Blaupunkt DX-V Trekt Accu auto leeg... (??)

PeterG
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 sep 2003 11:33

Blaupunkt DX-V Trekt Accu auto leeg... (??)

Bericht door PeterG »

Onlangs heb ik een Blaupunkt Travelpilot DX-V in onze Saab 9-5 laten installeren, zie ook topic: http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/v ... .php?t=742

Sinds enkele weken heb ik last van een lege accu wanneer ik de auto een dag of 2-3 niet gebruik. Ik heb het idee dat dit probleem zich voordoet sinds ik de satnav in de auto heb. Na de installatie van de satnav heb ik de auto veel (dagelijks) gebruikt en geen last gehad van een lege accu. Nu echter wel, wanneer ik de auto minder gebruik...

Kan iemand me vertellen of dit probleem vaker voorkomt?

Een aantal dingen die me opvielen:

- Systeem schakelt uit wanneer sleutel uit het contact wordt gehaald. Er blijft nog wel enkele seconden een blauw lampje op de pc in de kofferbak branden.
- Klok van de Satnav onthoud de tijd niet, deze staat telkens verkeerd.
- Volgens mij staat het systeem ook aan wanneer het scherm niet aangesloten is.

Wie kan me verder helpen?

gr. Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Als ik het zo lees zou ik bijna zeggen dat de vaste en geschakelde plus niet goed zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

Bericht door xgabox »

Precies!

om laten draaien dus!.
vergeten ze wel es om te controleren, af Saab zullen ze wel anders naar ISO lopen.

laat ze voor de zekerheid, na het veranderen, controleren of er per ongeluk ergens anders vandaan nog wat amperes getrokken wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PeterG
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 sep 2003 11:33

Bericht door PeterG »

Ben vandaag bij Auto Elektro Maas en Waal geweest in Ewijk. Zij hebbben me goed geholpen:

Zij hebben de hele boel nagemeten en het bleek dat de accu versleten was. De accu was vorige week doorgemeten bij een 'bandenboer' deze liet me weten dat deze nog 100% was. Niet dus... Een van de cellen in de accu deed het niet meer en deze trok 6/10 ampere continu weg... De oorzaak dus dat na 2 dagen de auto met een lege accu stond.

... Overigens blijft de Travelpilot dx-v de tijd maar niet onthouden... Telkens bij het gebruiken van het systeem geeft het een verkeerde tijd weer. Raar...

groet,
peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

lijkt me niet goed!

Bericht door xgabox »

Sorry Peter,

vindt ik toch een dubieus verhaal van je auto boer,
zoiets overkomt je niet vd een op de andere dag.
zeker met vorst had je dus ruim van te voren kunnen merken dat je accu minder werd.
dat kan best zo zijn, maar ligt niet ten grondslag aan je probleem. als zij je accu testen en het probleem niet verholpen hebben, dan zal ie logischerwijs 6/10 ampere kunnen blijven trekken, niet omdat je accu stuk is,. maar omdat het probleem met de Navi niet is opgelost, nml dat je + 12v, en je schakelstroom 12v via je contactslot verkeerd om zitten. dit komt meer voor bij gebruik van ISO met veschillende merken.

dit houd dus in (denk ik/weet ik wel zeker) dat je backup voor oa je geheugen en dus ook je klokkie pas gaat lopen als je de auto op het contact gezet wordt.

als ze daar nou eens naar zouden kijken, dan vermoed ik dat er zelfs niet 1 cel van je accu kapot is, en de accu gewoon in rust zal staan. zonder amperes te trekken...

ik kan er natuurlijk naast zitten, maar ik denk dat je vermoedelijk over 2 a 3 dagen weer je accu leeg zal hebben.

http://www.bluespot.co.uk/stock/iso.asp

succes, en houd ons op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PeterG
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 sep 2003 11:33

Bericht door PeterG »

Tot dusver heb ik geen problemen meer gehad met de accu.

De auto slaat netjes en snel aan. De startmotor heeft geen moeite de motor aan het draaien te krijgen.

Even een toevoeging aangaande het geheugen van het systeem: het navsysteem onthoudt wel de laatst ingevoerde bestemmingen. Maar de tijd dus niet..

xvgabox, bedankt voor je advies. Ik zal het de komende tijd eens in de gaten houden!

Gr. Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1022
  • discover pro 2016 cng tankstations leeg
    door Tijmenvn79 » 22 jun 2018 21:23 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 388
  • accu tomtom start 40
    door chantilly » 09 jun 2021 22:20 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 254
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:23 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 478
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:24 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 635
  • mijn auto tomtom maakt veel fouten
    door 123 » 20 jul 2020 22:10 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 475
  • carminat positie van de auto niet vindt meer bekend
    door oostland.jan69 » 23 apr 2016 14:48 » in Renault
    Reacties: 16
    Weergaves: 1889

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”