GPS ontvangst

hanzzi
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2004 22:44

GPS ontvangst

Bericht door hanzzi »

Heb een Traffic Pro low-speed,zit gemonteerd in een VW Passat 2002,gps antenne gemonteerd in rechterhoek op dashboard.heb volgens mij een belabberde gps ontvangst,nooit meer als drie,soms nul en dan lijkt het of de straataanduiding is blijven staan op het punt dat er nog wel ontvangst was.Nul sattelieten komt alleen voor bij het aanzetten. Heb geprobeerd om de antenne buiten de auto te houden,maar dit maakt geen verschil.Ook gaat hij soms niet aan, moet dan in de auto een zekering eruit halen en weer terugplaatsen voordat hij opstart. Gebruik software versie 7.
Ter info: Mijn bedrijfs VW Caddy met daarin een Blaupunkt Travelpilot E1 ontvangt op het zelfde punt altijd zeven of acht sattelieten.
Wie heeft de oplossing?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Zit je toestel al lang gemonteerd??? Ook hier eerst even kijken of je constante plus en je geschakelde plus goed zitten aangesloten. Dit zit heel vaak bij passat verkeerd aangesloten en dan kan je van die klachten krijgen zoals jij hebt. Verder nog even kijken naar je antenne ligt deze niet helemaal tegen je ruit aan? Dat is nl. ook niet goed hij moet een stukje vanaf je ruit liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanzzi
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2004 22:44

gps ontvangst

Bericht door hanzzi »

Bedankt voor je antwoord. de aansluitingen zaten allemaal goed ik was er gelijk zo ziek van dat ik een trafic pro high speed heb gekocht, gemonteerd en zie, direkt een goede ontvangst van zeven of acht sattelieten met dezelfde gps antenne. heb ik bij die andere traffic pro nog nooit gehad. Kan ik die andere nog laten nakijken? en bij wie??,hij is voor hetzelfd euvel al een keer terug geweest naar Rho-delta in Rotterdam, maar dit heeft niet het gewenste resultaat gehad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Ja dat zal misschien wel een probleem zijn.... Rho delta doet alleen maar grijze import en repareert waarschijnlijk zelf anders moet toestel terug naar hun leverancier en die zit naar alle waarschijnlijkheid ergens in Duitsland.

Je kan hem ook proberen zelf contact op te nemen met de servicedienst van Becker in Nederland, dit is Audio Service in Elst. Misschien mag je hem wel rechtstreeks naar hen versturen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanzzi
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2004 22:44

GPS ontvangst

Bericht door hanzzi »

Bedankt voor je reactie,ik ga het morgen direkt proberen,want zo wil ik hem niet verkopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigdeal
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mei 2004 15:26

Bericht door bigdeal »

Ik heb van vorig jaar, in verband met het trage vinden van satelieten een nieuwe GPS antenne gekocht bij een Mercedes vestiging in Breda. Die hebben hun eigen antennes voor de APS 30 e.d. Type AG13. Kan je ook nog een bestelnr geven indien gewenst. Kostte me 50 Euro en nu vind ie ipv 2 tot max 4 satelieten opeens 4 tot 8! En stukken sneller ook!

Bovendien is het een plattere GPS antenne. Wellicht een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Deze antenne zit standaard bij alle nieuwe becker's... en is niet speciaal voor mercedes hoor. Het is wel een nieuwer type en die heeft inderdaad een stuk betere ontvangst dan de oude (bolle) antenne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanzzi
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2004 22:44

gps ontvangst

Bericht door hanzzi »

zou ik dat eerst nog proberen, waar kan ik zo,n nieuw model antenne kopen ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JJ
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 aug 2004 08:21

GPS ONTVANGST

Bericht door JJ »

beckeronline schreef:Deze antenne zit standaard bij alle nieuwe becker's... en is niet speciaal voor mercedes hoor. Het is wel een nieuwer type en die heeft inderdaad een stuk betere ontvangst dan de oude (bolle) antenne.
Hoeveel Satelieten heb je eigenlijk nodig voor een goede werking. Heb net een Indy in laten bouwen maar kom niet hoger dan gemiddeld 3 - 6 Sats. Ook variëren deze nog al.
Op 1 km varieert de ontangst van 5-6 naar 1-2, dan helemaal weg en dan weer omhoog naar 3-4.
De antenne zit in het dashboard gemonteerd van een Opel Zafira.

Als ik de navigatie in mijn oprit start is hij meteen de kluts kwijt en schijnt niet te weten waar hij is. De off-road pijl blijft vrij lang een richting aangeven die behoorlijkt blijft verspringen van west via zuid naar oost en weer terug.
Dan na ongeveer een halve minuut heeft hij gevonden waar hij is, dan gaat het navigeren vrij goed. Alleen het geringe aantal satelieten baart me een beetje zorgen.


Iemand met dezelfde ervaringen die hiervoor een oplossing heeft gevonden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Bij een Opel Zafira zou ik een antenne nooit onder dashboard monteren maar in de hoek bij de kleine ruit aan voorzijde. 2e aandachtspunt is of de gestuurde plus en de constante plus (pin A4 en A7) wel omgedraaid is dit omdat dit bij de Opel std. verkeerd om zit....

Dus goed kijken naar de A4 en A7 pin (en naar de sticker op je indianapolis hoe e.e.e. moet zitten) en ik zou de antenne verplaatsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JJ
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 aug 2004 08:21

GPS onvangst

Bericht door JJ »

beckeronline schreef:Bij een Opel Zafira zou ik een antenne nooit onder dashboard monteren maar in de hoek bij de kleine ruit aan voorzijde. 2e aandachtspunt is of de gestuurde plus en de constante plus (pin A4 en A7) wel omgedraaid is dit omdat dit bij de Opel std. verkeerd om zit....

Dus goed kijken naar de A4 en A7 pin (en naar de sticker op je indianapolis hoe e.e.e. moet zitten) en ik zou de antenne verplaatsen.
Eindelijk een werkend systeem....... :D

Ben terug geweest naar de opel dealer met de klacht omschrijving (geen tot heel weinig ontvangst en achteruitrij signaal niet aangesloten).
Kreeg te horen dat ze het achteruit signaal nooit aansloten en dat ze met VDO systemen hier nog nooit klachten over hadden gehad. Nou... achteruit aangesloten, resultaat beter...maar nog niet zoals het zou moeten zijn. :(

Dus dan maar terug naar de winkel alwaar het systeem gekocht is en daar maar kijken of ze een oplossing weten.
Daar hadden ze de zelfde stelling als Beckeronline... bij een warmte werende vooruit, de gps nooit binnen in de auto monteren.
GPS antenne zit nu in de voor bumber gemonteerd en heb in een keer het dubbele aantal satelieten ter beschikking. :D

Wel nog een andere vraag... soms moest ik spontaan de taal keuze opnieuw invoeren en dus ook de kalibratie rit opnieuw uitvoeren. Dit is nadat de GPS antenne is verplaatst niet meer voorgekomen, maar iemand enig idee of dit normaal is, en of dit door een slechte gps ontvangst kan komen... of is er iets mis met mijn systeem. Alle aansluitingen zitten goed en het leek alsof dit altijd gebeurde als het systeem geen sateliet puls kreeg. (b.v. als ik uit de parkeergarage kwam of een andere plek met geen of heel weinig sat onvangst).

Ben benieuw nu of nu alles naar behoren blijft werken. Verder alleen maar lof over de INDY, nu hij voldoende Sat onvangst heeft herberekend hij de route inderdaad rasend snel en is de nauwkeurigheid super!!

Ga volgende week met vakantie, dan wordt hij nog eens uitbundig getest... zal mijn ervaringen uiteraard met het forum delen als ik weer terug ben.
Opel Zafira 2.2 sport
Becker Indianapolis 7920

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Inzake jou vraag ik heb het ook een paar keer gehad dat ik taalkeuze opnieuw moest doen en dan springt die na 100 meter weer op bestemming. Maar laatste maanden heb ik het nooit meer gehad. Ik weet ook niet wat het is of inhoud.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Soms gps ontvangst
    door Xander » 01 jul 2014 21:53 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 671
  • Slecht to geen GPS ontvangst
    door laurenszegers » 07 okt 2014 21:07 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 2078
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 940

Terug naar “Vaste Becker systemen”