Blaupunkt TravelPilot E2

martijnd
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2009 20:36

Blaupunkt TravelPilot E2

Bericht door martijnd »

Hoi,

Ik heb een Blaupunkt TravelPilot E2 in mijn nieuwe auto, een Volkwagen Polo 1.4 TDI 2007.
Echter het kalibreren lukt niet, op auto kal. gebeurt er niks. Heb al ruim 100 km gereden. Ook met handmatig Kalibreren zegt ie enkel " niet succesvol" .

Ik denk dat ik wel signaal heb, er staat een antenne in het display. Ik krijg in mijn navi enkel de windroos te zien, Hij denkt dat ik offroad ben. Zelf op de A2

Weet iemand een oplossing?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je zult in ieder geval een snelheidssignaal op Pin 1 ISO A aan moeten sluiten
Zonder dat signaal valt er namelijk helemaal niets te kalibreren en ben je continu "off road"
Bij een Golf van 2007 is dat te realiseren dmv een CAN bus adapater of door het signaal uit de tellerunit te (laten) halen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
martijnd
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2009 20:36

Bericht door martijnd »

Gerritje schreef:Je zult in ieder geval een snelheidssignaal op Pin 1 ISO A aan moeten sluiten
Zonder dat signaal valt er namelijk helemaal niets te kalibreren en ben je continu "off road"
Bij een Golf van 2007 is dat te realiseren dmv een CAN bus adapater of door het signaal uit de tellerunit te (laten) halen
Okay dan moet ik terug naar de garage heb geen idee van techniek. enkel van PC's
Dank je voor je hulp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
martijnd
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2009 20:36

Bericht door martijnd »

is er een manier om te kijken of de op Pin 1 ISO A aangesloten is, zonder de radio te verwijderen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Lees de inbouwhandleiding maar eens door en dan werkplaatsstand!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
martijnd
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2009 20:36

Bericht door martijnd »

Dank je!

Ik heb online de handleiding gevonden hier staat niet veel in over het inbouwen, iemand een linkje naar de inbouwhandleiding?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alles wat jij moet weten staat op blz 90 ev van de handleiding
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Bericht door Route 66 »

Gerritje schreef:Je zult in ieder geval een snelheidssignaal op Pin 1 ISO A aan moeten sluiten
De E2 (maar zeker niet aleen deze) is ook behoorlijk gevoelig voor het ontbreken van het achteruitrij-signaal op ISO-A3.
Bij normaal vooruitrijden moet deze pin duidelijk aan massa liggen via de witte lamp, achteruit natuurlijk aan 12 Volt.
Met name het ontbreken van eenduidige massa kan tot uiterst curieuze en schijnbaar onverklaarbare verschijnselen leiden; soms meteen, soms pas na verloop van tijd en altijd onvoorspelbaar.

Natuurlijk is het beste en enig juiste advies om dit signaal ook echt aan te sluiten, in de meeste auto's is deze draad redelijk makkelijk terug te vinden. In uiterste nood is een directe verbinding met massa echter beter dan een open ingang.
De interne electronica heeft dan, afhankelijk van o.a. de temperatuur, de neiging te gaan 'zweven', d.w.z. in plaats van keihard en constant 0 Volt bijvoorbeeld onregelmatig varierend tussen 4 en 5 Volt.

BELANGRIJK: Bij ca. 4,6 Volt begint het systeem tussen voor- en achteruit te switchen. Hierdoor wordt de navigatie ernstig vertraagd en komen aanwijzingen vaak te laat en de ergenis begint. AANSLUITEN DUS!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
martijnd
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2009 20:36

Bericht door martijnd »

Maandag heb ik een afspraak bij de garage eens kijken of ze het kunnen maken.
Ik weet zeker dat het achterlicht niet is aangesloten inmiddels, en ook de tacho doet weinig. Soms wel soms niet, das dus niet goed genoeg. 12 maanden garantie op auto en inbouwapp. dus gratis is het.

Dank voor de hulp. Ik zal maandag hier posten hoe het gegaan is!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • travelpilot fx
    door holzmichel » 13 sep 2014 05:40 » in Ford
    Reacties: 1
    Weergaves: 1336
  • beeldscherm travelpilot DX-V
    door cmschalkwijk » 11 mei 2014 13:02 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 943
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 756

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”