Indy en de verkeerde straten

beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Hebben ze al geprobeerd jou navi in een andere (eigen auto van inbouwer) te stoppen en kijken of die dan wel goed werkt??

Het moet iets zijn waardoor of de gps antenne of het gyrokompas van slag af raakt.... maar het is en blijft heel vreemd.....

Ben wel heel erg benieuwd wat ze gaan bereiken met Becker Duitsland.....laat het ons weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Graat
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36

Bericht door Graat »

Toch klopt er iets niet met de puls, d.w.z. indien de navi een andere speed aangeeft (is ook afstand) dan de snelheidsmeter kán de navi niet correct werken. Een paar km verschil zou wel kunnen ivm tolerantie maar 20 km is echt teveel. Ik vind het wel vreemd dat er eerst sprake was van 10 km teveel en dat het nu 20 km te weinig is, een verschil van 30 km, blijft de puls ook constant? Naar mijn mening is de navi constant in conflict, vergelijkingen met de kaart kloppen niet. Laat hier de aandacht naar uitgaan.
Indien de inbouwer een canbus-interface "geprobeerd" heeft om te kijken of het beter ging ga ik toch een beetje twijfelen aan de kennis en kundigheid van deze, is hij wel bekend met deze materie, ik bedoel maar, even een canbus-interface proberen.......
Misschien even een ander inbouwstation proberen i.p.v. een ander merk navi?

Groeten en veel succes.
Graat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasmeijers
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06

Bericht door jasmeijers »

Vandaag contact gehad met de inbouwer. Er zouden problemen met verkeerde software zijn in de Indy. Via de knoppen NAV en 10 kon ik zien welke software in mijn toestel zit. De code begon met 186 en volgens de Becker Hulplijn zat er in mijn toestel geen verkeerde software. Kortom ook zij wisten niet wat er aan de hand is. Zeiden verder ook geen verstand te hebben van inbouw en de daarmee samenhangende mogelijke problemen. Inbouwer heeft nu aangeboden een ander merk te leveren. Of ik daar geen problemen mee kan krijgen!! Ik weer nu nog steeds niet of Becker Duitsland nu is ingeschakeld. Daar werd verder niet over gesproken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Is allemaal wel een beetje vreemd.... de Becker Hulplijn in Nederland in Nederland is namelijk het hoofdkantoor van Quality Center.... Denk dus niet dat Becker Duitsland is ingeschakeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Is er al meer nieuws??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasmeijers
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06

Bericht door jasmeijers »

Vandaag contact gehad met de inbouwer. Becker Duitsland kon niet aangeven wat de oorzaak kan zijn. Er wordt nu een Traffic pro High speed afgestuurd om te proberen of deze beter werkt. Ik moet gewoon afwachten of dit verbetering geeft. Volgens de inbouwer kan het absoluut niet aan de antenne liggen die wellicht niet de goede informatie levert aan de computer. Ik moet wel constateren dat na het monteren van de CAN-businterface het er eerder op achter- dan op vooruit is gegaan. Alles gaat goed zolang je maar niet van de geplande route gaat afwijken. Wat mij deze week op nog opviel is dat de navi er bijna altijd zo'n 25 meter "naast zit". Als ik kleine zijstraten inrijd dan geeft hij heel vaak aan dat ik nog op de "hoofdweg" zit. Ook het balkje dat afneemt als je een geplande afslag nadert zit er regelmatig naast wat betreft de afstand. Daardoor komt de mondelinge aanwijzing ook niet altijd op tijd. Ik krijg trouwens nog steeds geen "status 3 " vermelding. Hij blijft al sinds het begin op status 2 staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Vreemd allemaal. Denk niet dat de highspeed beter gaat werken dan de indianapolis.... moet toch echt iets met inkomende signalen te maken hebben. Wat wel heel vreemd is dat de canbus interface het juist slechter doet..! Deze geeft juist een beter signaal dan het std. analoge signaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasmeijers
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06

Bericht door jasmeijers »

Ik heb een vraag in het algemeen. Is het verschil in snelheid tussen wat de snelheidsmeter van de auto aangeeft en de snelheid die het navigatietoestel aangeeft van invloed op de berekeningen die computer moet maken? En wat voor invloed heeft dat op de nauwkeurigheid van het navigatietoestel? E.e.a. is hier al eens ter sprake gekomen maar mij is nog steeds niet helemaal duidelijk welke invloed dit kan hebben. Bij mijn auto loopt het verschil op van 20-40Km/u afhankelijk van de gereden snelheid. Voor alle duidelijkheid; de navi geeft hier een duidelijk lagere snelheid aan.
Groeten, Johan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Van Becker heb ik niet veel verstand, maar als m'n geheugen me niet in de steek laat is het bij Becker zo dat wat je daar ziet NIET de echte snelheid is. Bij de VDO kun je dat wel in je scherm zetten, maar bij Becker is het een indicatie voor het aantal pulsen.

Klopt dat Beckeronline, of zit m'n geheugen nu helemaal mis :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Klopt wat JW schrijft. Je kan dit gegeven ook alleen in een servicemenu oproepen. En dit is niet maatgevend voor de navigatie. Je moet gewoon kijken of je toestel goed werkt en bij de juiste afslagen (een 200 meter van te voren) de aanwijzing geeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47

Bericht door Mr.BS »

Ik heb onlangs m'n eerste Becker TP aangeschaft maar die geeft *exact* dezelfde snelheid aan als m'n km-teller.
Misschien afhankelijk van puls/auto? Ben benieuwd hoe de test verloopt met de TP HS van Jasmeijers.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasmeijers
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06

Bericht door jasmeijers »

Vandaag weer contact gehad met de inbouwer. Maandag a.s. komt er iemand van Becker uit Duitsland om te kijken of hij iets kan vinden. Hij neemt tevens een nieuw toestel mee. Ben heel benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Dit draadje, maar ook een ander nog eens doorlezende vraag ik me af of een onderbroken plus bij het starten misschien de oorzaak zou kunnen zijn.
In T&T /viewtopic.php?t=906 is beschreven wat de aanleiding daarvoor is.

Ook op het duitse forum lopen er discussies over "onbegrepen verschijnselen", niet alleen bij Becker's waarbij dit probleem een rol kan spelen. Immers, als tijdens het starten kortstondig de geschakelde plus onderbroken wordt, verstoor je de computer in z'n opstart routine, en dan zou die weleens gek kunnen doen.
Ik had het destijds ook bij een radio-cassette speler, die ging allerlei rare dingen doen als ik het DCC cassette deel aan had staan gedurende het starten.

Hoe kijkt Beckeronline hier tegenaan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Ik ben zelf nog nooit van die problemen tegenkomen.... wij doen alleen becker en hebben er zeker toch minimaal 1500 toestellen ervan verkocht. Bij mijn auto schakelt het toestel ook uit tijdens het starten en dit geeft geen enkel probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Nog even hardop meedenken.

Daarbij komt een verhaal naar boven over het gyrokompas, en het feit dat je de constante plus pas op het toestel mag zetten NADAT dit in het dashboard geschoven is. Reden daarvoor is dat anders de gyro zich al begint te initialiseren terwijl de inbouwhoek verkeerd is.

Recentelijk werd dit punt ook weer eens op het duitse forum aan de orde gesteld, en het bleek de oplossing te zijn voor een raar probleem. Ook in dat geval had men de ISO stekker op het toestel geplaatst en het pas daarna in de DIN opening geschoven. Dat werd toen opgelost door de zekering te trekken en zo alsnog gedurende een kwartiertje de spanning van het toestel te halen. Daarna kon de gyro zich opnieuw "inmeten".

Wat is Beckeronline's ervaring op dit punt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Komt mij ook niet bekend voor.... klik altijd de stekkers eraan (dus met constante plus erop) en dan in de opening. Ook komt het voor dat het toestel aan staat en dan erin zetten en daar heb ik geen problemen mee gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

En en en??? O ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is vandaag en wat de oplossing was....... laat ons niet langer in spanning zitten en brand los.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasmeijers
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06

Bericht door jasmeijers »

De man heeft alles nagekeken en nagemeten. Alles zat goed aangesloten en de puls was goed. Opnieuw gecalibreerd ( handmatig zelfs nog) en proef gereden. Volgens hem werkte het toestel feilloos. Vervolgens heb ik laten zien wat de problemen waren. De problemen werden nu ook door hem gezien. Volgens hem ligt het aan de systeemsoftware. De plaats die de computer berekent komt dus niet altijd overeen met de werkelijk plaats op de kaart uit de database. Morgen gaan ze verder kijken of de nieuwe softwareversie 1.02 uitkomst biedt. Zo niet dan neemt Becker het toestel terug via de dealer. Beetje teleurstellend voor mij maar in ieder geval ligt het niet aan het toestel zelf volgens Becker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Eigenlijk wel jammer dat er geen oplossing gevonden is. Wat wel raar is dat het in de databases zit (kan uiteraard) maar dan zou ieder toestel wat met navteq software (van dezelfde releases een van de nieuwste) navigeert dit probleem moeten hebben. Ben benieuwd naar de 1.02 software wat daar dan anders aan zou zijn, volgens mijn gegevens is die nl. helemaal niet uit. Dus laat weer even wat weten als je wat meer weet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasmeijers
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06

Bericht door jasmeijers »

Jan,
Becker heeft wel aangeboden een Traffic Pro High Speed te leveren of het nieuwe type Traffic Pro. Weet jij misschien of de software hier anders van is? De Traffic Pro High Speed vind ik niet echt een optie omdat dat type kort na de introductie ( 2003?) alweer vervangen is door de Indianapolis. Dat zal ongetwijfeld een reden hebben. De nieuwe Traffic Pro zou ik eerst willen proberen, maar deze is wel weer 400 Euro duurder. Dan zit al bijna in een prijsklasse waar ik een systeem kan kopen met een los scherm met kaartweergave. Eerst maar afwachten of er een verbeterde softwareversie is. Ik ben wel blij dat het probleem nu ook door anderen is herkend. Ik zal je meteen laten weten als er ontwikkelingen zijn.
Groeten,
Johan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

De highspeed is de voorloper van de indianapolis maar een gewone trafficpro is er al veel langer dan 2003. De highspeed is een update van de trafficpro. Alleen een snellere processor. Dit apparaat is wel probleemloos maar dat is de indianapolis in principe ook (op dit softwareprobleem dus na!) Maar heeft de man van becker het stuk ook zelf met zijn eigen auto gereden? (Neem aan dat hij zelf ook een becker erin heeft zitten....) En hoe is het probleem in zijn auto met zijn toestel?

De nieuwe trafficpro moet een heel fijn toestel zijn maar ik zou er persoonlijk absoluut geen 400 euro voor bijbetalen tov van je indianapolis... Voor de helft daarvan zou ik het wel weten..... Maar zit daar dan ook niet die software fout in ...? Werkt volgens mij met de zelfde databases als de indianapolis....

Suc6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Jasmeijers om ook maar even hardop denkend mee te werken even een vraagje:

1. waar hebben ze de GPS antenne gemonteerd? Zit ie toevallig in de buurt van een speaker (magneet)?
2. zitten er in de ISO voedingsstekker niet teveel constante +'en? zo uit mijn hoofd zit er bij sommige VAG producten ook een constante + op pin 5, misschien vind de Becker dat ook niet leuk.

Bij mijn weten calibreert een navigatie zich op de puls, of deze nu wel of niet overeenkomt met de km teller, dat moet niet uitmaken. Het gaat wel verkeerd als hij de ene keer bij bijv 80 km op de teller 60 pulsen aangeeft en een volgende keer 70, dan ligt het aan de puls.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasmeijers
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06

Bericht door jasmeijers »

Beckeronline,
Wat de betreffende persoon van becker in zijn auto had weet ik niet. Hij heeft niet met zijn eigen auto gereden om te kijken of er fouten voorkomen. Was er alleen maar erg van overtuigd dat het niet aan het toestel kon liggen. Hij vond het overigens ook niet nodig om, zoals afgesproken, een Traffic Pro High Speed te proberen. Moest weer naar een andere afspraak. Ik heb trouwens vandaag geen contact gehad met zowel Becker als de inbouwer. Ik neem aan dat zij nog bezig zijn met een oplossing. Wel eerlijk van je overigens dat je zegt dat jij die 400Euro extra niet zo besteden aan de nieuwe Traffic Pro.
Wat betreft het verhaal over de plaatsing van de antenne. Hij is gemonteerd onder het dashbord en de ontvangst is prima te noemen. Altijd meer dan 6-7 sats. Ik ben niet goed op de hoogte wat de invloed van een magneet in de buurt dan kan zijn. Volgens mij geven de sats alleen maar een exacte tijd aan waarmee de computer de afstand kan berekenen. Corrigeer me als ik het fout heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

een GPS in de buurt van een magneet verliest zijn nauwkeurigheid.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gentry schreef:een GPS in de buurt van een magneet verliest zijn nauwkeurigheid.
Hallo Gentry,

Kun je proberen duidelijk te maken waarom dat zó is/zou zijn?

Mijn kennis van de GPS ontvanger is dat dit een gewone antenne is, afgestemd op het frequentiegebeid van de GPS signalen, met voorts een actieve versterker in die antenne.
Daarvandaan gaat er een signaal naar de computer waarin de echte signaalverwerking plaats vindt. Daar wordt de informatie verwerkt die de satellieten uitzenden, en dat is zoals Jasmeijers het ook zegt in feite inderdaad niets anders dan een akelig nauwkeurig tijdssignaal voorzien van de identificatie van de satelliet die dit tijdssignaal afgeeft. Van al die tijdssignalen wordt dan een plaatsbepaling afgeleid in dat stukje van de computer.

Tegen die achtergrond is mij niet duidelijk waarom een magneetveld in de buurt van de ontvanger tot problemen kan leiden.

Daarom m'n vraag aan het begin :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • verkeerde routes
    door petervan » 06 mei 2015 15:39 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 545
  • RNS 300 verkeerde code
    door Harrieke » 02 mar 2018 19:45 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 433
  • Navigatie bmw x5 geeft verkeerde straat aan
    door Xander » 09 jun 2014 16:10 » in BMW
    Reacties: 1
    Weergaves: 1045
  • Avic F920BT - Verkeerde positiebepaling
    door SBlauw » 11 okt 2015 10:26 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 756
  • MFD1 navigatiesysteem geeft verkeerde positie aan.
    door DeeDee » 17 feb 2015 13:48 » in V.A.G
    Reacties: 7
    Weergaves: 1927

Terug naar “Vaste Becker systemen”