Welke kleur display is het best leesbaar?

Sytze
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2004 14:15

Welke kleur display is het best leesbaar?

Bericht door Sytze »

:arrow: Becker levert verschillende kleuren displays. Ik zie in verschillende opmerkingen dat er toch een verschil is in afleesbaarheid van het display bij de verschillende kleuren... Ik heb een Volkswagen Passat en zal een keuze maken tussen blauw en rood. Wie heeft ervaring met beide kleuren en kan daarover vertellen? :!:

Met groet,
Sytze
Waarom zoeken als iemand het al gevonden heeft...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Sytze,

Inderdaad,
Waarom zoeken als iemand het al gevonden heeft...
Er is op dit forum al het een en ander over geschreven, met als conclusie dat blauw de slechts (af)leesbare kleur is. Dat heeft te maken met de wijze waarop je oog functionneert. Dus, even zoeken op het forum voor meer details :wink:
De beste kleuren is de amber daarna de (licht) groene en dan de (licht) rode kleur.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Wat JW schrijft is inderdaad waar! Maar nu is het met de nieuwe Indianapolis wel zo dat de displays beter afleesbaar zijn geworden. Reageerd nl. weer beter dan voorgaande displays op zonlicht inval e.d. Maar als ik tussen rood en blauw zou moeten kiezen dan zou ik gaan voor de rode!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sytze
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2004 14:15

Bericht door Sytze »

:D Heren, dank voor jullie reactie, daar kan ik wat mee. Ik ben alleen weer helemaal in de war omdat Pioneer nu ook een 32 MB versie heeft (ANH-M10MP) en Pioneer levert (veel) meer audio vermogen en dat vind ik toch ook wel belangrijk. Klacht die ik echter vaak lees is dat die display'shelemaal beroerd zijn te lezen.... (las wel bij pioneer dat ze de scherm indeling hebben aangepast (=lees verbeterd..)

oh oh oh wat kan een mens toch dillemma's hebben hè?

Groet,
Sytze
Waarom zoeken als iemand het al gevonden heeft...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Dat het blauwe display van de 9 slecht afleesbaar is kan ik bevestigen, in de auto bij een collega vond ik het gewoon onleesbaar. Of de 10 dat veel beter doet weet ik niet.

Wat betreft dat verhaal van "veel hogere vermogen", daar heb ik zo m'n vraagtekens bij.
Pioneer schrijft 4x27 Watt DIN vermogen, doch bij een test in AutoHiFi van de zelfde versterker in de DVH-P 5000 MP blijkt deze niet meer te leveren dan 4x 13,8 Watt aan 4 Ohm, bij 3% vervorming. Niks meer dus dan elke andere goede eindversterker in andere radio's levert.
Dat is ook logisch, bij een spanning van 14,4V kan een versterker ook niet meer vermogen leveren dan zo'n 15Watt Sinus vermogen. Voor hogere vermogens moet je een versterker hebben met ingebouwde spanningsomvorming, zoals die zitten in de losse eindversterkers.

Voor de goede orde, dit is wel off-topic aan het worden, we zitten hier tenslotte bij de Becker afdeling :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sytze
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2004 14:15

Bericht door Sytze »

:oops: J.W. je hebt helemaal gelijk, kun je wel iets vertellen over het vermogen van de Becker? 4x 30W. en 4x 18W. (sinus?) hoeveel is daarvan waar dan?

Dit was de laatste vraag....

Groet,

Sytze :D
Waarom zoeken als iemand het al gevonden heeft...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Van de Indy heb ik nog geen test gezien in AutoHiFi, maar ik denk dat de opgegeven 4x18W sinus heel wat dichter bij de realiteit zijn dan de eerder door Pioneer aangeduide 4x27W

Ik vond wel een test van de Blaupunkt E-1, waarbij 4x26W bleek te resulteren in 4x 16,5W Sinus. Op zich een prima waarde, heel dicht bij het theoretich maximaal haalbare.

We zijn toch een beetje off-topic, dus kan de opmerking er nog wel bij dat je je niet moet blindstaren op 14W of 17W sinus. Dat verschil kun je NIET horen, 20% meer vermogen is minder dan 1 dB toename van de geluidsdruk. En 1dB is alleen voor een zeer geoefend oor, onder heel goede luistercondities nog vast te stellen, als de toonhoogte constant blijft. In een auto ligt dat dus wat anders.
Als je daar al wat wilt doen aan het opvoeren van de geluidsdruk, gooi dan die telefoonsnoertjes er uit die ze als Lsp snoer gebruiken, en kies voor speakers met een hoog rendement.

Laat je keuze dus verder niet beïnvloeden door die versterkers. Goed navigeren, en een prettige bediening tegen een acceptabele prijs is denk ik de eerste prioriteit.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sytze
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2004 14:15

Bericht door Sytze »

:Yes: Dank J.W. voor de input, Als ik alles zo hoor kan ik het best gaan voor de Becker met een rood display. Ik wacht het nieuwe model (augustus?) nog even af en dan moet ik er denk ik wel zo ongeveer uit zijn...

Groet,
Sytze :P
Waarom zoeken als iemand het al gevonden heeft...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navi 950 in Opel mokka display kleur veranderen
    door Roswell » 17 okt 2016 19:29 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 1269
  • Navigatie origineel Peugeot Boxer kleur
    door kcbouw » 17 okt 2017 22:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 524
  • Mercedes ML comands aps display informatie
    door Wimschuldink » 05 dec 2016 10:32 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 495
  • Pioneer avic f3210bt display werkt niet
    door knaak » 21 aug 2014 15:46 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 2448
  • RNS 315: Welke kaartversie heb ik?
    door ABT_power » 17 aug 2014 16:42 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 3279
  • toyota2 welke tomtom is dat
    door puchie » 29 okt 2017 15:00 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 401
  • welke grote camper nav?
    door marsha » 20 jul 2015 14:47 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 648

Terug naar “Vaste Becker systemen”