Navitech stopt levering Indianapolis ivm vele storingen

rhofboer
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2004 15:37

Navitech stopt levering Indianapolis ivm vele storingen

Bericht door rhofboer »

Zie: hier!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Is gewoon belachelijk wat hun op haar site schrijven! Kopen via grijze kanalen in Duitsland in... en wij zijn heel erg bezig om die kanalen dicht te krijgen en dat lukt!!!! Dus ze kunnen ze niet meer via hun vertrouwde weg krijgen en ze kunnen dus helemaal niet leveren. Omdat nu op deze manier te doen lijken of er zoveel problemen mee zijn is een beetje raar. (maar wel leuk...... : :lol: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

...lijkt mij niets leuks aan...

toegegeven, als datgene wat je ter berde brengt waar is, en daar ga ik gemakshalve maar van uit, dan zijn er inderdaad vruchten te plukken van het werk m.b.t. het sluiten van de grijze export.

maar oh wat zijn ze zuur, het produkt wordt als kwalitatief minder bestempeld, en in bepaalde mate lijkt mij zefs sprake van smaad !!!

mijn inziens werk aan de winkel dus....???!!!


(opm. bovenstaande bevat persoonlijke mening en niet de mening van het navigatiehelpsiteteam!!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
n-tech
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2004 08:33

Reachtie van de bron

Bericht door n-tech »

De reden dat wij de becker indianapolis tijdelijk uit ons bestand hebben geschrapt is te af te leiden aan veelvoudige storingen.

Er wordt hier gesuggereerd dat dit een fabeltje is (de feiten spreken voor zich)

Indien u denkt dat wij deze reden hebben verzonnen omdat wij het product niet meer kunnen leveren moet ik u teleurstellen (wij verkopen alleen kwaliteit) en als u morgen 100 indianapolis systemen wilt hebben is dat geen probleem.

Wat betreft het slappe verhaal van de grijze import kan ik kort zijn( welkom in Europa).

M.V.G.

Afd. sales navitech

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Navitech,

Welkom op dit forum, en nog wel gelijk met een "stevige" eerste bijdrage :wink:

Jullie schrijven:
De reden dat wij de becker indianapolis tijdelijk uit ons bestand hebben geschrapt is te af te leiden aan veelvoudige storingen.
en derhalve de vraag: zouden jullie daarover iets meer willen vertellen? Onze forum lezers zijn zeker geïnteresseerd daar meer over te weten, zo delen we ervaringen en leren we van elkaar.
Daarvoor is dit forum bedoeld en is het om die reden een jaartje geleden opgezet.

Groet,
JW

P.S. Voor alle duidelijkheid: er wordt hier dus geen "commerciële gedachtenwisseling" opgezet en gevoerd :!:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

N-tech, zou je inderdaad hier iets meer over kunnen vertellen...? :?:

Overigens zie ik op jullie site dat de opmerkingen dat jullie de levering tijdelijk gestaakt hebben verwijderd is. Waarom? Zijn alle storingen nu verholpen? 8)
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Nee kennelijk zijn ze toch geschroken van de reactie van Becker........en die wisten van geen enkel probleem af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Ging die reactie van Becker alleen over de mededeling dat de Indy een hoop problemen kent? Die mededeling is namelijk verwijderd, doch men biedt nog wel steeds Beckers aan. Worden deze dan nu via de officiele kanalen betrokken?
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Edwin :-) schreef:Ging die reactie van Becker alleen over de mededeling dat de Indy een hoop problemen kent? Die mededeling is namelijk verwijderd, doch men biedt nog wel steeds Beckers aan. Worden deze dan nu via de officiele kanalen betrokken?
Laten wij, als forumlezers hier nou niet de fout maken ons met dit soort zaken bezig te houden. Dit zijn commerciële aangelegenheden waarover ik al eerder geschreven heb dat dit hier geen issue is.
Als je een Becker bij Navitech koopt zijn zij jouw leverancier en dus verantwoordelijk. Via welk legaal circuit dat is, is hier even niet relevant.

Blijft over de eerdere vraag aan Navitech om dat technische probleem te preciseren. Aan uitspraken en waardeoordelen van anderen hebben we daarbij niets.

Als er verder geen reactie van hen komt wordt wat mij betreft dit topic binnenkort gesloten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

JW schreef:Laten wij, als forumlezers hier nou niet de fout maken ons met dit soort zaken bezig te houden. Dit zijn commerciële aangelegenheden waarover ik al eerder geschreven heb dat dit hier geen issue is.
Dat ben ik van harte met je eens JW. De reden dat ik er desalniettemin naar vroeg was gelegen in het feit dat zij eerst plompverloren op hun site melden dat er problemen zijn met de Indy, hetgeen voor ons natuurlijk wel relevant is. Vervolgens is er kennelijk een reactie van Becker geweest en verdwijnt de melding weer van de site. Ik ben dan wel benieuwd waar die reactie van Becker op zag (noem me nieuwsgierig) 8) De commerciële kant is voor ons inderdaad van minder belang. Doch het heeft er de schijn van dat die commerciele belangen hier een rol spelen.
JW schreef:Blijft over de eerdere vraag aan Navitech om dat technische probleem te preciseren. Aan uitspraken en waardeoordelen van anderen hebben we daarbij niets.
Als er verder geen reactie van hen komt wordt wat mij betreft dit topic binnenkort gesloten.
Ik hoop dat Navitech de door hun geponeerde klachten nader kunnen preciseren. Doen ze dat niet dan zegt dat inderdaad genoeg en kan dit topic ook wat mij betreft gesloten worden.
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
n-tech
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2004 08:33

Bericht door n-tech »

Geachte forum lezer,

Ik zal aan deze kwestie geen aandacht meer besteden wel wil ik het volgende kwijt.


Zoals reeds vermeld zijn wij inderdaad tijdelijk gestopt met de levering van de Becker indianapolis.


Om de hier onderstaande redenen:

Apparaten vertonen problemen met de gyrosensor
Apparaten starten niet op (zwart scherm)
Apparaten vertonen problemen met de installatie van de software

Genoeg reden dus om te zeggen dat de nieuwe Becker indianapolis nog geen betrouwbaar product is en dus nog met wat kinderziekte´s kampt.

Hiermee willen wij geen afbraak doen aan de naam Becker welke zich inmiddels getoond heeft als een van de beste DIN navigatie leveranciers.

Wij verkopen dan ook enkele honderden apparaten van dit merk per jaar.

De opmerking welke wij geplaatst hadden op onze site is inderdaad na aanleiding van een opmerking van Becker verwijderd.

Dit neemt niet weg dat wij alsnog onze klanten zullen informeren betreffende deze bug´s.

Wij hebben tevens becker verzocht om een reactie hoe zij denken dit probleem te gaan oplossen.

Indien wij op korte termijn geen reactie van Becker ontvangen zullen wij de levering van dit product alsnog staken met een vermelding op onze site.

Om dit product alsnog te gaan leveren zullen alle apparaten voor de uitlevering worden getest.

De commerciële belangen van de distribiteurs in Nederland en becker zijn wel degelijk in het belang zij zullen dan ook alles doen om te voorkomen dat deze kwestie wordt opgeblazen en hiermee afbraak aan hun product wordt gedaan.


Daarnaast is het allerminst ook vreemd dat een leverancier welke hier van grijze import wordt beticht aangesproken wordt door Becker ???? en prompt zijn opmerking verwijderd.


Tot slot wil ik opmerken dat onze producten gewoon via officiële Becker kanalen worden betrokken.


Ik hoop hiermee het probleem voldoende te hebben toegelicht en hiermee deze topic is afgesloten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Bovenstaande problemen zijn ons NIET bekend en heb ook de mail doorgestuurd naar Becker met de vraag om een reactie! Als er inderdaad zulke problemen zijn zouden wij dit moeten weten.

Zodra ik reactie van Becker heb zal ik hem hier meedelen.

Inmiddels zijn er bij ons ongeveer een 150 indianpolissen uitgeleverd en tot op heden geen uitvallers gehad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

n-tech schreef: Zoals reeds vermeld zijn wij inderdaad tijdelijk gestopt met de levering van de Becker indianapolis.


Om de hier onderstaande redenen:

Apparaten vertonen problemen met de gyrosensor
Apparaten starten niet op (zwart scherm)
Apparaten vertonen problemen met de installatie van de software
Zijn er Indygebruikers op dit forum die deze klachten herkennen?
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
antonwest
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mei 2004 12:48

Bericht door antonwest »

Misschien stomme vraag....maar wat is een gyrosensor?

Familielid heeft net een Indianapolis gekocht en geen klachten tot dusver, muv het feit dat een kopie van de cd's schrijffouten oplevert? Is dat een beveiliging of een ander probleem? Ivm krassen hou ik graag het orgineel achter de hand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gaucho
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2004 11:33

Bericht door gaucho »

De gyrosensor (gyroscoop) is een snel draaiend wieltje in de Becker. Om een draaiend voorwerp van richting te veranderen moet je er kracht op uitoefenen.
(Daarom valt een tolletje pas om als het uitgedraait is, en val je niet om als je fietst, en zo zijn er nog veel meer voorbeelden van dit verschijnsel)

Een goed (lees nauwkeurig) navigatiesysteem gebruikt dit principe om veranderingen in de richting van het voertuig waar te nemen. De gyrosensor meet de kracht die nodig is om het wieltje mee te draaien met het voertuig. Een Becker in een auto kan op deze manier "voelen" dat je een bocht maakt. Daarnaast maakt je Becker ook gebruik van een tacho-puls signaal uit je auto. Dit signaal geeft de snelheid van je auto door aan de Becker.

De combinatie van drie systemen, gps, gyrosensor en tacho-puls geven een grotere nauwkeurigheid (en dus een betere timing van de gesproken aanwijzingen) dan je met alleen gps kunt bereiken.

Als ik het mis heb zijn er genoeg experts in dit forum die me kunnen verbeteren :wink:

Dat van die cd weet ik niet. Voor zover ik weet rijden er genoeg mensen zonder problemen met een kopie van hun originele Becker cd rond.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

gaucho schreef:De gyrosensor (gyroscoop) is een snel draaiend wieltje in de Becker. Om een draaiend voorwerp van richting te veranderen moet je er kracht op uitoefenen.
(Daarom valt een tolletje pas om als het uitgedraait is, en val je niet om als je fietst, en zo zijn er nog veel meer voorbeelden van dit verschijnsel)

Een goed (lees nauwkeurig) navigatiesysteem gebruikt dit principe om veranderingen in de richting van het voertuig waar te nemen. De gyrosensor meet de kracht die nodig is om het wieltje mee te draaien met het voertuig. Een Becker in een auto kan op deze manier "voelen" dat je een bocht maakt. Daarnaast maakt je Becker ook gebruik van een tacho-puls signaal uit je auto. Dit signaal geeft de snelheid van je auto door aan de Becker.

De combinatie van drie systemen, gps, gyrosensor en tacho-puls geven een grotere nauwkeurigheid (en dus een betere timing van de gesproken aanwijzingen) dan je met alleen gps kunt bereiken.

Als ik het mis heb zijn er genoeg experts in dit forum die me kunnen verbeteren :wink:

Dat van die cd weet ik niet. Voor zover ik weet rijden er genoeg mensen zonder problemen met een kopie van hun originele Becker cd rond.
Hallo,

Een kleine aanvulling op dat gyrosensor verhaal: Die is inmiddels wat moderner, en maakt geen gebruik meer van een tolletje. Zie http://www.spp.co.jp/sssj/sirikon-e.html

Voorts nog de algemene opmerking dat de vast ingebouwde Navi's waartoe ook de Beckers behoren eigenlijk alleen op Gyro en Puls werken en daarmee de mapmatching uitvoeren. De GPS info wordt alleen gebruikt als er iets misgegaan is, zoals bij het achteruitrijden zonder aangesloten achteruitrijsignaal, bij het gebruiken van een veerpont bij uitgeschakeld contact, of als er een off-road situatie ontstaan is. Al dan niet veroorzaakt door een echte off-road dan wel een kaartfout of onvolledigheid.

Groet,
JW

P.S. Dat je niet omvalt met de fiets komt eigenlijk niet door het gyro-effect maar veeleer door de als kind aangeleerde reflex on je zwaartepunt op de goede plaats te houden door heel fijn bijsturen, met je handen dan wel met je lichaam door iets verplaatsing van het zwaartepunt. Dat is een onwillekeurige motorische reflex :lol:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
antonwest
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mei 2004 12:48

Bericht door antonwest »

Thanks voor jullie zeer deskundige antwoorden!

Ik heb nog een vraag. Op de CDrom staat van Navtech, versie 1.0. Is dat 1.0 voor de Indi? We zijn toch al bij 7.0 of 8.0? Weet iemand hoe dat zit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

1.0

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Bij een nieuw apparaat begint Becker weer bij 1.0 te tellen , dit is vergelijkbaar met de nieuwste versie :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigdeal
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mei 2004 15:26

Bericht door bigdeal »

JW schreef: Voorts nog de algemene opmerking dat de vast ingebouwde Navi's waartoe ook de Beckers behoren eigenlijk alleen op Gyro en Puls werken en daarmee de mapmatching uitvoeren. De GPS info wordt alleen gebruikt als er iets misgegaan is, zoals bij het achteruitrijden zonder aangesloten achteruitrijsignaal, bij het gebruiken van een veerpont bij uitgeschakeld contact, of als er een off-road situatie ontstaan is. Al dan niet veroorzaakt door een echte off-road dan wel een kaartfout of onvolledigheid.
Hoi JW, hoe detecteert de Becker dan dat er iets misgegaan is? Als ie veelvuldig afwijkingen vind op de gereden route t.o.v. de verwachtte route volgens kaart?
Erg jammer overigens, dat hij pas na een x tijd toch de GPS info gebruikt. Dan ziet ie 7 satellieten, maar maakt er geen gebruik van!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigdeal
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mei 2004 15:26

Bericht door bigdeal »

diverse schreef:Apparaten vertonen problemen met de gyrosensor
Apparaten starten niet op (zwart scherm)
Apparaten vertonen problemen met de installatie van de software

Zijn er Indygebruikers op dit forum die deze klachten herkennen?
Ik rij (zoals jullie al gelezen hebben op wat topics van mij) reeds een week of 3 rond met de Indianapolis en ben er nog steeds erg tevree mee.
Ik heb geen problemen met een zwart scherm of met de software installatie. Mochten hier al problemen mee zijn, dan vermoed ik dat deze meteen geconstateerd worden bij de eerste keer dat het apparaat wordt aangesloten.
Betreft die gyrosensor:
Ik heb dus mijn achteruit rij signaal NIET aangesloten (wellicht dat ik dat in m'n nieuwe leasewagen wel doe; in de huidige is het te lastig en ik rij er niet zo lang meer in :? )
Wel moet ik stellen dat de Indianapolis wat meer afwijking vertoont met de door hem verwachtte plaats waar ik rij en de werkelijke loctatie. Deze afwijking ontstaat op het moment dat ik de auto achteruit uit de garage rij en een bocht naar links achter maak. Hierdoor denkt ie (en dat is logisch) dat ik rechtdoor gereden ben en 1 straat verderop sta. Maffe is echter dat de oude Becker al na een paar straten zich realiseerde waar ik dan wel zou moeten zijn, terwijl de Indianapolis soms tot paar keer toe al met de juiste straat aan komt zetten, maar toch daarna nog even van de wijs is. Na een minuut of 3 (waarbij ik 1 keer heb stilgestaan bij een stoplicht) en het moment dat ik dan de snelweg opdraai is alles al okee. Kan ik meteen doorrijden bij het stoplicht heef ie iets langer de tijd nodig om te herkennen dat ik de snelweg op ga.

Dat dit komt door het gemis van het achteruitrij signaal: best mogelijk. Maar dat hij wat gevoeliger hierop reageert is vreemd, en wellicht komt dat dan door een gevoeligere gyrosensor?! Wat denken jullie?

Overigens wijkt ie na die paar minuten dat ie van slag is geweest niet meer af hoor!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Bigdeal,

Je schrijft het al, de niet aangesloten achteruit zet je systeem op het verkeerde been. En zeker als je achteruit gekeerd bent gaat het even mis, omdat je Becker dan denkt dat je de andere kant op rijdt, en dan ook nog een eindje naast de weg waar je op dat moment in werkelijkheid bent.

Die keuze om de gyro en puls te laten prevaleren heeft met de rekencapaciteit te maken, je moet een processor gewoon de dingen laten doen die eerste prioriteit hebben. En met de huidige goede kaarten betekent dat mapmatching dmv gyro en puls, en het zou natuurlijk zonde zijn om de processor te belasten met onnodige zaken, dat moet je alleen doen als het nodig is.

Dat bij een eerdere Becker de Sat's eerder weer aan bod komen zou kunnen, ik weet dat niet zo precies, en ken ook niet de wijze waarop de processor bestuurd wordt. Maar het kan zeer wel een afgeleide zijn van die kaartnauwkeurigheid, die nu zoveel beter is dan vroeger.

Al met al, en dat is vervallen in herhaling: Aansluiten die achteruit, die maakt dat de Navi weet wat jij doet en kan daar dan ook perfect op reageren. Al het andere zijn kunstgrepen die je Becker moet uithalen om een fout waarvoor hij niet verantwoordelijk is te corrigeren :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigdeal
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mei 2004 15:26

Bericht door bigdeal »

JW schreef:Al met al, en dat is vervallen in herhaling: Aansluiten die achteruit, die maakt dat de Navi weet wat jij doet en kan daar dan ook perfect op reageren. Al het andere zijn kunstgrepen die je Becker moet uithalen om een fout waarvoor hij niet verantwoordelijk is te corrigeren :wink:
:D :lol: Hihi :D :lol: ik weet het JW, dat heb je me al een paar keer gezegd. En zoals je al zei komt er wellicht nog een extra tips and tricks hierover. Daar wacht ik stiekum dus nog even op :wink:
Ik zie er toch erg tegenop om de lease-Clio overhoop te halen (met het wegwerken van de draad dan) terwijl ik hem over een kleine 4 maanden alweer moet ineveren (en de signaal draad weer moet zien te verwijderen).
En ach, thuis staat ie in de garage en weet ik zelf de weg wel, op mijn werk en op vakantie staat ie gewoon buiten dus uhhh, je hebt me nog niet helemaal overtuigd , maar het :idea: (licht) gaat al bijna branden bij me

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

bigdeal schreef:
JW schreef:Al met al, en dat is vervallen in herhaling: Aansluiten die achteruit, die maakt dat de Navi weet wat jij doet en kan daar dan ook perfect op reageren. Al het andere zijn kunstgrepen die je Becker moet uithalen om een fout waarvoor hij niet verantwoordelijk is te corrigeren :wink:
:D :lol: Hihi :D :lol: ik weet het JW, dat heb je me al een paar keer gezegd. En zoals je al zei komt er wellicht nog een extra tips and tricks hierover. Daar wacht ik stiekum dus nog even op :wink:
Ik zie er toch erg tegenop om de lease-Clio overhoop te halen (met het wegwerken van de draad dan) terwijl ik hem over een kleine 4 maanden alweer moet ineveren (en de signaal draad weer moet zien te verwijderen).
En ach, thuis staat ie in de garage en weet ik zelf de weg wel, op mijn werk en op vakantie staat ie gewoon buiten dus uhhh, je hebt me nog niet helemaal overtuigd , maar het :idea: (licht) gaat al bijna branden bij me
Hallo,

Dit wordt zo langzamerhand erg OFF-TOPIC, en ik wil dit dan ook hier niet verder uitwerken.

Nog wel de opmerking dat je me niet verkeerd moet citeren, want ik schreef:
En tsja, een compleet stappenplan voor een inbouw.
M'n eerste reactie is dat zoiets eigenlijk al in de montage instructie van de navi staat. Althans in de instructies die ik tot nu toe gezien en gelezen heb. Incl. de punten waar je op moet letten
Wat we natuurlijk niet kunnen doen is per auto type en uitvoering een volledige stap voor stap maken.
Misschien kunnen we nog eens een T&T wijden aan dit onderwerp, en daarbij alle (belangrijke) punten nog eens opsommen. Inclusief de verwijzingen naar andere relevante topics.
Ik zal daar eens over nadenken.
Daarin wordt dus met geen woord gerept over die achteruit. Dat staat in het stukje daarvóór:
Die achteruit is inderdaad van belang, bij herhaling is dat hier verteld, en er zijn hele topics aan gewijd. Incl. een Tip&Trick.
Bedenk je maar eens wat er gebeurt als je even keert, en daarbij al achteruit rijdende een bocht van 90 graden maakt. Dan zit je systeem er dus even helemaal naast, want hij denkt dan op basis van de gyroinformatie dat je precies de andere kant op rijdt en moet compleet opnieuw z'n positie bepalen. En dat kost gewoon tijd, ook al heb je goede Sat-ontvangst.
En als je je montageinstructie nog eens doorleest staat ook daar dat de achteruit aangesloten moet worden, dat is geen optie.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1246
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

Bericht door admin »

Reuze interessant allemaal, maar ik ga dit topic toch subiet sluiten.


- Rhofboer heeft melding gemaakt van iets wat hij/zij op internet is tegengekomen
- Beckeronline heeft hierop gereageerd, met daarin een veronderstelling/conclussie/...etc.
- N-Tech heeft als betrokken partij zich verdedigd, goed recht, en aangekondigd er verder niet op in te willen gaan, neem aan dat hier achter de schermen nog wel wat over gecommuniceerd is, maar dit forum is daar niet helemaal de plaats voor
- ... zoals door JW in andere bewoordingen ook kenbaar gemaakt wordt...
- Daarna worden er nog wel wat relevante vragen gesteld en beantwoord, echter (gelet op de topic titel) niet echt meer van toepassing op dit topic (uitleg werking gyro / wat storingen anders dan eerder vermeld, etc.)


Wij staan zeer sterk voor hoor & wederhoor, derhalve wil ik N-Tech bedanken voor hun reactie's, rhofboer bedanken voor zijn melding en JW voor zijn inzet één en ander in goede banen te leiden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 987
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 666

Terug naar “Vaste Becker systemen”