invoeren van coördinaten.

Gebruikersavatar
snap
Normal Member
Normal Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12

invoeren van coördinaten.

Bericht door snap »

Als koerier denk ik dat mijn Indianapolis goed zijn dienst zal bewijzen. Heb hem nog maar pas maar ben zeker dat ik nu en dan op plaatsen zal komen die niet op de cd's staan. ( Doe heel Europa dus ... ) Nu mijn vraag is, stel na lang zoeken :shock: kom ik op een plaats die nog niet op de cd van navteq staat. Krijg ik dan wel de oördinaten te zien van die plaats ?? Want als dat het geval is schrijf ik die Stad, straat enz ergens op met de juiste coördinaten en moet ik als ik later terug naar dezelfde plaats moet maar juist die coördinaten inbrengen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Op je vraag over de coördinaten kan ik helaas geen antwoord geven (maar anderen kunnen dat vast wel). Ik wil wel vragen om de fouten te melden, zodat ze op volgende CD's wel staan. Je kunt fouten o.a. melden via http://update.navteq.com. Op deze manier help je jezelf én ons :) Je kunt natuurlijk de coördinaten opschrijven en die kan je ook doorgeven aan Navteq. Zij kunnen er dan een plaats / straat inzetten.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigdeal
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mei 2004 15:26

Bericht door bigdeal »

Hoi Snap,

ik heb een paar versies geleden rondgereden met mijn auto met navigatiesysteem in Finland (toen met Becker software versie 6, waar dus geen finland bij zat) en ik kon toch altijd de coordinaten opvragen.
Dus je zou zowel de coordinaten kunnen noteren op dat moment als gewoon de coordinaten in je navigatiesysteem opslaan met een naam erbij. Nog veel makkelijker.
Je hebt dan wel het feit dat het navigatiesysteem op een gegeven moment zegt 'nu de pijlen volgen'. Je zult dan alleen adhv de richtingspijl dan moeten inschatten hoe je er komt. En dat is natuurlijk hemelsbreed de richting. Die kun je in het echt niet rijden.
Hoe dan ook: mogelijkheden zat lijkt me.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
snap
Normal Member
Normal Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12

Bericht door snap »

Ok zal ik zeker doen. Dus hopelijk staan alle coördinaten op de cd's en als er dan straten ontbreken zal ik die daar melden. Helpt iedereen vooruit zoals je zegt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

snap schreef:Ok zal ik zeker doen. Dus hopelijk staan alle coördinaten op de cd's en als er dan straten ontbreken zal ik die daar melden. Helpt iedereen vooruit zoals je zegt.
Hallo,

Die coördinaten van onbekende plekken staan uiteraard niet op de CD. Je krijgt ze van/via de GPS ontvanger door als je ergens staat, en die moet je dan noteren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Wat hierboven staat klopt alleen je hoeft de coordinaten dan niet te noteren die kan je zoals bigdeal ook al schreef opslaan in je geheugen met een naam erbij. De Becker stuurt je dan zoveel mogelijk of de gedigitaliseerde wegen er naar toe en laatste stuk via de pijlen (dmv kompas).

Deze functie passen wij veel toe bij leveringen aan Essent en Nuon voor de 'gas'auto's die hebben nl. de gasleidingnetwerken op coordinaten. Ook de brandweerauto's in bosrijken omgeving hebben wij met een Becker Indianapolis uitgerust en die werken ook met coordinaten invoer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
snap
Normal Member
Normal Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12

Bericht door snap »

Ja inderdaad die coördinaten kunnen natuurlijk niet op die cd staan, beetje dom van mij. Maar ben ook nieuw in dit forum heb nochtans al met een 5 tal verschillende navigatiesystemen gewerkt. Als zelfstandige chauffeur kan ik soms met andere wagens rijden. Kan misschien na mijn becker is geïnstalleerd eens een vergelijk opmaken. Blaupunkt zou ik zeker al niet kopen denk ik, 2 chauffeurs bij ons hadden zo ééntje en allebei hadden ze na een paar jaar hetzelfde probleem laser stuk. Moet wel zeggen bij ons staat dat dagelijks aan. Soms 24 uuraan één stuk.
Heb ook terug gemailt naar die leverancier voor die versie 1.01, ben benieuwd wat hij nu gaat antwoorden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

snap schreef: Moet wel zeggen bij ons staat dat dagelijks aan. Soms 24 uuraan één stuk.
Nu is het zo dat elke navigatie aan staat op het moment dat de auto rijdt. Je NAVI houdt altijd de positie bij waar je op dat moment rijdt. Dus ook de cd wordt daarin gebruikt. Natuurlijk is het zo dat niet bij iedereen de NAVI 24 uur aanstaat. Maar als jij een rit maakt van 50km met begeleiding en ik een rit maak van 50km zonder begeleiding dan zullen beide systemen de informatie op de cd/dvd lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Fantom schreef:
snap schreef: Moet wel zeggen bij ons staat dat dagelijks aan. Soms 24 uuraan één stuk.
Nu is het zo dat elke navigatie aan staat op het moment dat de auto rijdt. Je NAVI houdt altijd de positie bij waar je op dat moment rijdt. Dus ook de cd wordt daarin gebruikt. Natuurlijk is het zo dat niet bij iedereen de NAVI 24 uur aanstaat. Maar als jij een rit maakt van 50km met begeleiding en ik een rit maak van 50km zonder begeleiding dan zullen beide systemen de informatie op de cd/dvd lezen.
Zó is het, velen realiseren zich dat niet.

Ik vermoed dan ook dat het door Snap gesignaleerde probleem wel eens met wat anders te maken kan hebben. Zoals wat meer vervuiling en/of wat onzorgvuldiger omgaan met de CD's. Maar dat zijn dus slechts vermoedens :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

snap schreef:2 chauffeurs bij ons hadden zo ééntje en allebei hadden ze na een paar jaar hetzelfde probleem laser stuk.
Nu heb jij het over een gebruik van een paar jaar :!: Dat is best veel en zeker als je het antwoord van JW leest. Als er veel stof en vuiligheid in het systeem komen gedurende die periode dan in dat zeker niet bevoordelijk voor de laser van je NAV. Ik denk persoonlijk niet dat het aan blaupunkt ligt maar dat lek systeem daar last van heeft als er in de cabine veel stof en vuiligheid huist. :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • code invoeren
    door abelkabel » 17 okt 2016 15:34 » in Renault
    Reacties: 4
    Weergaves: 957
  • Coördinaten inlezen met USB-stick bij Opel Astra K 2019 met Navi 900
    door Ad de Laat » 19 apr 2016 20:18 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1542

Terug naar “Vaste Becker systemen”