Indianapolis: direction / speed indicatie

gaucho
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2004 11:33

Indianapolis: direction / speed indicatie

Bericht door gaucho »

Hallo allemaal,

Inmiddels rij ik een weekje met de Indianapolis en het bevalt me uitstekend. Ook de mp3 functionaliteit werkt erg goed en ik ga daar zeker veel gebruik van maken.

In het speed/direction scherm (knop 1 en 10 indrukken) zie ik een richtingsindicator (drie pijlen) en een getal onder speed. De pijlen wijzen naar beneden, alsof ik achteruit rij. Is dat normaal?
En de gegeven "speed" is veel hoger dan mijn werkelijke snelheid in km/h. Bij 100 km/h staat het getal rond de 170. Wat betekent dit getal als het geen km/h is?
Navigatie werkt overigens vlekkeloos.

De connector layout in het boekje geeft aan dat pin 6 in kamer A voor de verlichting is. In de handleiding kan ik daar verder niets over vinden. Waar kun je deze verbinding voor gebruiken?

Bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diesel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2004 17:24

Bericht door Diesel »

Afgelopen zaterdag heb ik mijn Becker Indianapolis gemonteerd. In eerste instantie had ik de GPS antenne onder het dashboard gemonteerd, maar het bleek dat het ontvangst niet altijd optimaal was. Het aparaat ontving soms maar 2 satelieten, en was regelmatig de weg kwijt. Nu de antenne op het dashboard ligt is het ontvangst beter, en dus ook de routeplanning. Een fout die nog veel voorkomt is dat indien ik een stuk heb gereden met hogere snelheid (100 km of iets harder) en daarna de bebouwde kom in rijd, het navigatie systeem rekent met een veel hogere snelheid dan in werkelijkheid, en dus al afslagen aangeeft terwijl ik daar nog niet ben. Na verloop van tijd hersteld zich dit weer.
Wanneer ik door het drukken van de toetsen 1 en 10 de snelheidindicatie controleer blijkt dat de Becker de dubbele snelheid aangeeft dan de snelheidsmeter, en dus rekent met een veel hogere snelheid van de auto. Op aanraden van de Becker helplijn (0900-2352325) heb ik contact gezocht met een erkend inbouwstation. Het blijkt dat in een auto er meerdere draden zijn waar het snelheidssignaal van kan worden afgetakt. In mijn auto zijn het er 2. Deze draden hoeven niet het zelfde signaal te geven, en men heeft mij aangeraden om ook de andere draad te proberen. Wellicht dat dat signaal de juiste snelheid weergeeft.

Bij mij wijzen de pijlen die de rijrichting aangeven naar omhoog indien ik vooruit rijd, en omdat ik het achteruitrijsignaal heb aangesloten wijzen ze naar beneden indien ik achteruit rijd. Misschien is het aansluiten van het achteruitrijsignaal wel de oplossing

Van de Becker helplijn vernam ik dat het de bedoeling is om de draad van het stadslicht aan te sluiten op pin 6 zodat dat de verlichting van de Becker gaat branden bij ingeschakelde autoverlichting. Bij mij is Pin 6 aangesloten op de + draad die via het contact geschakeld is, en de verlichting brandt dus constant. Dit wil ik ook nog veranderen.

Zodra ik beide items heb veranderd laat ik weten of het effect heeft gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gaucho
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2004 11:33

Bericht door gaucho »

Bedankt Diesel, voor je antwoord.

Bij mijn Becker is inderdaad de achteruit niet aangesloten. Na mijn vakantie ga ik mijn auto-dealer (die de inbouw gedaan heeft) vragen dit alsnog te doen. Misschien komen de pijlen dan goed te staan. Dat van die veel te hoge snelheidsindicatie blijft vreemd, ook als er meer dan 1 puls signaal zou bestaan. Je zou toch zeggen dat juist de calibratierit ervoor zorgt dat de Becker je snelheid betrouwbaar kan afleiden van het pulssignaal (aangenomen dat het pulssignaal lineair is met je snelheid :? ).

Dat te vroeg aangeven van de afslagen gebeurt bij mij niet. Het enige navigatie-minpuntje dat ik heb is dat de nieuwe straat naar mijn huis "off-road" is. Mijn eigen adres niet, maar bij een volgende rit duurt het dan wel eens even voordat de Becker weer weet waar we zijn.

Of en hoe ik die pin 6 moet aansluiten is me nog niet duidelijk. In ieder geval branden mijn autolichten altijd (volvo...) dus met de status van de lichten kan ik niks. Bij mijn Becker brandt de verlichting altijd, ook als ik hem aanzet zonder contact (=zonder lichten).

Voorlopig ben ik even op vakantie. Als ik terug ben meld ik me weer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diesel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2004 17:24

Bericht door Diesel »

Gistermiddag het snelheidssignaal aangesloten op de andere pulsdraad, en het verschil is opmerkelijk. De snelheid op het display van de Becker is nagenoeg het zelfde als de snelheidsmeter aangeeft. Na een proefrit bleven de foute aanwijzingen achterwege. Super.

Als je de draad voor de verlichting aansluit wordt deze, als je de dashboardverlichting dimt, tevens gedimt.

Groetjes

Diesel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • speed pulse draad
    door heatmaster » 23 mei 2016 16:38 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 483
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 986
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 666

Terug naar “Vaste Becker systemen”