raar navigeren indianapolis

karl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2004 12:10

raar navigeren indianapolis

Bericht door karl »

Ik ben in het bezit van een indianapolis en als ik een bepaalde route invoer b.v. van Eindhoven-Antwerpen geeft ie als ik op de snelweg rijd ineens aan dat ik linksaf moet terwijl er op dat moment niet eens een gelegenheid is om af te slaan,of hij geeft een keer of 3 op die route aan dat ik niet meer goed zit en berekend dan een nieuwe route,als ik dan gewoon mijn weg richting Antwerpen vervolg gaat ie na verloop van tijd weer normaal navigeren :? ,hij doet het ook als ik richting R,dam rijd :cry: ,is er iemand die weet hoe ik dit probleem de wereld uit kan helpen,want als ik ergens rijd en de weg niet weet en hij geeft ineens aan dat ik ergens af moet of zoiets is niet erg leuk want ik ga er van uit dat de navigatie goed is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Re: raar navigeren indianapolis

Bericht door Fantom »

karl schreef:Ik ben in het bezit van een indianapolis en als ik een bepaalde route invoer b.v. van Eindhoven-Antwerpen geeft ie als ik op de snelweg rijd ineens aan dat ik linksaf moet terwijl er op dat moment niet eens een gelegenheid is om af te slaan,of hij geeft een keer of 3 op die route aan dat ik niet meer goed zit en berekend dan een nieuwe route,als ik dan gewoon mijn weg richting Antwerpen vervolg gaat ie na verloop van tijd weer normaal navigeren ,hij doet het ook als ik richting R,dam rijd :cry: ,is er iemand die weet hoe ik dit probleem de wereld uit kan helpen,want als ik ergens rijd en de weg niet weet en hij geeft ineens aan dat ik ergens af moet of zoiets is niet erg leuk want ik ga er van uit dat de navigatie goed is.
Hallo Karl, Welkom op het forum.

Hoe oud is de Map-cd die jij in je indianapolis gebruikt?
Als ik jou verhaal zo hoor dan lijkt het er op dat de Map-cd niet meer overeenkomt met de werkelijkheid van de huidige wegen.
Verder kan je natuurlijk de standaard zaken controleren. :wink:
1. Ontvang je voldoende satelieten. (min vier)
2. Is je KM-puls goed aangesloten.
3. Is je systeem goed gekalibreerd en geconfigureerd.

als je nog vrgen hebt dan horen we het wel. :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
karl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2004 12:10

Bericht door karl »

Op de navigatie cd staat Version 1.01 ik heb hem van de zomer gekocht,de gps antenne hebben ze onder mijn dashbord gebouwd,als ik rijd zie ik altijd minimaal 4 sat,de puls is ook goed aan gesloten,ik heb hem destijds in laten bouwen bij een inbouwcentrum,zou het kunnen dat de gsm antenne niet op die plaats mag zitten??bij mijn vorige VDO navigatie zat de antenne ook op die plaats en had ik nergens last van.
Alvast bedankt voor je reaktie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Kan absoluut niet aan software liggen. De database van de Indianapolis is altijd minimaal van 2004. De 1.01 is de meest recente versie.

In wat voor een merk en type auto zit het apparaat gemonteerd?? Ook hier wijst het op het waarschijnlijk verkeerd om aansluiten van de 15 en de 30...... zoals al heel veel malen gebeurd is....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
karl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2004 12:10

Bericht door karl »

Mijn auto is een Audi A4 diesel van `99

thanks alvast weer :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

karl schreef:Mijn auto is een Audi A4 diesel van `99

thanks alvast weer :D
Zoals Beckeronline al schreef. Dan zou het inderdaad heel goed kunnen dat de geschakelde plus en de constante plus verkeerd om zijn aangesloten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Inderdaad want ook bij de audi zitten die std. 'verkeerd' om in de iso stekker van de auto. Dus even controleren of dit wel op de juiste wijze aangesloten zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
karl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2004 12:10

Bericht door karl »

Ik heb op de 4 constante stroom en op de 7 is hij geschakeld :( zoals het in het inbouwvoorbeeld in het boekje is aan gegeven

blijft raar he :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

karl schreef:Ik heb op de 4 constante stroom en op de 7 is hij geschakeld :( zoals het in het inbouwvoorbeeld in het boekje is aan gegeven

blijft raar he :?:
Dat klopt dat in de ISO stekker de constante op 4 zit en de geschakelde op 7. Kijk maar in DITtopic.
De vraag is of deze aansluitpunten op de juiste draden van je Backer zijn aangesloten.
Ik weet niet hoe de aansluiting zit op de Becker maar daar kan Beckeronline je vast veel meer over vertellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Dan zit hij goed aangesloten! Blijft een heel raar verhaal dan. Ik zou als ik jou was de calibratierit verwijderen en deze opnieuw uitvoeren.

Nog wel een vraag zit je gps antenne wel goed vast gemonteerd onder je dashboard?? Kwam van de week een auto tegen waar de antenne heen en weer ging tijdens het rijden.... dit geeft veel storingen in je routes.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
karl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2004 12:10

Bericht door karl »

Ik ga zelf ff ondermijn dashbord duiken omdat ff na te kijken en dan doe ik ff die call,rit opnieuw.

Bedankt weer en ik hou je op de hoogte

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
karl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2004 12:10

Bericht door karl »

Tijdens die rit geeft hij in de bebouwde kom perfect aan in welke straat ik rijd,hij ziet 6/7 sat en status 3d-fix,maar ik heb die problemen alleen als ik op de snelweg rijd,ik moet van het weekend weer naar Antwerpen dus ik ben benieuwd of hij weer van die kuren heeft.

bedankt en ik laat weer weten hoe hij het doet :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Op het duitse forum is een vergelijkbare (?) zaak aan de orde geweest. Daarbij bleek dat die Becker de mist in ging boven een bepaalde snelheid, en dat was te wijten aan een te hoge pulsfrequentie. De oplossing daar bleek een API die het aantal pulsen halveerde, en na calibratie was alles OK.
Nu je schrijft dat je het alleen op de snelweg hebt, komt dit verhaal weer in me op.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Als het probleem inderdaad alleen bij snelweg voorkomt moet je er een API4 tussen monteren en dan de uitgang pulsdeler gebruiken. Deze halveert de pulsen en dan zou alles wel goed moeten werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
karl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2004 12:10

Bericht door karl »

Hoi weer,als hij die kuren heeft dan rijd ik niet harder als dat ie normaal navigeerd,maar kan kan het kwaad om dat ding er toch tussen te monteren? en waar is zoiets te krijgen,hier in Eindhoven is het zowiezo moeilijk om iets van Becker te kopen.

ik hoor het wel weer Grtjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Kan geen kwaad om er een API tussen te monteren. Bijvoorbeeld de firma bombeeck aan de hoogstraat 88-90 levert becker producten. Hij kan (neem ik aan) ook een API leveren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Op de hoofdpagina van deze site vind je een kopje links. Daarbij zitten ook pulsversterkers, kijk maar even rond :wink:

Groet,
JW

Edit JW 13.05 Was bezig deze reactie te posten, kennelijk tegelijk met Beckeronline's reactie. Afijn, komt denkelijk bij dezelfde pulsversteker uit :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
karl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2004 12:10

Bericht door karl »

Thanks,bij Bombeek moeten ze hem ook bestellen,zo`n ding schijnt nogal prijzig te zijn ongeveer €85,-,ik kijk eerst even af of ie van het weekend weer zo`n streken heeft en dan kan ik altijd nog dat ding bestellen,wil er ook nog een wisselaar bij kopen dus...... :( die kosten ook een vermogen.

Maar ik laat ff weten hoe het afloopt,bedankt voor jullie reakties :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diesel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2004 17:24

Bericht door Diesel »

Hallo Karl,

In het begin had mijn Indianapolis ook van die rare kuren.
Nu rijd ik ook in een Audi A4 (TDI) maar dan uit 1995.
Qua dashoard zijn deze zover ik weet nagenoeg gelijk.
Achter op de stekker van het dashboard wordt de pulsdraad aangesloten.
In deze stekker zitten echter 2 pulsdraden. Een die rechtstreeks vanaf de halvoeler komt en een die uit het dashboard komt en bedoeld is voor snelheidsafhankelijke volumeregeling oid.
Het pulssignaal van beide draden is niet gelijk. Het ingaande signaal heeft een snellere puls dan het uitgaande signaal.
Bij mij was de Indianapolis in 1e instantie aangesloten op het ingaande signaal, waardoor de navi dacht sneller te rijden dan in werkelijkheid het geval was. Hierdoor krijg je van die rare fouten. Na onstvangst van het signaal van de satteliet wordt dit weer gecorrigeerd. Je kunt het ook zien aan de snelheidsaanduiding in de Becker zelf. Die komt dan niet overeen met de werkelijk gereden snelheid, maar is 2 tot 3 keer zo hoog. Door de andere pulsdraad te gebruiken was het probleem opgelost.
De kleuren van de draden weet ik niet precies meer. De draad van het ingaande signaal was meende ik blauw en het uitgaande signaal geel, of anders om, maar dit is na te kijken in het stroomloopschema.
Dit kun je nog proberen voor je een API koopt van 85 euro.

Succes

Diesel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
karl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2004 12:10

Bericht door karl »

Denk dat dit de oplossing is,als ik op de teller 70 rijd geeft de Becker ongeveer 10 km meer aan, en als ik harder rijd lijkt de Becker net een digitale toerenteller,op de snelweg reed ik 140 op de teller en de Becker gaf 268 aan :shock:

API4 was de oplossing ook niet,ben er met behulp van Becker online achtergekomen dat het inbouwstation een verkeerde pulskabel heeft aangesloten,nu de van de linker blauwe stekker acher het dashbord kabel 3 (blauw/wit) erop aan gesloten en nu werkt ie zonder API4 stukker beter,de snelheid scheelt nu niet meer (10a12 km) zoveel als van te voren.

Becker online en de andere ook thanks.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigdeal
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mei 2004 15:26

Bericht door bigdeal »

Even ter info:

zowel in de buurt van Eindhoven (na de oprit/afslag richting antwerpen) , als op de A16 in de buurt van Breda (zowel vanaf Antwerpen als naar Antwerpen) zijn aanpassingen aan de wegen gedaan.

Bij Eindhoven is een extra rijstrook gemaakt, waar volgens mij ook mijn indianapolis nog fout op reageert (de oude situatie).

Bij Breda (waar ik dagelijks langs rij) is de A16 50 tot 100 meter opgeschoven. Gevolg is dat ie opeens denkt dat je op de oude weg die langs de oude A16 ligt rijdt (nu links, 50 meter verder, nu rechts, dan weer nu links). De kaart-informatie van dat stuk weg is van ergens maart dit jaar. Toen was er een tijdelijke oprit naar de oude A16 welke hij nou telkens adviseert op te rijden. Dus ook dat doet ie nog fout. Maarja over een half jaar is de situatie op de A16 weer gewijzigd dus zal ook een nieuwe kaart niet actueel zijn.

Overigens had de oude Becker, die niet zo snel rekende, nog niet zo snel een nieuwe route klaar dus viel het minder op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • NAVIGATIE VOLKSWAGEN, RAAR GELUID BIJ AUX EN CONTACT AAN
    door oepich123 » 26 sep 2018 17:02 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 663
  • Navigeren met garmin oregon 450
    door Kraanman » 13 dec 2020 21:11 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 282
  • discover media navigeren met caravan
    door Zwerver11 » 19 nov 2017 11:04 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 939
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 988
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 666

Terug naar “Vaste Becker systemen”