Polen: plaats ingeven

rhodi
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2007 16:43

Polen: plaats ingeven

Bericht door rhodi »

hallo,

ik wil de plaats oswiecim (auschwitz) invoeren op mijn becker maar die plaats staat er niet op, tenminste of ik doe iets verkeerd. ik heb versie 9.0 en polen staat bij de namen. er staan volgens mij maar heel weinig plaatsnamen van polen op de cd. weet iemand hoe ik het toch in kan voeren.
bvd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Re: polen

Bericht door mickey »

rhodi schreef:hallo,

ik wil de plaats oswiecim (auschwitz) invoeren op mijn becker maar die plaats staat er niet op, tenminste of ik doe iets verkeerd. ik heb versie 9.0 en polen staat bij de namen. er staan volgens mij maar heel weinig plaatsnamen van polen op de cd. weet iemand hoe ik het toch in kan voeren.
bvd.
Ook op de CNCD 6.0 van pioneer vergelijkbaar met de Becker, komt deze plaats niet voor, dus doe je niets verkeerd.

Probeer als dat bij jou kan de volgende coördinaten eens 50º02'35"NB 19º16'10.25OL

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: polen

Bericht door JW »

mickey schreef:
rhodi schreef:hallo,

ik wil de plaats oswiecim (auschwitz) invoeren op mijn becker maar die plaats staat er niet op, tenminste of ik doe iets verkeerd. ik heb versie 9.0 en polen staat bij de namen. er staan volgens mij maar heel weinig plaatsnamen van polen op de cd. weet iemand hoe ik het toch in kan voeren.
bvd.
Ook op de CNCD 6.0 van pioneer vergelijkbaar met de Becker, komt deze plaats niet voor, dus doe je niets verkeerd.

Probeer als dat bij jou kan de volgende coördinaten eens 50º02'35"NB 19º16'10.25OL

Gr.
De Becker 9.0 heeft een Navteq DB, de Pioneer 6.0 eentje van TeleAtlas.
Hoezo vergelijkbaar.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rhodi
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2007 16:43

Bericht door rhodi »

IK ga er naartoe ,ik heb het adres van het hotel in google earth gevonden en voer die coordinaten in. hoop dat ik goed uitkom,anders zou ik het niet weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Re: polen

Bericht door mickey »

JW schreef:
mickey schreef:
rhodi schreef:hallo,

ik wil de plaats oswiecim (auschwitz) invoeren op mijn becker maar die plaats staat er niet op, tenminste of ik doe iets verkeerd. ik heb versie 9.0 en polen staat bij de namen. er staan volgens mij maar heel weinig plaatsnamen van polen op de cd. weet iemand hoe ik het toch in kan voeren.
bvd.
Ook op de CNCD 6.0 van pioneer vergelijkbaar met de Becker, komt deze plaats niet voor, dus doe je niets verkeerd.

Probeer als dat bij jou kan de volgende coördinaten eens 50º02'35"NB 19º16'10.25OL

Gr.
De Becker 9.0 heeft een Navteq DB, de Pioneer 6.0 eentje van TeleAtlas.
Hoezo vergelijkbaar.....

Groet,
JW
Ja dat klopt, ik bedoelde eigenlijk dat de SW op beide systemen kunnen, dat neemt niet weg, dat de plaats op zowel de NT als TA niet voorkomt, terwijl het toch een heel belangrijke plaats is.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In mijn systeem, met Navteq DB Q4.2005 zit wel Oswiecimski Powiat, dat dan andersom gelezen wordt dus Powiat Oswiecimski. Dat ligt ten oosten van Bielsko Biala aan de 462, even ten zuiden van Katowice.
Kijk eens in jouw systeem of je dat wel kunt vinden.
Ik zoek intussen even verder.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

JW schreef:In mijn systeem, met Navteq DB Q4.2005 zit wel Oswiecimski Powiat, dat dan andersom gelezen wordt dus Powiat Oswiecimski. Dat ligt ten oosten van Bielsko Biala aan de 462, even ten zuiden van Katowice.
Kijk eens in jouw systeem of je dat wel kunt vinden.
Ik zoek intussen even verder.

Groet,
JW
Ja JW die plaats staat er wel in.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik dit http://tinyurl.com/3c22le zo lees denk ik dat het dezelfde plaats is...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

JW schreef:Als ik dit http://tinyurl.com/3c22le zo lees denk ik dat het dezelfde plaats is...

Groet,
JW
Het zou kunnen maar ik haal het er niet uit in die link, overigens op Google Earth moet je echt deze naam: Oswiecim gebruiken terwijl Powiat Oswiecimski er vlak bij ligt maar wel degelijk een andere plaats is. Maar in elk geval als je Powiat Oswiecimski in je navi zet ben je er in elk geval dichtbij. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

mickey schreef:
JW schreef:Als ik dit http://tinyurl.com/3c22le zo lees denk ik dat het dezelfde plaats is...

Groet,
JW
Het zou kunnen maar ik haal het er niet uit in die link, overigens op Google Earth moet je echt deze naam: Oswiecim gebruiken terwijl Powiat Oswiecimski er vlak bij ligt maar wel degelijk een andere plaats is. Maar in elk geval als je Powiat Oswiecimski in je navi zet ben je er in elk geval dichtbij. :wink:
Herstel ben in de war met een andere plaats wat er op lijkt Oswiecimia :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rhodi
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2007 16:43

Bericht door rhodi »

JW schreef:In mijn systeem, met Navteq DB Q4.2005 zit wel Oswiecimski Powiat, dat dan andersom gelezen wordt dus Powiat Oswiecimski. Dat ligt ten oosten van Bielsko Biala aan de 462, even ten zuiden van Katowice.
Kijk eens in jouw systeem of je dat wel kunt vinden.
Ik zoek intussen even verder.

Groet,
JW
Dat "powiat" staat er bij mij vaak in, er staan dan plaatsnamen achter. "powiat "betekent district van 475 km ofzo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De kaart http://tinyurl.com/34wuzn laat zien waar Oswiecim ligt.
Het op mijn systeem aangegeven Oswiecimski Powiat ligt wat zuidelijker bij Kety, tussen Bielsko en Andrychow, het is zo te zien dus inderdaad niet dezelfde plaats. Merkwaardig is dan wel dat het niet op deze kaart staat, ik denk haast dat er een foutje zit op de huidige DVD van mijn systeem.
Dezer dagen verwacht ik de nieuwe DVD, daar staat een veel uitvoeriger Poolse DB op, dan kijk ik nog even hoe 'ie daar op staat.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Re:

Bericht door mickey »

Merkwaardig is dan wel dat het niet op deze kaart staat, ik denk haast dat er een foutje zit op de huidige DVD van mijn systeem.
En niet alleen op jouw systeem, maar kennelijk ook op de andere SW.(Becker/Pioneer)

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Met TA op de 5200 kun je zowel Auschwitz als Oswiecimski ingeven!
Erg handig die tweetaligheid.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dit klopt dus wel :!:
Hoe staat 'ie vermeld op jouw versie van Navteq?
Ik verwacht dat 'ie op de nieuwe Navteq DVD, met DB Q4/06 ook zal staan, die heeft volgens de VDO-Shop-site 99% dekking in Polen :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hierbij de plaatje van de situatie bij Navteq met DB Q4/2006
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor de moeite :wink:
Zoals verwacht, op de NT Q4/06 staat 'ie wel goed.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ook nog even gekeken met de gewone Navteq 2007-2 van Oost Europa op mijn MS5000
Auschwitz is daar als je weet hoe dat moet in het Pools, gewoon te selecteren als Bijzondere Bestemming van nationaal belang!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rhodi
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2007 16:43

Bericht door rhodi »

Ik ben er nu dus geweest . In Polen heb je dus bijna niets aan de Becker 9.0 zoals bij mij want hij pakt de hoofdweg A4 een paar 100km en daarna is het "offroad" en niets anders meer. Ik had de coordinaten ingegeven en het daar naartoe rijden klopte ook niet wat betreft km en tijd. Ik had nl. op internet gekeken hoeveel km's het was , bij de Becker zou het nog 200 km meer zijn???daarom heb ik voor de zekerheid in Polen een wegenatlas gekocht, gelukkig maar trouwens. De coordinaten klopten wel want toen ik arriveerde werd er opeens gezegd dat ik op de plaats van bestemming was. Ja dat snapte ik ook wel . Ik ben er gekomen maar niet dankzij de Becker. Nergens in de buurt daar gaf hij een weg aan , het was telkens "offroad".Ik persoonlijk vind het schandalig dat er geadverteerd word bij Becker dat er weet ik hoeveel landen op de cd's staan. Polen staat er wel op maar het is denk ik niet meer dan misschien 5% van het hele land!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Toch doe (deed) je een paar dingen niet goed.
De coördinaten ingeven en er dan naar toe navigeren kan niet tenzij het in een gedigitaliseerd gebied is en er een weg naar toe loopt.
OSWIECIM staat gewoon op de CD3 van de Traffic Pro versie 9.0 en de wegen er naar toe ook.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rhodi
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2007 16:43

Bericht door rhodi »

Vreemd, ik heb alle 3 de cd's erin gehad en op geen van hen stond de plaats. Er stonden maar een"paar" plaatsen in Polen die je in kon vullen. Ik herinner me iig Krakow. Ga morgen weer kijken wat erop staat. Ook vreemd is dat hij dan niet naar de andere cd vroeg in Polen zelf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

rhodi schreef:Vreemd, ik heb alle 3 de cd's erin gehad en op geen van hen stond de plaats. Er stonden maar een"paar" plaatsen in Polen die je in kon vullen. Ik herinner me iig Krakow. Ga morgen weer kijken wat erop staat. Ook vreemd is dat hij dan niet naar de andere cd vroeg in Polen zelf.
Misschien stond 'ie op de vierde CD :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vreemd, ik heb alle 3 de cd's erin gehad
Van zo'n opmerking kun je van alles denken :idea: :? . Feit is dat de set niet uit 3 maar uit 4 cd's bestaat en ook dat het volkomen onzin is om "alle 3 de cd's" te proberen want op de cd en het hoesje staat duidelijk aangegeven voor welke landen de cd is bedoeld. Dus je neemt gewoon de cd waar ook PL bij staat. :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Oftewel, het zou goed zijn als rhodi even zou vermelden wat hij nou voor een 9.0 set heeft.
Het heeft er alle schijn van dat het hier geen loepzuivere originelen betreft :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rhodi
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2007 16:43

Bericht door rhodi »

JW schreef:Oftewel, het zou goed zijn als rhodi even zou vermelden wat hij nou voor een 9.0 set heeft.
Het heeft er alle schijn van dat het hier geen loepzuivere originelen betreft :oops:

Groet,
JW
klopt ...en ik schaam me er niets voor.
Ik heb er ooit (zo'n 5 jaar geleden) €1500,- voor betaald en het 1e jaar is hij zeker een half jaar voor reparaties weggeweest. Werd er doodziek van. Koop je een navigatie die volgens de brochures orgineel in Mercedes , Porche etc wordt ingebouwd is het een aanfluiting van de 1e orde. Heb me toen ook voorgenomen dat Becker aan mij geen cent meer verdiend. Hij is nog nooit 100% goed geweest. Het gebeurt nu nog wel eens dat het hele display uitvalt of dat er geen een knop ergens op reageert, vooral als het heet is in de auto, raar maar waar. Dus zolang ik kopies kan kopen doe ik dat , zodra dat niet meer kan koop ik een andere navigatie, zal wel een Tomtom worden denk ik.
Dit keer is het mis gegaan met de kopie,voor Polen dan, is jammer hooguit een tientje weg gegooid voor een Poolse wegenatlas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Becker systemen”