Verschil APS30 V9.0 en APS30 v10.0 Software/Navigatie CD's??

Rogersittard
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2006 17:08

Verschil APS30 V9.0 en APS30 v10.0 Software/Navigatie CD's??

Bericht door Rogersittard »

Ik een APS 30 Systeem van Mercedes die momenteel draaid op de V9.0 cd's.
Nu blijkt dat er weer een nieuwe versie uit is de V10.0 Navigatie cd's.
Wie weet de verschillen/verbeteringen en of dit de moeite waard is om deze 249 euro te investeren in de nieuwe versie?

Ik weet bv dat toen ik overging van de versie 7.0 naar de versie 9.0 ook de software van de radio zelf werd upgedate,waardoor het geluid merkbaar beter was.
Zit bv in de v10.0 ook een upgrade van de radiosoftware of nieuwe functies erbij?
Op internet vind je helaas niks van info hierover......

Hoor het wel!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is ook niet te verwachten dat iemand daar ook maar iets zinnigs over kan zeggen. Om te beginnen is het vergelijken buitengewoon moeilijk omdat je uit je geheugen moet plukken, hoe was het ook weer en ten tweede zijn dat dan nog meestal enkele opvallende veranderingen in het wegenstelsel die iemand telkenmale meemaakt of juist niet.
Maar het is zeker zo dat het nuttig is omdat er tal van veranderingen in de database van de kaartgegevens zijn gepleegd. Ze hebben natuurlijk geen nieuwe versie uitgebracht omdat ze dat voor de marketing nodig vonden.
Het zijn ondertussen dus ook 5 cd's geworden, dus neem nu maar gerust aan dat er heel wat verbeteringen zijn. Volledig identiek aan de versie 10 voor de TP LS van Becker en de versie B27 van Renault
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ter aanvulling: de versie 10 is in december 2007 op de markt gekomen, versie 9 kwam in juni 2006 op de markt. Er zit dus zo'n anderhalf jaar tussen die twee, en in die tijd is er wel wat gebeurd.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rogersittard
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2006 17:08

Bericht door Rogersittard »

JW schreef:Ter aanvulling: de versie 10 is in december 2007 op de markt gekomen, versie 9 kwam in juni 2006 op de markt. Er zit dus zo'n anderhalf jaar tussen die twee, en in die tijd is er wel wat gebeurd.

Groet,
JW
Ok bedankt voor de info.
Maar niemand die weet of er behalve de wegenkaarten,ook nog andere verbeteringen/functies zijn?
Op een engels forum las ik over verbeterde TMC funtionaliteit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het valt eigenlijk niet te verwachten dat voor een apparaat dat al haast 8 jaar op de markt is nog een aantal ingrijpende verbeteringen kan worden doorgevoerd. De meeste bugs zullen wel ontdekt zijn en een verbeterde TMC functionaliteit in Engeland zou ik met een korreltje zout nemen omdat daar voornamelijk betaalde TMC plaatsvindt, die de Becker/APS 30 niet aan kan. Misschien dat er hooguit andere Alert Codes met de software zijn meegebakken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EwoutB
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2008 19:14

Re: Verschil APS30 V9.0 en APS30 v10.0 Software/Navigatie CD's??

Bericht door EwoutB »

Rogersittard schreef:Ik een APS 30 Systeem van Mercedes die momenteel draaid op de V9.0 cd's.
Nu blijkt dat er weer een nieuwe versie uit is de V10.0 Navigatie cd's.
Wie weet de verschillen/verbeteringen en of dit de moeite waard is om deze 249 euro te investeren in de nieuwe versie?

Ik weet bv dat toen ik overging van de versie 7.0 naar de versie 9.0 ook de software van de radio zelf werd upgedate,waardoor het geluid merkbaar beter was.
Zit bv in de v10.0 ook een upgrade van de radiosoftware of nieuwe functies erbij?
Op internet vind je helaas niks van info hierover......

Hoor het wel!
Ik heb zojuist v10.0 gekocht ter vervanging van v9.0. Kosten E208.52 incl. BTW (10% korting actie van de dealer). Installatie ging zeer snel. De balkjes voor update van de software (die ik wel bij v7.0->v9.0) heb ik niet gezien. Dus waarschijnlijk alleen nieuw kaartenmateriaal. Nu ook overigens 5 schijfjes in plaats van vier.

Het verschil is dus gewoon dat de kaarten nieuwer zijn. Alhoewel. In mijn buurt verandert veel. Veel van deze wijzigingen zitten nog steeds niet in het kaartmateriaal. De snapshot van de database (danwel de actualiteit van de NavTeQ database) vind ik eerlijk gezegd nogal teleurstellend. Maar goed altijd beter dan v9.0.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EwoutB
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2008 19:14

Bericht door EwoutB »

Hier overigens veel info en kennis over de APS30.

http://www.db-forum.de/forum/showthread ... e=26&pp=15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je zult op je eigen cd's kunnen zien dat de database gecompileerd is op 11-01-2007. Dit impliceert dat de gegevens daarin maanden tot misschien wel een jaar ouder zijn afhankelijk van wat Mercedes/Becker hebben betaald aan Navteq. Tot nu toe is dat steeds buitengewoon teleurstellend geweest mbt de actualiteit
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EwoutB
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2008 19:14

Bericht door EwoutB »

Gerritje schreef:Je zult op je eigen cd's kunnen zien dat de database gecompileerd is op 11-01-2007. Dit impliceert dat de gegevens daarin maanden tot misschien wel een jaar ouder zijn afhankelijk van wat Mercedes/Becker hebben betaald aan Navteq. Tot nu toe is dat steeds buitengewoon teleurstellend geweest mbt de actualiteit
Inderdaad, de timestamp van de *.DB file is 11 januari 2007. M.a.w. er zit bijna een jaar tussen het aanmaken van de DB en de release van de schijf. Inderdaad zeer teleurstellend. Zeker gegeven het aanschafbedrag van de schijf. Waarom kan dat niet sneller?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Logistiek en zorgvuldigheid zijn mede oorzaak van een bepaalde vertraging. Processen kosten tijd. En zoals ik betoogde, de bereidheid om veel extra geld uit te geven voor actuele gegevens. De enige die echt actueel is, is BMW
Maar Becker/Mercedes en vele anderen kunnen zich de houding zoals je hebt waargenomen permitteren omdat de uitgever van deze software monoplist is en de klant min of meer "by the balls" heeft.
Anderzijds is de klant vast niet bereid om 100% extra te betalen voor een actuelere database
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Andere software navigatie Volkswagen 7 ??
    door marcelhansen » 13 sep 2014 01:11 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1062
  • Kia Cee'd navigatie software update, alternatief?
    door Johnnyboy » 22 jan 2015 14:24 » in Kia
    Reacties: 0
    Weergaves: 1049
  • Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
    door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 281
  • Software van PC5100
    door Moto » 04 nov 2014 22:51 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 466
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1107
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1300

Terug naar “Vaste Becker systemen”