TMC -> snelheidscontroles ???

jantur
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2005 14:33

TMC -> snelheidscontroles ???

Bericht door jantur »

Kan het navigatiesysteem TravelPilot E1 die beschikt over TMC (Traffic Messages Center) mobiele snelheidscontroles opmerken? Eventueel ook de herkenning van vaste filtspalen. Ik heb me dit laten wijsmaken maar ik weet niet in hoeverre deze informatie wel degelijk betrouwbaar is. :?:

Graag zoveel mogelijk reactie !!! :P

Bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Graat
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36

Bericht door Graat »

Helaas Jantur, dit is tot op heden niet mogelijk...

Graat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Graat,

Waarschijnlijk bedoelde je jouw antwoord alleen in combi met Blaupunkt, echter, voor de duidelijkheid: met een VDO systeem met TMC kun je tegenwoordig door op een aantal radiozenders te kiezen informatie over mobiele snelheidscontroles op het scherm getoond krijgen. Flitspalen kun je met de C-IQ systemen (een vorm van abonnement voor VDO navigatiesysteem met kaarten van Navteq en Teleatlas) ook op het scherm krijgen , als je daar een C-IQ flitsinfo abo voor neemt.

Jouw antwoord was mij iets te 'globaal' en jantur zal waarschijnlijk gehoord hebben dat flitspalen en mobiele controles opgepakt konden worden. Helaas, niet met Blaupunkt (in ieder geval de flitsinfo niet)

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Riekus schreef:Graat,

Waarschijnlijk bedoelde je jouw antwoord alleen in combi met Blaupunkt, echter, voor de duidelijkheid: met een VDO systeem met TMC kun je tegenwoordig door op een aantal radiozenders te kiezen informatie over mobiele snelheidscontroles op het scherm getoond krijgen. Flitspalen kun je met de C-IQ systemen (een vorm van abonnement voor VDO navigatiesysteem met kaarten van Navteq en Teleatlas) ook op het scherm krijgen , als je daar een C-IQ flitsinfo abo voor neemt.

Jouw antwoord was mij iets te 'globaal' en jantur zal waarschijnlijk gehoord hebben dat flitspalen en mobiele controles opgepakt konden worden. Helaas, niet met Blaupunkt (in ieder geval de flitsinfo niet)

Groet,
Riekus
Dat klopt maar eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom je met een BP TMC geen mobiele flitsers zou kunnen pakken die via Radio 538 of Noordzee gesignaleerd worden.

Dus BP'ers, gaarne jullie reactie en deel je ervaringen met ons :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

ik ging er in mijn antwoord vanuit dat Graat het antwoord gaf vanuit zijn kennis van Blaupunkt. Het ware beter geweest als ik gesteld had dat C-IQ Flitsinfo NIET via BP mogelijk is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Riekus schreef:ik ging er in mijn antwoord vanuit dat Graat het antwoord gaf vanuit zijn kennis van Blaupunkt. Het ware beter geweest als ik gesteld had dat C-IQ Flitsinfo NIET via BP mogelijk is.
Hallo Riekus,

Met je reactie gaf je al impliciet aan te twijfelen aan Graat's reactie, anders had je het niet zó geformuleerd denk ik.
Ik ben dus inderdaad ook benieuwd naar Graat's reactie op de opmerking dat ik niet zou weten waarom er met een Blaupunkt geen mobiele controles via TMC zouden binnenlopen.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Graat
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36

Bericht door Graat »

Hallo heren,

Op dit moment kan de Blaupunkt geen flitsinfo verwerken tot signalering bij/tijdens het navigeren. Dat VDO Dayton dat wel kan ligt niet aan de TMC info maar aan het verwerken en implementeren door het Blaupunkt toestel hiervan.
Misschien dat de software hier ook nog een rol in speelt? Vandaar ook mijn eerste reaktie: nee het kan (tot nu toe nog) niet.
Je zou veronderstellen dat wanneer VDO-Dayton dit wel kan waarom Blaupunkt dan niet?

Ik ga hier werk van maken en hoop z.s.m. met een antwoord te komen wanneer dit wel kan.

Groeten,
Graat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”