Snelheid

ecm103
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2004 00:04

Snelheid

Bericht door ecm103 »

Ik rij sinds twee weken met een Indianapolis 7922 in mijn Audi A4 1.8 Avant uit '96. Ik heb het volgende probleem:
Tijdens een rit verspringt het systeem vaak op "Off Road" terwijl ik toch op een bekende weg zoals de A2 richting noorden rij. Dit gebeurt ook vaak op binnenwgen. Nu heb ik in het GPS menu gekeken naar mijn snelheid en nu blijkt dat als ik bijvoorbeeld 40 km rij, de snelheid op de Indianapolis 7922 bijvoorbeeld 120 km aangeeft en steeds verspringt. Verder heb ik het achteruitrijsignaal niet aangesloten, is dit misschien de reden. Het systeem vindt gemiddels 6 à 7 satellieten, staat op kalibreerstatus 2 en op Fix: 4D. Het snelheidsignaal is achter het klokkenpaneel afgetapt. Maar als het systeem het doet werkt het perfect!!!

Kan iemand mij misschien helpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peteraal
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mei 2004 19:01

Snelheid

Bericht door peteraal »

Bij mij geeft het apparaat (JVC KD-NX1R = Becker Traffic Pro) ook niet de juiste snelheid weer. Volgens mij is dit ook niet het aantal kilometers maar gewoon een 'puls' aan de hand waarvan het apparaat op basis van de calibratie de snelheid meet. Probeer eens een route te plannen wanneer je bijv. op de snelweg rijdt en je dan met behulp van het meest linkse knopje info opvraagt over de rijduur en afstand e.d. Hier staat ook een gemiddelde snelheid. Deze klopt exact.

Ook is bij mij het achteruitrijsignaal niet (ofwel onjuist) aangesloten (volgens het systeem rijdt ik constant achteruit), dit levert echter geen problemen op. Het systeem werkt perfect.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diesel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2004 17:24

Bericht door Diesel »

Ik rijd in een Audi A4 1.9tdi uit 1995. Achter de klokken unit bevinden zich 2 pulsdraden. Een rood/bruine die direct vanaf de halgever komt en een blauw/witte die uit de klokken unit komt. In eerste instantie was mijn Indianapolis op de rood/bruine draad aangesloten, en ondervond ik het zelfde prombleem als jij beschrijft. Daarna aangesloten op de blauw/witte draad en het probleem was opgelost. De blauw/witte draad vind je op de gele stekker aan de linker kant van de klokken unit. Wel heb ik het achteruitrij signaal aangesloten, maar dat is niet van invloed op het snelheids signaal.
Succes

Diesel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ecm103
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2004 00:04

Bericht door ecm103 »

Beste Diesel,

Dankjewel voor je hulp. Ik heb de andere draad genomen en nu functioneert het systeem stukken beter. Nog niet helemaal 100% maar dit zal wel aan de satellietontvangst liggen.


ecm103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • max.snelheid.
    door edw007 » 20 mei 2018 22:36 » in Aankoop advies
    Reacties: 1
    Weergaves: 322
  • snelheid aanwijzing V11 nav RNS 510
    door Geronimo » 01 aug 2014 18:08 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 1095
  • RNS510 max snelheid geen snelwegen
    door martijn2308 » 19 nov 2015 09:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 559
  • Garmin Dezl verkeersborden (snelheid beperkingen etc)
    door truckereagle » 11 dec 2017 17:15 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 529

Terug naar “Vaste Becker systemen”