Remotekabel Travelpilot EX???

Mondylover
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2005 04:27

Remotekabel Travelpilot EX???

Bericht door Mondylover »

In mijn Mondeo 2004 zit standaard een Blaupunkt TravelPilot Ex. Nu heb ik via een linedriver 2 versterkers aangesloten. Alleen ik kan op de Blaupunkt geen remotekabel vinden. Klopt dit? zo ja hoe moet ik dan de remotedraad die op de linedriver zit op de Blaupunkt aansluiten? Via de 12V acc. aansl. geeft af en toe een serie ploppen uit de sub bij het inschakelen van het contact. of na het starten van de motor.
Met dank voor jullie antwoord

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Zit er op de TP Ex geen antenne stuuruitgang op de A stekker? Zit veelal op A5, maar dat moet je even checken.
Daarmee kun je een electronische antenne van spanning voorzien, of een relais schakelen dat dan weer de versterker inschakelt. NIET rechtstreeks er op aansluiten, dit is een laag-vermogen sturing.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mondylover
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2005 04:27

Bericht door Mondylover »

Hallo JW,

Volgens mij zit er geen kabel voor de elektrische antenne op de A-stekker.
Op de stekkerkstekker (A) zitten de volgende aansluitingen: pin 1 t/m 8 - luidspr.aansl. pin 9 can +, 10- can -, 11- keycodemassa, 12- massa, 13- alarm, 14- Beleuchtung, 15- batterie +, 16- Zundung

Op stekker B zitten: 1- mono +, 2- Sw A+, 3-aux L +, 4- idem R +, 5-Telefonumschaltung, 6-SWC, 7-Mono -, 8-SWC massa, 9-aux L-, 10 idem R-, 11-Ruckwartsgang, 12- snelheidsafh. geluidsreg. (avc)

Op stekker C zitten: 1- afstandsbed. L+, 2 idem R+, 3-mono2 +, 4-subwoofer+, 5- aux 2L, 6- massa, 7-afst.bed. L -, 8- idem R -, 9- mono 2, 10-subwoofer -, 11 aux2 R, 12- niet gebruikt

Mvg,

Cor

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Cor,

Weer wat geleerd, jouw TP Ex werkt dus niet met ISO stekkers, Daar ging ik even van uit, vandaar die (ISO)A, pt A5

Maar als ik naar jouw overzicht kijk, wat is dan de functie van B2, Sw A+ ? Is dat dan bedoeld voor de (motor)sturing van de antenne?
Ik heb helaas geen montage handleiding van de Ex, wel die van de RNS 149 en daar zitten gek genoeg dan wel ISO stekkers op, met op A5 die antenne sturing.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mondylover
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2005 04:27

Bericht door Mondylover »

Hallo JW,

Ik heb geen idee wat SW A+ is. Mijn duits is niet wat het misschien zou moeten zijn.
Volgens mij heb ik met een multimeter alle pinnen van B geprobeerd of er stroom op kwam als ik het contact aanzette, maar geen resultaat. Of moet ik een andere wijze van contole toepassen?

Ik heb inmiddels een Duitse e-mailkennis benaderd die hetzelfde schema van de TP EX heeft. Als hij uitsluitsel geeft, laat ik je dit wel even weten.

Mvg,

Cor

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Graat
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36

Bericht door Graat »

Hallo Cor,

Je zou kunnen proberen welke aansluitingen allemaal spanning hebben als de radio aan staat.
Noteer deze en schakel dan het toestel uit. De aansluitingen die dan geen spanning meer geven is waarschijnlijk de antenne (of versterker) voeding.

Succes,
Graat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mondylover schreef:Hallo JW,

Ik heb geen idee wat SW A+ is. Mijn duits is niet wat het misschien zou moeten zijn.
Volgens mij heb ik met een multimeter alle pinnen van B geprobeerd of er stroom op kwam als ik het contact aanzette, maar geen resultaat. Of moet ik een andere wijze van contole toepassen?

Ik heb inmiddels een Duitse e-mailkennis benaderd die hetzelfde schema van de TP EX heeft. Als hij uitsluitsel geeft, laat ik je dit wel even weten.

Mvg,

Cor
Hallo Cor,

Intussen vond ik HIER de inbouwinstructie van de E1/2. Daaruit blijkt dat die wel een gewone ISO aansluiting heeft met op A5 de antenne sturing.
Kennelijk heeft Blaupunkt voor Ford een andere uitvoering gemaakt, en daarvan heb ik inderdaad de aansluitingen niet. Hopelijk heeft jouw duitse kennis 'm wel, en wordt je zo wijzer.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mondylover
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2005 04:27

Bericht door Mondylover »

Hallo JW,

Mijn duitse kennis heeft inmiddels gereageerd, maar hij weet ook niet waar SW A voor staat.
Vandaag ben ik aan het meten geslagen door te controleren waar er stroom op komt als ik de radio aanzet en als ik hem uitzet of dan de stroom weer wegvalt. Op geen enkel punt komt er stroom op een van de contacten als ik de radio aanzet; dus ziet het er nasar uit dat er geen remote of elektrische antennekabel aanwezig is. Ik zal dus de remote gewoon op de 12V acc. kabel moeten zetten om mijn versterkers te aktiveren met wellicht een relais of signaalverzwakker ertussen om inschakelploppen te weren.

Mvg,

Cor

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mondylover
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2005 04:27

Bericht door Mondylover »

Hallo Gerritje,

Bedankt voor de moeite. Via die duitse e-mail-kennis waar ik het over had tegen JW (Mondiluv) heb ik het elektrische schema gekregen, uitgeprint en bekeken. Heb inmiddels vele duitse en engelse Fordforums bekeken, maar nog nergens ontdekt hoe een remotedraad aangesloten wordt op een Blaupunkt TravelPilot Ex. Maar ik blijf zoeken en hopen op een reactie. Mondyluv mailde mij (hij heeft een TP Ex met een Xetec versterker in laten bouwen) dat hij als hij zijn ontgrendelingsetje voor zijn TP Ex kreeg na zou kijken hoe e.e.a. aangesloten is.

Mvg,

Cor

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

Bericht door xgabox »

als ik me niet vergis betekend SW A, signal weiche Accu. (signaal schakelaar accu dus.)
zou dus nog een Plusje achtermoeten. SW A+

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

xgabox schreef:als ik me niet vergis betekend SW A, signal weiche Accu. (signaal schakelaar accu dus.)
zou dus nog een Plusje achtermoeten. SW A+
...denk eerder dat 'signal weiche Accu' zou betekenen : 'signaal zwakke accu' (dus waarschuwing ofzo) ?

In het Engels zou ik bij SW-a denken aan 'Switch Active' (stroom na contact) en SW-a+ dan als continue spanning.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mondylover
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2005 04:27

Bericht door Mondylover »

Ik heb enkele weken geleden een signaal gehoord dat mijn accu bijna leeg was, dus klopt het wel dat SW A + "signaal zwakke accu " inhoudt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • travelpilot fx
    door holzmichel » 13 sep 2014 05:40 » in Ford
    Reacties: 1
    Weergaves: 1341
  • beeldscherm travelpilot DX-V
    door cmschalkwijk » 11 mei 2014 13:02 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 948

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”