navigeren van Nederland neer Duitsland

dirk39
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2004 07:51

navigeren van Nederland neer Duitsland

Bericht door dirk39 »

Hallo,

Sinds kort in het bezit van een Blauwpunkt RNS 149,
nu gaan wij op vakantie naar Duitsland en heb drie cd's van Duitsland,
verbindingswegen, Noord en Zuid Duitsland.
Wie kan mij vertellen hoe ik te werk moet gaan, starten vanaf huis met de Benelux cd en bij de grens
de cd met verbindingswegen in het apparaat doen? (kan dit zonder problemen)
In Duitsland overstappen op de Noord/ Zuid cd??
Verder na een klein vraagje, is het normaal dat ik bij vertrek niet direct kan navigeren, na ongeveer 4 km
heb ik voldoende dekking om te navigeren?
Al vast bedankt voor jullie reactie, Dirk
Blaupunkt navigatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Dirk,

Welkom op het forum, en hopelijk kunnen we je een beetje helpen.

Je hebt een wat ouder systeem geïnstalleerd, en dat heeft wat beperkingen tot gevolg.
Het is nogal traag, en dus ben ik niet verbaasd te lezen dat je systeem er enige tijd voor nodig heeft om goed te kunnen navigeren.
Maar 4 km is te veel, en ik vraag me dan ook af of je 149 wel helemaal goed aangesloten zit. Dit verschijnsel duidt op een niet goed aangesloten dan wel verwisselde accuplus en contactplus, waardoor het systeem zich elke keer opnieuw moet initialiseren.

Naar Duitsland rijden met de CD's is afhankelijk van de bestemming en waar je de grens over gaat.
Op dit overzicht http://www.navshop.com/directsales/cata ... 4-2005.pdf kun je zien dat als je in de buurt van Aken de grens overgaat, je bij de grens de CD-Zuid kunt gebruiken als je naar het zuiden wilt. Ook als je bij Venlo de grens overgaat is dit waarschijnlijk de goede keuze.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirk39
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2004 07:51

Bericht door dirk39 »

Hallo,

Bedankt voor je reactie, even over het aansluiten, heb een Opel Astra uit juni 2002 en de RNS 149
op de Din stekker aangeloten, voorts heb ik nieuwe instalatie gekozen en daarna gecalibreerd,
alles werkt perfect en nauwkeurig, alleen bij vertrek heb ik dus problemen. Overigens gaat het beveligingslampje
ook niet branden, ondanks dat dit wel staat ingesteld?

Dirk
JW schreef:Hallo Dirk,
Welkom op het forum, en hopelijk kunnen we je een beetje helpen.

Je hebt een wat ouder systeem geïnstalleerd, en dat heeft wat beperkingen tot gevolg.
Het is nogal traag, en dus ben ik niet verbaasd te lezen dat je systeem er enige tijd voor nodig heeft om goed te kunnen navigeren.
Maar 4 km is te veel, en ik vraag me dan ook af of je 149 wel helemaal goed aangesloten zit. Dit verschijnsel duidt op een niet goed aangesloten dan wel verwisselde accuplus en contactplus, waardoor het systeem zich elke keer opnieuw moet initialiseren.

Naar Duitsland rijden met de CD's is afhankelijk van de bestemming en waar je de grens over gaat.
Op dit overzicht http://www.navshop.com/directsales/cata ... 4-2005.pdf kun je zien dat als je in de buurt van Aken de grens overgaat, je bij de grens de CD-Zuid kunt gebruiken als je naar het zuiden wilt. Ook als je bij Venlo de grens overgaat is dit waarschijnlijk de goede keuze.

Groet,
JW
Blaupunkt navigatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Dirk,

Als je 'm zo op de ISO-A stekker aangesloten hebt, zit het vermoedelijk inderdaad niet goed, omdat als ik het goed heb bij de Astra de accuplus en de contactplus andersom zitten.
De RNS 149 moet de accuplus op de A4, en de contactplus op de A7 hebben. Even controleren en zonodig die draden verwiselen, dan wel een adapter er tussen zetten.

Voorts neem ik aan dat je bij het inbouwen zonodig de gyropositie aan de zijkant gecorrigeerd hebt ivm met de hellingshoek.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

even een "by the way"!

Bericht door xgabox »

JW's stelling is helemaal correct.

maar Dirk, tav van je veiligheids ledje wat niet aan gaat is op zich al een gevolg van een verwisselde accu+12V.
deze is dus stroomloos na het van contact zetten van je auto.


denk er echter wel goed over na of je die led (je bedoeld het knipperledje van je volume knop waarschijnlijk)
wel wilt gaan gebruiken.
ik denk hierbij aan het "dievengilde" , deze ziet (vooral in het donker) het ledje flashen, en denk; heeeee een das een Blaupunkt navi setje!! en Benggg.... daar ligt je ruit eruit.
terwijl je navi zonder flah ledje veeel minder opvalt, zoniet niet te zien is.

ik vermoed dat zo mijn Blaupunkt eerder ook gestolen is.
het is nu eenmaal een super fel lampje , wat eerder de dief aantrekt, als afschrikt als zijnde een beveiligde auto. :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirk39
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2004 07:51

reactie

Bericht door dirk39 »

Heb de gyropositie gecorriseerd, bij vertrek meteen ontvangst, na kort bezoekje elders, weer geen ontvangst.
(toeval?)
Zal morgen de plus omgooien, kijken of dit helpt.
Voor zover bedankt voor julllie reactie.

Dirk :cry:
Blaupunkt navigatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirk39
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2004 07:51

reactie

Bericht door dirk39 »

Bij deze de oplossing;
de geschakelde plus en constante plus verkeerd om....waardoor er spanning op de w draad blijft staan....komt vaker voor.

Hij doet het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dirk
Blaupunkt navigatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gefeliciteerd Dirk, alweer iemand geholpen op en met dit forum :lol:

Veel plezier met je 149

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 843
  • SD waterkaarten Nederland
    door richardvenema » 05 jul 2014 19:31 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1526
  • Navigeren met garmin oregon 450
    door Kraanman » 13 dec 2020 21:11 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 276
  • discover media navigeren met caravan
    door Zwerver11 » 19 nov 2017 11:04 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 935

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”