Travelpilot DX-V

loet
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2008 21:55

Travelpilot DX-V

Bericht door loet »

Hoe kan ik in de travelpilot DX-V voorkomen dat het systeem terug gaat naar fabrieksinstellingen als ik het scherm van de unit koppel ivm mogelijke difstal ?
Ik gebruik nu de benelux 2008-2009 en elke keer als ik hem ontkoppel moet ik eerst mijn oude cd laden alvorens de nieuwe systeem software van de nieuwe cd wordt bijgewerkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De permanente en geschakelde 12 volt aansluiten zoals het hoort.
Je hebt nu A4 en A7 waarschijnlijk verwisseld. ISO stekkers in bijv VAG en een aantal andere auto's hebben deze andersom zitten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Merkwaardig verhaal

Bericht door Route 66 »

:oops: OK ik weet het, het is inmiddels ruim 4 maanden na dato en het heeft voor loet die trouwens na deze posting verder niets meer van zich heeft laten horen waarschijnlijk ook geen waarde meer maar ik kon het toch niet laten op dit topic te reageren omdat de probleemstelling bij nader inzien eigenlijk heel merkwaardig is.

:?: Wat is het geval? Om diefstal te voorkomen koppelde loet kennelijk alleen de monitor los van de kabel, althans dat begrijp ik tenminste uit zijn verhaal. De rest van het systeem inclusief de computer bleef dus gewoon stilletjes en hopelijk netjes weggebouwd in de auto achter. Dan heeft dit niets te maken met de befaamde verwisseling van de 12 Volt aansluitingen want die zitten rechtstreeks op de computer aangesloten!

:!: Maar het is nog merkwaardiger. Loet beweert dat het systeem na het loskoppelen van de monitor op de één of andere wijze de softwareversie van de CD kwijt raakt en hij daarom steeds eerst de oude en vervolgens de nieuwe CD erin moet steken. Bovendien verwart hij dit fenomeen met een default reset, een terugzetten naar de fabrieksinstellingen die echter met de CD-versie niets te maken heeft. In de eerste plaats lijkt een en ander mij op zijn zachtst gezegd hoogst onwaarschijnlijk maar als het echt zo is heeft dit veeleer met een defect in de memorybank of een probleem met de Operating Software te maken en helemaal niets met welke voedingsspanning maar ook.

:idea: Ik vraag mij nu af waar loet zijn conclusie op baseerde. Functioneerde de set niet meer als de monitor er af was geweest? Dat geloof ik eigenlijk niet. Verwachte hij misschien na elke opstart een update-melding in zijn scherm, een gedachtenfout die volgens een 'hotline-informant' een enkele keer wel eens voorkomt. Tja, en als je dat dan gelooft en je steekt steeds eerst de oude en daarna de nieuwe CD erin dan wordt je in je misvatting alleen maar gesterkt.

:arrow: Al met al blijft het voor mij een heel merkwaardig verhaal en ik kom er niet uit wat hier nu in werkelijkheid aan de hand was, ook al omdat de inzender van dit topic verder in alle talen zwijgt. Misschien heeft hij de oplossing alllang gevonden en begrijp ik nog steeds niet wat zijn probleen nu eigenlijk was. Misschien was er geen probleem maar was het een verkeerde veronderstelling over de werking van het apparaat en heeft hij ons dat helaas nooit laten weten. Misschien, misschien... We zullen het nooit weten tenzij loet toch nog eens de rest van dit verhaal vertelt. Dan kan ik eindelijk weer rustig slapen.:Sleep:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • travelpilot fx
    door holzmichel » 13 sep 2014 05:40 » in Ford
    Reacties: 1
    Weergaves: 1341
  • beeldscherm travelpilot DX-V
    door cmschalkwijk » 11 mei 2014 13:02 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 947

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”