Ervaringen met de Becker Indiapolis 7920

beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Dat is inderdaad een beete vreemd..... maar ik rij zelf nooit zonder frontje (neem zelfs nooit het frontje eraf....) hij zou inderdaad aan moeten kunnen zonder frontje maar als het goed is geeft hij dan geen geluid... code zit nl. in frontje verwerkt.... maar alles kan uiteraard...


Dus vraagje geeft hij dan ook geluid of zie je alleen verlichting aan gaan??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Er komt ook geluid uit .....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Dat is wel vreemd zeg.... maar ik zal het aan Becker melden kunnen ze misschien met een nieuwe update wat mee.... Maar als je zo'n mooi toestel in je auto hebt dan wil je die toch altijd aan hebben????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Indianapolis

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

:lol: ... daarom geen probleem , ben alleen benieuwd of ik de enige ben :wink: .... ik hoor het nog wel

Groet Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Zal het straks proberen om zonder frontje te rijden.... (is wel een hele opgave maar moet wat over hebben voor je klanten)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigdeal
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mei 2004 15:26

Bericht door bigdeal »

Hoi Menno,

ik heb nog nooit gehad dat bij het starten de auto zonder frontje toch nog werkte, wel heb ik het gehad dat als ik het frontje voor het einde van de te navigeren route verwijderde (net op een moment dat er nog instructies zouden moeten komen) dat hij toch nog verder ging met instructies geven. Op dat moment hoor je dan weer even de radio gedimt en de instructie.

Vandaar mijn vraag: kwam dit voor op momenten dat er nog een route in het navigatiesysteem stond?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Becker

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

bigdeal schreef:Vandaar mijn vraag: kwam dit voor op momenten dat er nog een route in het navigatiesysteem stond?
Nee , gebeurt gewoon spontaan , ben net naar Schiphol gereden om mijn tickets te halen , heen wel muziekje zonder frontje , en terug was het stil :roll: :lol:

Groet Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Becker

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

beckeronline schreef:Zal het straks proberen om zonder frontje te rijden.... (is wel een hele opgave maar moet wat over hebben voor je klanten)
En ?? .... :D

Groet Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Diverse malen geprobeerd maar het is mij niet gelukt..... dus weet ook niet de oorzaak/oplossing.

Wel een vraag.... gaat je radio wel vanzelf uit zodra je de auto uitzet??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Indianapolis

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

beckeronline schreef:Wel een vraag.... gaat je radio wel vanzelf uit zodra je de auto uitzet??
Ja , hij gaat gewoon uit .... hij doet het ook nooit 2x achter elkaar , ik bedoel als de radio speelt zonder frontje en ik doe de auto uit en vervolgens weer aan is de becker weer stil :roll:

Ik rij nu dus altijd met frontje :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Nou ik weet het ook zo niet.... maar zal wel zo horen. Voor diefstal preventie maakt het verder niet uit zodra stroom van toestel af geweest is moet je toch code intoetsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Menno,

De Xantia is één van die auto's waarbij de geschakelde plus op het accessoires contact zit. En op dat punt wordt de spanning onderbroken bij het starten.
Als ik je verhaal zo lees zou het wel eens kunnen zijn dat die heel kort aanwezige en vervolgens tijdelijk onderbroken spanning zorgt voor rare verschijnselen, daarbij even aannemend dat je inderdaad die spanning daarvan afgenomen hebt. Want zó zit 'ie op de ISO-A stekker in de Xantia.

Wat je zou kunnen proberen is wat er gebeurt als je die geschakelde spanning weghaalt van een ander punt, en wel het punt waar de computer op zit. Nadeel daarvan is dat je je Indy niet meer kunt bedienen in de eerste stand van het contactslot, maar je ontdekt zo wel wat er evt. loos is.
Mocht dit wel werken dan kun je met een "twee-dioden-schakeling" het probleem oplossen, ik stuur je daarvoor dan het schema. Zó heb ik het ook opgelost.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Indianapolis

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

JW schreef:Mocht dit wel werken dan kun je met een "twee-dioden-schakeling" het probleem oplossen, ik stuur je daarvoor dan het schema. Zó heb ik het ook opgelost.

Groet,
JW
Hallo JW ,

Dit klinkt idd als een mogelijkheid , het schema v/d "twee-dioden-schakeling" heb ik al een keer ontvangen ivm m'n VDO die niet helemaal juist was aangesloten , thnx ik ga dit tzt proberen , ik moet even zin maken want het één en ander zit juist erg netjes en je weet wat voor een crime het in een Xantia is om een radio netjes in te bouwen :wink: , verder werkt het allemaal erg goed , en toch naar de radio luisteren zonder frontje kan best handig wezen als je in de stad bent en vaak even de auto wegzet , maar het hoort kennelijk niet want ik hoor anderen hier niet over :D

Groeten Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Indianapolis

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

beckeronline schreef:Voor diefstal preventie maakt het verder niet uit zodra stroom van toestel af geweest is moet je toch code intoetsen.
Gelukkig , ik maak mij er maar niet al te druk om , tzt naar de oplossing van JW kijken

Thnx , Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gaucho
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2004 11:33

Bericht door gaucho »

Hallo allemaal,

Ik ben net terug van vakantie en mijn ervaringen met de Indianapolis zijn uitstekend.
De reis ging door duitsland, zwitserland, italie, frankrijk, andorra, spanje en op de terugreis ook door belgie.

Tmc in duitsland is geweldig. Op de heenreis ben ik diverse malen met succes om de files geleid en ik had geen kaart bij me dus ik vertrouwde blind op de instructies van de Becker.

In spanje kreeg ik de indruk dat de kaarten in de Becker vrij oud zijn. Dat gaf in het algemeen geen problemen, maar ik moest daardoor iets beter opletten dan elders.
Een van de mooiste dingen aan navigatie vind ik wel dat je zonder moeite een grote, onbekende stad (barcelona, parijs) in kan rijden en dat je heel ontspannen (en veilig!) je bestemming bereikt en (ook niet onbelangrijk) probleemloos weer de juiste uitvalsweg vindt. Maar dat is natuurlijk niet specifiek voor een Becker systeem.

Met 3 mp3 cd-tjes had ik meer dan genoeg muziek bij me.

Het apparaat werkt vlekkeloos.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

gaucho schreef:
In spanje kreeg ik de indruk dat de kaarten in de Becker vrij oud zijn. Dat gaf in het algemeen geen problemen, maar ik moest daardoor iets beter opletten dan elders.


Het apparaat werkt vlekkeloos.
Kaarten zijn niet vrij oud maar het is bekend (zie deze draad: viewtopic.php?t=2930) dat de dekking in Spanje nog niet helemaal optimaal is.

Zeker in vergelijking met Nederland en bijv. Duitsland.....

Succes verder met je Becker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Re: Indianapolis

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

M&M schreef:Ik gebruik niet altijd de becker en heb dan ook niet altijd het frontje op de radio zitten , soms gaat dan na het starten de radio spontaan aan ( zonder frontje dus ) ... en dit krijg je dan niet meer uit , tenzij je de auto opnieuw start e/o het frontje plaatst .... niet erg , wel vreemd ... het komt met enige regelmaat voor :roll:
Nadat ik zelf de aansluitingen heb nagelopen ( alles zit prima aangesloten , incl het achteruitrijsignaal ) heeft de becker zich prima gedragen , nu is die gewoon stil/uit als het frontje niet geplaatst is ... vreemd , laat ik het maar op de Citroën gooien past dit gedrag ( zelfgenezing ) prima bij :lol:

Verder ben ik erg tevreden met dit apparaat ... echt super , snel en accuraat , ik mis zelfs het grote scherm v/d MS 5000 in m'n andere auto niet , en in vergelijk met een MS4200 ( zit bij een vriend in z'n auto ) betere aanwijzingen , of ligt dit misschien aan de software :wink:

Groet Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ervaringen delen mbt de DNX7250DAB
    door supersjors » 24 okt 2014 10:10 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 593
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 06 aug 2014 12:50 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 818
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 22 jun 2014 18:57 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 953
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2626
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1138
  • Becker Transit 50 software update
    door DickRijneker » 18 nov 2014 02:29 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 746
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 666

Terug naar “Vaste Becker systemen”