Radio Navigation System RN S2

touareg
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2004 11:53

Radio Navigation System RN S2

Bericht door touareg »

bestaat er software zoals het nu hot item in belgie is "u wordt verwittigd wanneer u een flitspaal in het vooruitzicht hebt"
Volgens de laatste berichten heet dit programma checkpoint 3.2 maar die is voor windows gestuurde navigatie.
Mijn vraag is dus is voor vaste toestellen in de wagen dit ook mogelijk en zo ja waar kan ik deze software kopen of vinden.
Mijn systeem in de wagen is Radio Navigation System RN S2 :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Volgens mij is dit voor vaste navigatie systemen nog niet aanwezig, maar sinds het radardetector verbod zou het best kunnen dat deze optie wordt opgenomen in de database.

Het is gewoon de vraag of navtech of teleatlas (als leveranciers van databases en digitaal kaartmateriaal) hier iets mee gaan doen of niet.

Persoonlijk zou ik het best een leuke toevoeging vinden, nu heb ik bijvoorbeeld op mijn kaart altijd kleine bezinepomp symbooltjes staan, zodat ik altijd weet wanneer ik moet tanken waar ik in de buurt terecht zou kunnen.
Een flitssymbooltje op de kaart erbij als aanduiding dat het een 'gecontroleerde weg' is zie ik wel zitten, mits instelbaar dat je dit wilt zien.
(en dan koppelen aan het systeem, hoor je ineens 'ZACHTER...ZACHTER...!' ofzo :D )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Voor bepaalde Beckersystemen is er een dergelijke CD op de markt, in elk geval met de duitse flitspalen er op.
De betreffende CD moet dan apart geladen worden, en naar verluidt zijn er ook updates te koop.
Of er inmiddels al een versie met Benelux palen is, weet ik niet.
En of de firma die ze levert ook voor andere systemen CD's heeft dan wel voorbereid weet ik ook niet.

Nadere info is te vinden op het duitse forum, zie http://navi-forum.net/board/viewtopic.php?t=9167

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
koekiemonster
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jan 2004 23:04

Bericht door koekiemonster »

Het probleem in deze is volgens mij dat er geen POI's (Points Of Interest) toe te voegen zijn aan inbouwsystemen. Als dit wel te doen zou zijn kon je zelf een databaseje aanmaken met flitspaalpunten en die aan de POI's toevoegen. Volgens mij zijn dat soort databases wel op internet te vinden. Hoewel ik niet weet of het mogelijk is bij POI's, liefst nog voor je ze bereikt, voor een geluidje te zorgen. Anders heb je er natuurlijk nog niks aan.
Met veel navigatiesoftware voor PocketPC's en palms kun je wel POI's toevoegen, volgens mij zijn er zelfs complete flitspaaldatabases te downloaden voor die software. En anders heb je altijd nog gps-flitspaalverklikkers als de Morpheus Roadpilot, hoewel ik niet weet of daar databases voor België voor geleverd kunnen woren. Want volgens mij ben je bij een Roadpilot wat betreft flitspaalinformatie compleet afhankelijk van wat je geleverd wordt en kun je zelf niks toevoegen.
Subaru Forester S-Turbo, VDO Dayton MS5000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Ach, voor België komt binnenkort een kaart vrij las ik, waar alle vaste station's op aangegeven staat.
Volgens mij kon je met een Kenwood of een Becker wel POI's ingeven ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO / Mark III navigation system retrofit kit - change language problem
    door glm2006ITALY » 07 okt 2017 22:25 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 462
  • 2014 Suzuki Fuji Infotainment System - Kaarten en kaartupdates
    door TheoKbr » 03 feb 2020 01:48 » in Suzuki
    Reacties: 0
    Weergaves: 317
  • Mazda Denso Navigation DVD's
    door Huye » 18 nov 2015 01:35 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 2
    Weergaves: 1190
  • HONDA SAT NAV MAP navigation DVD disc MAP 2016 V3.A0
    door dotternetta » 03 jul 2016 10:29 » in Honda
    Reacties: 1
    Weergaves: 977
  • Code achterhalen van Audi Navigation Plus
    door mikel » 16 mei 2015 20:54 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2455
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 676
  • Igo primo stem gps plus radio
    door Fox » 03 dec 2014 22:43 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 0
    Weergaves: 1537

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”