Een Becker vraag van een leek

Robbert
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2004 11:48

Een Becker vraag van een leek

Bericht door Robbert »

Mijn vader heeft een Becker nav/radio combi van ongeveer 3 jaar oud (nieuw gekocht, exacte model weet ik niet, kan ik natuurlijk wel achterkomen). Hij wilde graagdat ook de nieuwe rotondes etc weer zouden worden herkent, dus een nieuwe cd rom erin. Betreft een recente uitvoering, welliswaar een kopie, maar bij een kennis met eveneens een Becker (wel een nieuwere) slikte ie 'm probleemloos. Je voelt 'm al aankomen, die Becker van me vader slikt die cd rom niet. Nou heb ik wel eens begrepen dat je de software in het systeem zou kunnen upgraden, zou dat een oplossing zijn ?

Robbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi Robbert,

Ten eerste zijn er twee versies qua software. Zeg maar eentje voor de langzame apparaten en eentje voor de snelle apparaten (even zeer eenvoudig en misschien wat kort door de bocht uitgelegd). Het kan dus zijn dat de software die jij hebt niet geschikt is voor jullie systeem.

Dan over het bijwerken van de software. Als het goed is (en je hebt de juiste CD) vraagt het systeem automatisch bij het invoeren van de nieuwe CD of je de nieuwste software wilt installeren. Als dit niet gevraagd wordt zal denk ik de CD niet juist zijn..

Misschien iemand anders een idee?

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. we geven geen antwoord op vragen m.b.t. het kopiëren van CD's, dus als het hem daar in zit kunnen we je helaas niet helpen. Ik geef dus alleen maar aan wat de oorzaak kan zijn van het niet werken van de nieuwe versie (je zou de originele CD eens in je systeem moeten stoppen. Doet deze ook niks, dan heb je niet de goede software voor jouw systeem).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Robbert
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2004 11:48

Bericht door Robbert »

De orginele (oude) cd slikt ie probleemloos, hiermee functioneert alles eveneens probleemloos. Voor mijn gevoel is de oude software van de Becker niet meer geschikt voor de nieuwe cd roms. Andere suggesties zijn welkom.

RObbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Becker

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Robbert schreef:suggesties zijn welkom.

RObbert
Klinkt misschien lullig maar koop de nieuwste CD rom van Becker ( dit is incl de juiste en laatste software ) geschikt voor jullie apparaat en dan is alles opgelost :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik bedoelde niet of de oude CD werkt, maar of de nieuwe originele CD werkt (waarvan je een kopie gemaakt hebt). Er zijn namelijk twee soorten CD's. 1 voor o.a. de Traffic Pro Low Speed en 1 voor o.a. de DTM (als ik het goed heb). Wellicht heb je dan een verkeerde CD en doet ie dus niks. Daarom dus de opmerking om de nieuwe originele CD eens te gebruiken en te kijken wat die doet. Als die het ook niet doet heb je simpelweg de verkeerde CD. Je moet dan dus een nieuwe versie hebben voor de "andere serie systemen". Zo heb je voor de Traffic Pro Low Speed nu versie 8.0 met een database van Navteq. Voor de DTM-systemen is er versie 1.01 (als ik dit goed heb hoor...) met ook een database van Navteq. Echter, de CD van de DTM-systemen werkt niet in de Traffic Pro Low Speed.

Is het zo iets duidelijker? Het gaat dus om het feit dat er twee verschillende soorten CD's zijn (beide voor systemen van Becker) en dat de ene CD niet op de andere systeemreeks werkt. Daarom dus even het origineel proberen van de nieuwe CD (dat de oude werkt is logisch). Als die het doet, dan is je kopie niet goed. Doet die het ook niet, dan heb je de verkeerde "versie" van de CD.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. even een opmerking: op de CD's van Becker staat ook altijd een nieuwe versie van de software. Aangezien jij praat van een oude versie lijkt het me dat je een Becker Traffic Pro Low Speed hebt (met versie 5 of 6 ofzo) en dat betekent dat jij de CD met versie 8 moet kunnen gebruiken.

P.p.s. misschien is het toch wel handig als je even kijkt welk type je precies hebt (dan kunnen we je wellicht beter helpen).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Er zijn globaal 4 soorten Beckers, ieder met hun eigen SW:

- De TP die nu Low Speed genoemd wordt. Laatste SW 8.0
- De TP HS, laatste SW 3.0 Hiervoor is er een maand geleden een opvolger gekomen, de TP 7949, als ik het goed heb ook weer met een eigen SW.
- De Online Pro, met geïntegreerde telefoon
- De deze zomer verschenen Indianapolis, met SW 1.0(1)

Beckeronline zal hier ongetwijfeld een boel aanvullingen op hebben, we lezen het wel :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Bovenstaande klopt in ieder geval, maar er zijn nog meer types. Maar geeft typenr. maar op dan zal ik wel erbij zetten welk software serie daar in moet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chemical
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 okt 2003 09:43

Bericht door Chemical »

Gewoon even het type nummer opzoeken van je vaders systeem en dan even nieuwe orginele cd-rom bestellen bij je dealer. Dat is kortste en formele klap.

Succes
InDustWeTrust DubNoBassWithMyHeadMan!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 apr 2004 10:37

laatste software Hs

Bericht door paul »

is inmidddels 3.2. Ik heb (uiteraard) een originele versie, 3.2 HS....(Paar SW bugs uitgehaald rijdt -vooralsnog- tadelloos...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
2xtreem
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jun 2004 12:04

Software 3.2

Bericht door 2xtreem »

Hoi Paul,

is dit een update voor de Highspeed pro?
Wat is de toegevoegde waarde van de 3.0 versie ten opzichte van de 3.2
en hoe haal je SW bugs eruit?
Vrg.
2xtreem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Wat ik begrepen heb is dat in de 3.2 een aantal bugs uit de 3.0 zijn verwijderd. Op het Duitse forum las ik dat een aantal mensen problemen ondervonden met de 3.0, welke problemen met de 3.2 opgelost zijn. In die zin is de 3.2 niet interessant wanneer je geen problemen ervaart. If it aint broken, don't fix it :wink:

Ik heb echter ook gelezen dat de TMC beter werkt met de 3.2. Ik had hierover reeds een vraag gesteld (zie viewtopic.php?t=3483). Hierbij heeft Beckeronline toegezegd er naar te kijken zodra hij de 3.2 heeft ontvangen. Beckeronline kennende kunnen we daar binnenkort een follow-up op verwachten.

Mocht bij jou de indruk hebben postgevat dat je zelf SW bugs eruit kunt halen, dan moet ik je teleurstellen... dat is aan Becker....
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 apr 2004 10:37

Bericht door paul »

IK ben zeer tevreden met 3.2. Bij mij werkt-ie probleemloos (afkloppen!!), en dat was daarvoor wel anders. Bij mij liep de zandloper soms eeuwig om vervolgens om "tilt" te slaan soms gebeurde dit zelfs onderweg. Ook niet abnomaal was na het aanzetten van contact iets tussen drie en 15 seconden helemaal niks, beeld bleef zwart (radio werkte wel maar navischerm verscheen niet). Allemaal over, alles werkt "gewoon"...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • vraag
    door martijnvanieperen1973 » 30 nov 2015 17:38 » in V.A.G
    Reacties: 6
    Weergaves: 765
  • X801D-U vraag
    door Mathy » 03 apr 2016 01:50 » in Alpine
    Reacties: 1
    Weergaves: 634
  • RNS 510 Firmware vraag
    door patriekje92 » 21 jun 2015 13:12 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1354
  • Nieuw en gelijk een vraag.
    door Wilbert1965 » 01 jul 2014 21:11 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 612
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 06 aug 2014 12:50 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 818
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 22 jun 2014 18:57 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 953
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2626

Terug naar “Vaste Becker systemen”