Verschil tussen DTM, Pro etc.

TeunS
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:46

Verschil tussen DTM, Pro etc.

Bericht door TeunS »

Hallo,

Een paar weken geleden heb ik de Becker DTM 7810 aangeschaft (bij de Mediamarkt in Heerlen voor 899 euro en laten inbouwen voor 88 euro).

Mijn vraag is: waar moet ik die 7810 plaatsen in de ranges van Becker. M.a.w. heb ik een gedateerd systeem aangeschaft?
Op zich geen probleem want hij werkt voortreffelijk!

Wie weet hier een antwoord op?
Bedankt alvast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo TeunS

de Becker DTM is momenteel het instapmodel(+/- €899)van Becker, nadeel geen afneembaar front maar wel beveiligd met code,daarna komt de DTM HIGH SPEED deze heeft t.o.v. de DTM o.a.:Snelle routeberekening door hoge computercapaciteit
16 MB werkgeheugen
Speed Limit-functie (weergave van toegestane maximumsnelheid in het display op ca. 100.000 autowegkilometers in Europa) .
dan heb je de opvolger van de BECKER TRAFFIC PRO(deze is nog wel leverbaar ?+/- €1399)n.l. de de BECKER TRAFFIC PRO HIGH SPEED (+/- €1499)wel afneembaar front en dezelfde voordelen en meer dan de DTM HIGH SPEED.

voor meer verschillen moet je maar even kijken op:
http://www.becker.de/beckerCC21/www_roo ... anguage=Nl

Topsport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TeunS
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:46

Over de DTM

Bericht door TeunS »

Hallo Topsport,

Bedankt voor je informatie.

Nu snap ik waarom ik op mijn DTM geen speed-limitfunctie zie (terwijl ik de laatste DTM-versie 2.0 heb). Maar in de bijgeleverde handleiding (van de nieuwe versie) wordt er nergens over gerept dat de DTM deze funktie niét heeft!

Op de site van Becker ben ik al (vaak) geweest, maar zet daar maar eens bij het 'produktoverzicht' de verschillende typen naast elkaar!
Ik zie géén verschil tussen de specificaties (wél dat de DTM zelfs 1 funktie meer heeft: de DTM-toets: voor o.a. de gemiddelde snelheid en reistijd).

Groetjes, TeunS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

antwoorden hierboven kloppen voor een groot deel. Alleen de traffic pro is niet meer leverbaar (of iemand moet hem nog op de plank hebben liggen) Dat zelfde geld voor de dtm (low speed) die bij mediamarkt aangeboden wordt. Advies is om die niet meer te kopen aangezien het niet duidelijk is hoeveel updates hier nog voor uitkomen! Nu zijn we bij de 7.0 versie maar de kans bestaat dat er nog maar 2 updates hierna komen! Wat prijzen betreft moet je maar bij de aanbieding kijken in rubriek handelaren daar koop je een HighSpeed Traffic Pro voor iets meer dan een low speed DTM bij mediamarkt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Beckeronline schreef:
Advies is om die niet meer te kopen aangezien het niet duidelijk is hoeveel updates hier nog voor uitkomen! Nu zijn we bij de 7.0 versie maar de kans bestaat dat er nog maar 2 updates hierna komen
Dit lees ik met verbazing en bijna ongeloof :oops:

Is het werkelijk de policy van Becker om al die klanten die nu met een lowspeed rondrijden zo in de steek te laten?
Want dat zou gebeuren als waar is wat Beckeronline schrijft, dan is er nog een update in 2004 en één in 2005, en dan kunnen al die trouwe Becker-rijders het verder vergeten :evil:
Als dat werkelijk zo zou zijn zou je moeten zeggen: vergeet Becker maar.

Maar eerlijk gezegd geloof ik daar niets van, ze zijn niet gek daar bij Becker!

Wie kan hier wat zinnig(er)s over zeggen?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TeunS
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:46

Bericht door TeunS »

Even voor jullie informatie: de 7810 werkt met de DTM versie 2.0.
De Pro 7.0 versie staat ook op de (nu 2) cd's.

P.S. Leuk dat ik het een en ander heb losgemaakt bij de mede-forumleden!


TeunS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Wat betreft bericht TeunS dat klopt vanaf nu koop je een update voor of een LOW speed versie of voor een HIGH speed versie. Verder wat JW betreft het is niet Becker die de updates stopt of door blijft leveren maar dat is de beslissing van een Navtech en Teleatlas.

Becker koopt geen software meer in voor de LOW speeds omdat deze niet meer nieuw geleverd worden. Gezien het aantal LOW speeds wat er verkocht is (in duitsland bijvoorbeeld marktleider in 1-din navigatie) ligt het in de lijn der verwachting dat de software firma's het interresant blijven vinden om een update uit te blijven leveren. Alleen Becker zelf zal dit nog maar een paar keer onder het becker label doen.

Nu zie je al dat je een originele 7.0 versie (teleatlas) kan bestellen in een Becker uitvoering en exact dezelfde kan je ook bij teleatlas rechtstreeks bestellen alleen daar noemen ze hem 2003/2004 en is hij in teleatlas kleuren.

Het feit blijft alleen maar waarom zou je een overjarig model kopen als je voor een fractie meer geld uit te geven een gloednieuw model high speed kan kopen die nog eens heel goed uit de test komt in de laatste autoweek!

Dus ik zou zeker een Becker nemen maar wel eerst even kijken in de rubriek handelaren wat voor een prijs daar staat voor een High Speed Traffic Pro.

Wij hebben de DTM nooit een interresante oplossing gevonden alleen gezien het feit al dat er geen afneembaar frontje op de radio aanwezig is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Beckeronline schreef:
Verder wat JW betreft het is niet Becker die de updates stopt of door blijft leveren maar dat is de beslissing van een Navtech en Teleatlas.

Becker koopt geen software meer in voor de LOW speeds omdat deze niet meer nieuw geleverd worden. Gezien het aantal LOW speeds wat er verkocht is (in duitsland bijvoorbeeld marktleider in 1-din navigatie) ligt het in de lijn der verwachting dat de software firma's het interresant blijven vinden om een update uit te blijven leveren. Alleen Becker zelf zal dit nog maar een paar keer onder het becker label doen.
Als ik dit zo lees, zou het dus de policy van Becker zijn om zelf binnenkort geen updates meer uit te brengen, maar dit geheel aan derden over te laten. Naar het die derden goeddunkt :oops:

Dat betekent dan toch dat Becker de impliciete verplichting die ze aangegaan is bij de verkoop van een product niet nakomt? Want toen is toch op z'n minst de suggestie gewekt dat er gedurende de levensduur van z'n product de garantie is dat er updates komen. En die kunnen ze dan toch niet waarmaken als ze dat aan derden overlaten?

Als eerder geschreven, het zou mij verbazen als Becker hier zó mee om zou gaan.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TeunS
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:46

Bericht door TeunS »

Rare firma eigenlijk dat Becker!

Ik citeer uit de mond van 'BeckerOnline':

"Wij hebben de DTM nooit een interessante oplossing gevonden"

Eerst ontwikkelen ze iets en daarna stoppen ze er maar weer mee omdat het niet interessant zou zijn!
Je zou bijna zeggen ze hebben het gedaan met voorbedachte rade. En de gebruiker zit er maar mee.

Dit lijkt me best leuk om bij een Consumentenbond o.i.d. aan te kaarten!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mark
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2003 14:35

Bericht door Mark »

Goedemorgen tezamen,

Wil hier echt graag even mijn korreltje zout bijdragen hoor :mrgreen:

A- Beckeronline is een Becker dealer, en zijn uitspraken kunnen we hier wel als persoonlijk opvatten. m.a.w, zijn mening hoeft als dealer zijnde niet persé in overeenstemming te zijn met de marketing en sales policy
van de firma waarvan hij toevalligerwijze produkten verkoopt. Hoe zeg je dat ook alweer in goed Hollandsch? "vrijheid van meningsuiting?" :wink:

B- De "inside" info die Beckeronline met ons deelt is vooral leerzaam.
Enne, is een forum er niet voor om ons onderling wijzer te maken :?:

In mijn geval ben ik eerst in een forum rond gaan neuzen voor ik de aankoop gemaakt heb. (blijft een hoop geld voor electronisch speelgoed)

Na alles gelezen en gevraagd te hebben heb ik een High Speed 7824 voor een scherpe prijs op de kop kunnen tikken. (De rest is een ander verhaal. Sorry, kleine inside joke voor JW :wink: )

Bonne nuit,

Mark
My wife always says: "Turn there", so I decided to buy a navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
    door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 274

Terug naar “Vaste Becker systemen”