RNS MFD2

Mustafa
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2008 01:31

RNS MFD2

Bericht door Mustafa »

Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een auto vd zaak (Golf V) met een rns mfd2 erin (waarschijnlijk de cd versie voorzover ik uit forums kan halen). Het probleem is dat ik ALLEEN maar orginele cd's kan afspelen. GEEN ZELF GEBRANDE CD,S dus.
Er zat ook geen orginele navigatie cd bij (autoverhuur bedrijf kon deze niet vinden). Dit is niet zon probleem maar ik zou wel graag zelf gebrande cd willen afspelen.
Kan iemand mij hierbij helpen?? Misschien een instelling???
Ik heb ook de handleiding doorgelezen maar kan er niets over vinden. cd-R en cd-RW worden ondersteund volgens handleiding. Deze cd,s gebruik ik ook.
(Morgen ga ik het proberen om alles terug naar fabrieksinstellingen te zetten,...misschien helpt dit wel.)

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Deze door Blaupunkt gemaakte apparatuur is uiterst kritisch mbt merk, snelheid en brandermerkt/type.
Te gek voor woorden maar zo ligt de zaak. Sommigen krijgen het nooit voor elkaar om een werkende cd te maken, anderen komen niet verder dan een cd die om de haverklap overspringt en er zijn er zelfs die beweren dat alles werkt. Er is geen peil op te trekken. Vrijwel elke moderne brander, vaak mit minimum snelheden van 16 x is ongeschikt voor vrijwel alle cd's. Sommigen hebben goede resultaten met Platinum 52 spd en anderen met Verbatim
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mustafa
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2008 01:31

Bericht door Mustafa »

Hartelijk dank voor je snelle reactie.

Ik heb het systeem vandaag gereset (Muziektoonteken+TELE+filetoets) en ik kreeg wel een gebrande cd aan het praten maar na opnieuw erin steken deed het weer niets. een ander cd die ik op 16x heb gebrand doet het helemaal niet.
Ook is het zo dat ik van een vriend de orginele navigatie cd Blaupunkt europa V3 heb geprobeerd maar tevergeefs.
Ik zit nu te denken aan een externe usb stick of mp3 speler maar weet niet of het wel een oplossing zal zijn. Oftewel of het wel zal werken. En om dit te kunnen PROBEREN wil ik het eigenlijk zo goedkoop mogelijk houden. Uiteindelijk is het om te proberen, want ik durf nu niet zeker te spreken dat dat wel zal gaan werken.
Wat zou de goedkoopste manier kunnen zijn om dit te kunnen proberen??
Ik heb hier op de forum heel erg veel gelezen hierover, dus dit is nu wel een erg veel gestelde vraag maar ik stel het nu omdat al die anderen een dvd navigatie zijn voor zover ik het heb kunnen lezen.

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tejo
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 okt 2004 00:16

Bericht door tejo »

even een vraagje voor gerritje
een vriend van mij heeft een passat gekocht van 2005 en heeft daar een mfd2 cd-rom in. De nav cd laait heel traag en cd's kan die al helemaal niet lezen. Mijn vraag is welke cd wisselaar kan hij hierop aansluiten en indien hij een dvd speler wil aansluiten wat heeft hij dan nog meer nodig dan de speler.

groeten Theo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hij kan daarop uitsluitend een VW wisselaar aansluiten en dat kost om en nabij de € 350
Overigens zou je je wel eens achter de oren moetn krabben om nu nog een wisselaar te kopen met alle andere voorzieningen die er mogelijk zijn.

En een MFD2 CD uitvoering kan wel degelijk cd's afspelen. Misschien moet er eens gekeekn worden naar de vervuiling van de laser want wat je beschrijft is abnormaal, zelfs voor een MFD2

PS
Als je hier een vraag stelt moet je niet ook nog eens een ander lastig vallen met privé vragen.
Dat wordt wel erg dwingend, zeker gezien het onderschrift van de geadresseerde
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tejo
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 okt 2004 00:16

Bericht door tejo »

Mijn excusses hiervoor gerritje
het probleem is dat de auto nog net garantie heeft en dit misschien hieronder valt.
groeten Theo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 852
  • MFD2 in Fabia 5j 2008
    door joss » 26 apr 2015 20:26 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 488
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 724
  • MFD2 herkent 2014 CD's niet
    door Rob Z » 07 sep 2015 17:07 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 540
  • Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
    door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1021
  • Vreemde kaart na update MFD2
    door Lolapsycho » 12 okt 2014 19:54 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 450
  • VX Europa V13 werkt niet op RNS2 MFD2
    door peanut » 03 okt 2016 10:36 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 477

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”