Handmatige Calibratie

audiavant
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 mei 2004 11:47

Handmatige Calibratie

Bericht door audiavant »

Sorry hier ben ik weer. Ik heb mijn RNS 150 middelmatig handmatig kunnen calibreren. Ik moet zeggen hij geeft de route beter aan dan tevoren. Maar soms geeft die toch een afslag te vroeg aan, waarna die weer verolgens de afslag exact aangeeft. Kan iemand mij nu uitleggen waar dat aan kan liggen. Het zijn geen nieuwe wijken of zo, dus daar kan het niet aan liggen. Bovendien geeft die toch, ook in oudere wijken, Off Road aan. Dat doet die ook wanneer ik de route voor de eerste keer ingeef, maar dan gaat het na 100 meter goed.
Wie helpt ben ik zeer dankbaar, want dit is ontzettend irritant !!

Een radeloos audiavantje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

misschien je GPS antenne??

Bericht door xgabox »

kontroleer es middels je GPS satellieten aanduiding of je dekking met het aantal beschikbare satellieten wel in orde blijft tijdens het rijden.
mogelijk is de plaatsing van je antenne niet helemaal storingsvrij. (getint glas of onder de motorkap)
deze moet wel goed vrij zicht hebben en geen interferenties of demping hebben van andere delen vd auto.

desnoods test ook je antenne buiten de auto tijdens het rijden.
vanaf 4a 5 satellieten heb je goede ontvangst, daaronder is het niet in orde en zal ie miswijzingen aangeven (en off road of NO gps aangeven.)

ik hoop dat dit je oplossing is, :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
audiavant
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 mei 2004 11:47

Satteliet goed

Bericht door audiavant »

Heb gisteren gereden en de sattelietontvangst ligt tussen de 5 en 8, dus daar kan het niet aan liggen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

mmmmm.....

Bericht door xgabox »

ik heb eigenlijk de automatische calibratie gemist bij jou.. geloof ik.. althans of dat wel goed ging.
manueel calibreren is eigenlijk alleen maar controleren of je calibratie goed gelukt is.(hulpmiddeltje)

wat nu nog blijft is je Gyroweger en je cdrom. (origineel of..) dit laatste mag hier niet behandeld worden.
zal je me over moeten Pmén of mailen.

maar probeer het eerst nog es met je Gyroweger (het zwarte wieltje aan de linkerzijde van apparaat.
hier staat een gradenboog op.
laat deze corresponderen met je inbouw hoek deze mag bij Blaupunkt oa maar MAX 30 graden zijn.
wanneer dus de Travelpilot onder een schuinere hoek was geplaatst in de vorige auto dan zal de Gyro zo nu en dan of continue vastlopen,, ook een aanleiding om "OFF ROAD" aan te geven.

ik denk dus dat het wijs is dit nog even snel te checken.

persoonlijk denk ik niet aan een slechte GPS tuner, omdat deze normaal goed zijn of niet goed , zelden iets er tussen in.
en als het cdrom gedeelte gen storingen heeft met het "pakken" van CD's en zoeken van DATA dan zal de Laser ook nog wel in orde zijn.

nog maar es aan de slag dan. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”