Verschillen 7.0 teleatlas en 8.0 navteq

wit
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2004 17:40

Verschillen 7.0 teleatlas en 8.0 navteq

Bericht door wit »

Beste mensen, wat is jullie ervaring met de softwareversie 8.0 van becker. Wat mij vooral opvalt is dat bij de vorige versie (7.0) sommige straten in Houten wel goed worden weergegeven en dat het bij de nieuwe (8.0) niet altijd klopt. Ook de rondweg bij Houten met de daarbij behorende wijken staan er niet altijd op. (de Waters bijvoorbeeld).

Bij de vorige versie (7.0) vond ik het lastig wanneer je een route had ingegeven je vaak bij afritten de melding kreeg van "links houden de ..... volgen" terwijl je er nog op reed. Heb ook de indruk dat ie wat langzamer is, maar dat is natuurlijk moeilijk vast te stellen.

Waarom is Becker van teleatlas weer overgestapt naar navteq. Was men niet zo tevreden ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat er enkele straten ontbreken in Houten is bekend. Ik heb weliswaar geen Becker systeem, maar wel een systeem met Navteq kaarten. Daar stonden dezelfde fouten op als jij nu hebt (dezelfde versie van de database). Als het goed is zijn de fouten nu verholpen (maar daar heb jij natuurlijk niets aan).

Becker is overgestapt naav Navteq, omdat er heel veel klachten binnenkwamen over een slechte database (als ik het me goed kan herinneren). Na enige tijd heeft Becker besloten weer terug te gaan naar Navteq, omdat zij een betere (lees: gedetailleerde en nauwkeurigere) database hebben.

Is je vraag hiermee voldoende beantwoord?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Toho_NL schreef:Dat er enkele straten ontbreken in Houten is bekend. Ik heb weliswaar geen Becker systeem, maar wel een systeem met Navteq kaarten. Daar stonden dezelfde fouten op als jij nu hebt (dezelfde versie van de database). Als het goed is zijn de fouten nu verholpen (maar daar heb jij natuurlijk niets aan).
Ook ik constateer dat er op de 7.0 straten goed stonden die in de 8.0 niet of niet juist voorkomen. Het maakt ook qua aangeduide route een groot verschil tussen beide. Daarnaast heb ik het idee dat de 8.0 wat sneller is.
Toho_NL schreef:Becker is overgestapt naav Navteq, omdat er heel veel klachten binnenkwamen over een slechte database (als ik het me goed kan herinneren). Na enige tijd heeft Becker besloten weer terug te gaan naar Navteq, omdat zij een betere (lees: gedetailleerde en nauwkeurigere) database hebben.
Voorzover ik weet is dat niet helemaal waar. De software van de TA 7.0 werkte niet helemaal soepel samen met het apparaat. Hierdoor ontstonden storingen e.d. die ik bij de 7.0 geregeld had en bij de 8.0 niet.
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat laatste zou best weleens kunnen. Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat versie 7 niet beviel bij de klanten (door nauwkeurigheid) en dat ze daarom naar Navteq overstapten.

Over die straten: het kan altijd zo zijn dat er straten "anders" zijn dan bij TeleAtlas. Andersom is het ook zeker het geval en daarom kun je dus alleen maar subjectief redeneren over welke "beter" is. Zo zal de ene pleiten voor TeleAtlas en de andere voor Navteq.

Ik zeg het altijd zo: "Wat je ook kiest, meld de fouten altijd (zodat het in een volgende versie niet meer voorkomt)".

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Toho_NL schreef:Dat laatste zou best weleens kunnen. Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat versie 7 niet beviel bij de klanten (door nauwkeurigheid) en dat ze daarom naar Navteq overstapten.
Over de dekking van TA had ik weinig klachten. Mijn klachten tegen de TA sw zagen vooral op de vastlopers, die ik nu helemaal niet meer heb (al moet ik dat natuurlijk even afkloppen :oops: )
Toho_NL schreef:Over die straten: het kan altijd zo zijn dat er straten "anders" zijn dan bij TeleAtlas. Andersom is het ook zeker het geval en daarom kun je dus alleen maar subjectief redeneren over welke "beter" is. Zo zal de ene pleiten voor TeleAtlas en de andere voor Navteq.

Ik zeg het altijd zo: "Wat je ook kiest, meld de fouten altijd (zodat het in een volgende versie niet meer voorkomt)".
TA heeft me altijd gebracht waar ik heen wilde. Het voordeel van TA was dat een aantal door TA aangegeven routes overeen kwamen met de routes zoals ik die al reed. Bijvoorbeeld de weg van mijn huis naar de snelweg.... NT stuurt me toch wel een beetje om :( Gelukkig ken ik de weg rond mijn huis en hersteld mijn navi zeer snel de route wanneer ik de juiste aanzet geef :lol:

Het nut van het melden van geconstateerde fouten behoeft nauwelijks betoog en daar ben ik het dan ook hartgrondig mee eens 8)
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Lege SD kaart voor Navteq download
    door lynn » 19 aug 2014 16:19 » in Lancia
    Reacties: 1
    Weergaves: 2530

Terug naar “Vaste Becker systemen”