Graag uw hulp aub (Becker V2.02 --> V3.00)

Jan Raes
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2004 16:25

Graag uw hulp aub (Becker V2.02 --> V3.00)

Bericht door Jan Raes »

Beste,
Ik heb uiteindelijk een brief gekregen van Becker in Duitsland, waarin staat dat ik mijn V 2.02 mag omruilen voor de Navtech 3.0 . IK moet mijn navigatie cd opsturen via de post, en dan bang afwachten of ik ooit wel iets terugkrijg, ( als de post even goed werkt als de navigatie ....)
Toch heb ik hier mijn bedenkingen
a) tot zolang ik mijn nieuwe versie krijg heb ik dus gewoon een heel dure autoradio zonder navigatie
b) wat als zij de cd nooit ontvangen , ....
c) Kan ik een copy maken van de cd om toch verder te kunnen gebruiken tijdens het heen en weer sturen, en hoe maak ik deze copy ??

Met vriendelijke groeten

Jan Raes

(edit Admin : toch maar even titel van bericht aangepast, is duidelijker, zodat ook in de toekomst de juiste topics sneller gevonden kunnen worden)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Je kan ook gewoon naar je nederlandse dealer toe gaan en hem daar terplaatse omruilen! En als je dat niet wil dan stuur je de cd toch aangetekend naar Becker?? Becker kennende sturen ze direct per kerende post de nieuwe cd naar je retour. Verder zit je hooguit een paar dagen zonder navigatie maar daar krijg je wel geheel gratis een nieuwe versie voor terug!

Wat betreft het laatste punt is iets wat hier (volgens mij althans) niet op forum besproken word daar dit niet legaal is!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Stuur het aangetekend op, moet toch kunnen naar Duitsland ?
Je zult inderdaad even zonder navigatie zitten, maar je krijgt er wel een betere voor terug.
Derde punt is overigens een beetje een open deur...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mark
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2003 14:35

Nav CD BACKUP copy

Bericht door Mark »

Even ter verduidelijking:

In duitsland ben je sinds kort strafbaar als je van een "copy protected" ... een copie maakt, ook voor privé gebruik.
In frankrijk is een "privé copie" van een je officieel behorend medium (lees: gekocht) toegestaan.
Voor nederland kan ik geen uitspraak doen. Kan de Nederlandse jurist in de zaal even antwoorden? :wink:

In ieder geval, ik rij alléén maar met backup CD's in mijn Becker High Speed. De originele liggen veilig thuis.
Mijn praktijk ervaring is dat door het regelmatig moeten wisselen van CD's de levensduur er niet op vooruit gaat.
enne.. wie zal me in alle oprechtheid voor de rechtbank willen slepen omdat ik backups gebruik, met de originele CD+ rekening die thuis liggen? :roll:

Groet,

Mark

Ps: Als je een CD copy programma zoekt, moet je maar eens een "google" doen. Ik wil me hier niet wagen aan evt. verboden reklame :D
My wife always says: "Turn there", so I decided to buy a navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1246
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

Bericht door admin »

Mark schreef: Ps: Als je een CD copy programma zoekt, moet je maar eens een "google" doen. Ik wil me hier niet wagen aan evt. verboden reklame
[offtopic]
.....strak plan....
Zit ik met veel moeite die gele-kaart en rode-kaart optie in te bouwen..... kan ik ze niet gebruiken... :D
[/offtopic]

Goede info overigens over Duitsland en Frankrijk.
Bij mijn weten is het in Nederland nog niet strafbaar, wellicht iets om over na te denken wanneer er grensoverschrijdend verkeer is met douane controle.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Satellite schreef:
........
Goede info overigens over Duitsland en Frankrijk.
Bij mijn weten is het in Nederland nog niet strafbaar, wellicht iets om over na te denken wanneer er grensoverschrijdend verkeer is met douane controle.
Over het in ons land al-dan-niet geoorloofd zijn loopt een discussie met TeleAtlas, zie http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/v ... php?t=1739.
Ik zal dat item naar een betere plek verhuizen, het kan beter onder algemeen dan bij VDO. Het is in ons aller belang daar duidelijkheid over te krijgen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Wettekst in verband met het maken van kopieen

Bericht door Edwin :-) »

Tekst verwijderd door Moderator, is niet toegestane dubbele posting. Reeds gepost bij: algemeen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 apr 2004 10:37

Bericht door paul »

Als u de Becker zoals ik in DLD gekocht heb: bel Becker dld, (zie www.becker.de zie "service", niet eens een 0900 nr maar gratis... ) ze sturen u een fax (kick of 2004, daar staat in dat 2 en 2.01 gratis omgeruild worden) en geven u zelfs een dealer waar u heen kunt. Wel effe heenrijden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Graag hulp, Clarion vrx6570rz
    door Jtmeent » 10 feb 2019 22:45 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 589
  • Hulp bij ontdekken map update
    door Maxb » 08 jan 2017 12:45 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 570
  • Zenec 2010 hulp gezocht
    door Geijsel » 22 jan 2018 14:41 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 0
    Weergaves: 504
  • Update Discover Pro hulp nodig aub
    door m535i » 15 jun 2017 14:25 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 2821
  • RNS510 firmware update hulp
    door martijn2308 » 19 nov 2015 09:39 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1456
  • Dringend hulp gezocht Opel CD 500 MY2009/2010 Beneluxversie 2014/2015
    door Paultje Poets 1979 » 06 feb 2016 22:01 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 588
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 22 jun 2014 18:57 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 953

Terug naar “Vaste Becker systemen”