MDF 2 resetten

discus
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:40

MDF 2 resetten

Bericht door discus »

Hoi,

Ik heb een MDF2 (cd versie) in mijn Golf 5. Op zich doet het apparaaat het prima. Echter een eenmaal geselecteerde taal houdt ie niet vast en moet je telkens opnieuw selecteren. Ook de aansturing van het navigatievenster tussen toerenteller en snelheidsmeter doet het soms wel en soms niet. Hoe kan dit? Bestaat er een mogelijkheid om de MDF2 te resetten of zoiets?

Alvast bedankt voor de reactie!

Rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Re: MDF 2 resetten

Bericht door vwgolf »

discus schreef:Hoi,

Ik heb een MDF2 (cd versie) in mijn Golf 5. Op zich doet het apparaaat het prima. Echter een eenmaal geselecteerde taal houdt ie niet vast en moet je telkens opnieuw selecteren. Ook de aansturing van het navigatievenster tussen toerenteller en snelheidsmeter doet het soms wel en soms niet. Hoe kan dit? Bestaat er een mogelijkheid om de MDF2 te resetten of zoiets?

Alvast bedankt voor de reactie!

Rene
Is de MFD2 later gemonteerd of is deze af-fabriek gemonteerd?
Indien deze later gemonteerd is, is de MFD2 toen gecodeerd en ingeleerd op de auto?
Mbt de taal dit is te verhelpen door middel van de dealertestkast of een laptop met VCDS het instrumentpaneel juist aan te passen. In het instrumentenpaneel kanaal 4 op 0 zetten.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
discus
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:40

Bericht door discus »

goede vragen!

Voor wat betreft het vasthouden van de taal: bedankt voor de tip! Zal ik de volgende keer de dealer meegeven als actiepunt.

Ik heb de auto 2e hands gekocht uit Duitsland. Kan ik ergens iets vinden waaruit blijkt dat de MDF 2 later is ingebouwd? Ik heb wel een keer de code opgevraagd bij de dealer omdat ik deze kwijt was, maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen.

Rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

Zit er een GPS antenne op het dak?
Bij de dealer kunnen ze in hun systeem zien met wat voor opties de auto is geleverd af-fabriek.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
discus
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:40

Bericht door discus »

Ja, er zit een gps antenne op het dak. Ik zou er keer mee naar de dealer moeten om uit te vinden of de MDF af-fabriek is geleverd. Als dat zo is wat betekent dit dan voor de probleem(pjes) die ik nu ondervind?

Rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zo'ding heet echt MFD hoor. MDF is een plaatmateriaal :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

discus schreef:Ja, er zit een gps antenne op het dak. Ik zou er keer mee naar de dealer moeten om uit te vinden of de MDF af-fabriek is geleverd. Als dat zo is wat betekent dit dan voor de probleem(pjes) die ik nu ondervind?

Rene
Dan lijkt het er op dat het origineel is tenzij de gps antenne later geplaats is.

Het taal probleem is op te lossen zoals hierboven door mij beschreven.
Wat betreft het probleem met weergave in de boardcomputer is het verstandig de auto te laten en lezen en te laten controleren of alles juist gecodeerd is.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
discus
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:40

Bericht door discus »

ok, bedankt!

rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”