Vervelende code ?

Bekker7907
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2009 16:34

Vervelende code ?

Bericht door Bekker7907 »

Heb van het weekend in de Golf van mijn vriendin een Becker 7907 ingebouwd. Is gewoon een Becker Cascade maar dan enkelt met een 'monochroom' groen scherm en niet voorzien van becker logo, eigenlijk een soort van OEM Casade versie.

Radio werkt opzich goed maar er klopt iets niet.
Iedere keer als het contact uit gaat (sleutel uit contact) dan moet ik de volgende keer dat de auto weer contact maakt die code ingevoerd worden.
Dit lijkt mij alleen te moeten gebeuren als er compleet spanning verlies is (lees accu los of bij diefstal uit auto) toch ?

Erg vervelend want iedere keer die 5 cijferige code is niet grappig, daarna nog die betuttelende 'let op de verkeersregels' en het bijwerken van de spraakaansturing. Voor dat je de radio dus echt kan gebruiken ben je op die manier steeds 30 seconden verder en dat lijkt mij in orde.

De radio is gewoon via ISO stekkers aangesloten dus dat kan niet mis gaan alhoewel ik wel mijn twijfels heb of de auto (in dit geval een Golf 3 uit 1997) wel spanning houdt op de radio als het contact volledig uit is.

Iemand die hier iets over kan vertellen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je hebt hem ingebouwd in een VW, Audi, Seat, Skoda of Opel
Daar zitten A4 en A7 namelijk precies andersom. Op de manier zoals de Cascade nu aangesloten is zit de permanente 12 volt op de geschakelde en kan er niets worden "onthouden"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bekker7907
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2009 16:34

Bericht door Bekker7907 »

KIJK daar heb ik wat aan 8)
Goeie info en ga daar snel mee aan de slag.
Het wisselen van die pennetjes moet niet zo'n probleem zijn en dat zou het probleem toch moeten oplossen ?

Heb er overigens een DIETZ adaptor tussen zitten (tussen fabrieks ISO stekkers en Radio) ivm een DSP audio unit in de auto en die kan niks met een Voorversterkte radio zoals je ze eigenlijk alleen maar ziet.
De DIETZ adaptor lost dat probleem gewoon op.

P.s. Ik heb de unit wel wat kunnen laten onthouden door de settings op de CF te laten wegschrijven, na het aangaan haalt ie ze dan op (telefoonnummers, adresboek, BT connect gegevens, etc.) maar dat kost toch tijd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Qbarth
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2009 12:43

Bericht door Qbarth »

heeft iemand ook al de cascade pro in een bmw 1 serie ingebouwd? ik heb problemen met de constante spanning

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • code invoeren
    door abelkabel » 17 okt 2016 15:34 » in Renault
    Reacties: 4
    Weergaves: 952
  • RNS 300 verkeerde code
    door Harrieke » 02 mar 2018 19:45 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 429
  • Code achterhalen van Audi Navigation Plus
    door mikel » 16 mei 2015 20:54 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2455
  • mfd navigatie vraagt elke keer om code na uitschakeling
    door herkimans » 01 dec 2014 20:32 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 398
  • Bluetooth code touchscreen kwijt peugeot 4007
    door Pascal1973 » 30 jun 2014 19:35 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 721

Terug naar “Vaste Becker systemen”