Routeberekening

Diesel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2004 17:24

Routeberekening

Bericht door Diesel »

Hallo allemaal,

Laatst moest ik van Emmen naar Leeuwarden.
De Indianapolis berekende de route via de 2 provincienweg naar Drachten, en vandaar binnendoor naar Leeuwarden.
Rijstijd dik 2 uur. De route was berekend met de snelle routeoptie met gebruik van snelwegen.
Veel logischer was geweest de route via Hoogeveen, Meppel en Steenwijk aan te geven. Deze route bestaat voor 99% uit snelweg. De reistijd is bijna 1,5 uur.

Heeft iemand een idee hoe de Becker zo ingesteld krijg dat hij ook de snelweg meeneemt in de berekening?

Groetjes

Diesel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Martine
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:13

Routeberekeningen

Bericht door Martine »

Heb je in "routeoptie's "je voorkeuren aangevinkt??

En ten tweede, weet je zeker dat er op de route die jij schetst ( die van 1,5 uur) er zich op dat traject geen file's of andere obstructie's manifest waren?? Want je becker leidt je daar dmv de dynamische route feilloos omheen, dat kan wel eens een iets langere reistijd ten gevolge hebben. :lol: :lol: En... zo kom je ook nog eens ergens.... :D

Groetjes, Martine ( ruim 6 jaar ervaring met Becker)
Rijdend in een Peugeot 307 SW met Engine 4 PDA navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diesel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2004 17:24

Bericht door Diesel »

Hallo Martine,

Bedankt voor je reactie.

Bij de routeopties had ik het gebruik van snelwegen aangevinkt.
De routeberekening was gemaakt met de "snelle route berekening" Deze houdt geen rekening met files e.d.
Dit in tegenstelling tot de "dynamische routeberekening"die dit wel doet.

Later heb ik de Indianapolis de route met gebruik van verschillende opties laten berekenen, maar in geen enkele berekende route werd de A37 (Emmen-Hoogeveen-Meppel) opgenomen.

Begrijpen doe ik het nog steeds niet.

Groetjes

Diesel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

De route scheelt dik 25 km op een stuk van nog geen 100 km (in kortste versie) misschien houd hij daar rekening mee met routeberekening. Maar is het stuk a37 (bij hoogeveen/staphorst) niet eerst N37 geweest?? En nog maar sinds een korte tijd A37?? Als dit inderdaad zo is dan kan het heel goed zijn dat in de databases dit nog niet verwerkt is en dan is de keuze van de route wel logischer.... maar het is uiteraard zo dat elk navigatiesysteem een hulpmiddel blijft! en als je zelf een 'betere' of 'snellere' route weet en die ook neemt dan past de navi zich zelf direct aan en geeft je vanzelf een nieuwe route.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diesel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2004 17:24

Bericht door Diesel »

De route via Hoogeveen/Meppel mag iets langer zijn in kilomters, maar wel een half uur sneller omdat je dan alleen maar snelweg hebt.
Het stuk tussen Emmen en Hoogeveen is ongeveer 2 jaar 4 baans autoweg. Dit zou nu toch in de database aangepast moeten zijn. Indien ik over dit stuk autoweg rijd, geeft de Indianapolis aan dat we op de A37 rijden. Daaruit lijd ik af dat de database aangepast is.

Ik begrijp ook wel dat dit navigatiesysteem een hulpmiddel is, maar het is wel aangeschaft om mij de weg te wijzen in gebieden waar ik de weg niet weet. Als het systeem mij in een gebied dat ik wel ken het bos in stuurt -niet helemaal waar want uiteindelijk kom je er wel, alleen duurt het veel langer- hoe kan ik er dan op vertrouwen dat de navi het in mij onbekende streken wel goed doet. Om dat te controleren zou je de hele route met de kaart op schoot moeten controleren of de aanbevolen route wel de juiste is, en dat lijkt me nu juist niet de bedoeling.

Groetjes

Diesel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Ik weet het ook niet hoe dat zit met de factor snel in verhouding tot kort e.d..... je zou eens een vraag bij navteq neer kunnen zetten zij bepalen samen met de navi leverancier welke berekeningen en omslagpunten er plaats vinden.

Het zou dus kunnen zijn dat er bij snellere routes niet gekeken word naar routes die bijvoorbeeld 25% meer km zijn dan de kortste..... dus kan er geen zinniger antwoord op geven.

Vandaar ook mijn opmerking van het blijft een gereedschap..... er zullen altijd van deze voorbeelden (en met ieder navigatiesysteem) te vinden zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Diesel schreef:Ik begrijp ook wel dat dit navigatiesysteem een hulpmiddel is, maar het is wel aangeschaft om mij de weg te wijzen in gebieden waar ik de weg niet weet. Als het systeem mij in een gebied dat ik wel ken het bos in stuurt -niet helemaal waar want uiteindelijk kom je er wel, alleen duurt het veel langer- hoe kan ik er dan op vertrouwen dat de navi het in mij onbekende streken wel goed doet. Om dat te controleren zou je de hele route met de kaart op schoot moeten controleren of de aanbevolen route wel de juiste is, en dat lijkt me nu juist niet de bedoeling.
Het is waar dat de navi bedoeld is om je de weg te wijzen in gebieden waar je deze zelf niet weet. Het blijft echter een feit dat een navi een apparaat is, een apparaat dat zingt zoals hij geprogrammeerd is en niet zoals hij gebekt is. Ik weet bijna zeker dat ik soms op onbekend terrein iets zal omrijden.... weten doe ik dat echter niet omdat ik de weg aldaar niet ken. Als ik nu moet kiezen tussen heel relaxed zeker op m'n bestemming komen, waarbij ik mogelijk iets omrijd, of de korste weg die ik zelf op een kaart moet zoeken waarbij ik ook nog op het verkeer moet letten.... dan rijd ik graag een paar kilometer om.
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • slechte kwaliteit routeberekening Nuvi 2595
    door TeunV » 09 sep 2016 21:27 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 523

Terug naar “Vaste Becker systemen”