DYN in scherm

andre.l
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2004 20:40

DYN in scherm

Bericht door andre.l »

Als ik op de autobaan rij dan komt de snelheid in het scherm te staan hoe hard je op die weg mag rijden. Soms komt er DYN te staan ipv de snelheid, wat betekent dit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Kan je misschien wat meer informatie geven over:
Wat is type van je Becker?
Wat is de sw versie die je gebruikt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: DYN in scherm

Bericht door JW »

andre.l schreef:Als ik op de autobaan rij dan komt de snelheid in het scherm te staan hoe hard je op die weg mag rijden. Soms komt er DYN te staan ipv de snelheid, wat betekent dit?
Op het duitse forum heb ik iets gezien dat DYN wijst op een wegstuk met wisselende maximum snelheden. Daarvan heb je er bij de oosterburen nog al wat, rij de A 61 (Linksrheinische) maar eens over.
Kan het zijn dat je deze indicatie gehad hebt op zo'n wegstuk? Zo ja, waar was dat?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Als de NAV de maximum snelheid kent dan zal hij deze in het display weergeven. Wanneer de NAV de maximum snelheid niet kent dan geeft hij inderdaad DYN aan, volgens mij geeft de Becker hiermee aan dat de Dynamische route is gekozen.
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
andre.l
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2004 20:40

Bericht door andre.l »

Fantom schreef:Kan je misschien wat meer informatie geven over:
Wat is type van je Becker?
Wat is de sw versie die je gebruikt?
Ik gebruik de 7821 met 2.0 versie.

Ik dacht dat DYN ook stond voor dynamische route maar ik kies altijd de snelste route. Zou ie op de autobaan soms automatisch overschakelen op dynamische route?

Ik had deze melding op de autobaan van Heerlen naar Geleen. Zover als ik weet is hier gewoon max 120, dit geeft ie ook aan als ik op deze autobaan kom, daarna geeft ie dus DYN aan. Maar het is me vaker opgevallen op autobanen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

De suggestie van JW (al spiekende op het Duitse forum) dat DYN staat voor dynamische snelheid blijkt de juiste. Ik heb even de gebruiksaanwijzing erbij gepakt (weliswaar van de Navteq 3.0 SW) daarin staat inderdaad te lezen:

Als u na inschakelen van weergave van maximumsnelheden op een weg rijdt waarop een maximumsneffieid geldt en deze weg op de navigatie-cd is opgeslagen, verschijnt op het rechtergedeelte van het display het desbetreffende symbool met de maximumsnelheid. Bij wegen met een dynamische maximumsnelheid (afhankelijk van het weertype, tijd van de dag enz.), wijst een symbool met de aanduiding Dyn, of een onderstreepte snelheidsaanduiding (bijv.: ,,80”) op deze dynamische maximumsnelheid.

Een snelle blik in de gebruiksaanwijzing van de TA 2.0 bevestigd dat bovenstaande ook voor de versie 2.0 geldt. Overigens geeft de Becker ook wanneer niet bekend is wat de maximumsnelheid is dyn aan.

Is het je overigens bekend dat de je de 2.0 software gratis kunt omruilen voor de 3.0 software? Zie viewtopic.php?t=1470
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Melding DYN komt inderdaad op veel snelwegen in het scherm te staan. Het is de melding DYNamisch wat betreft de snelheid, eigenlijk zou het een wisselde snelheid of een onbeperkte snelheid aanduiding moeten zijn maar het blijkt uit de praktijk dat je de melding ook krijgt op hele stukken waar je honderd mag...... Maar je moet gewoon je software (zag dat je 2.0 hebt) omruilen voor de navteq 3.0 en kijken of het daar beter mee gaat. Die geeft nl. ook de snelheidsaanduidingen aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Op het duitse forum vond ik het verhaal over DYN, zie http://navi-forum.net/board/viewtopic.p ... hlight=dyn

Daaruit leid ik af dat DYN op je scherm komt als het systeem geen vaste snelheid aan kan geven, omdat er met wisselende snelheden gewerkt wordt op die weg. Om wat voor reden dan ook.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

beckeronline schreef:Maar je moet gewoon je software (zag dat je 2.0 hebt) omruilen voor de navteq 3.0 en kijken of het daar beter mee gaat. Die geeft nl. ook de snelheidsaanduidingen aan.
Met het advies om om te ruilen ben ik het helemaal eens. Echter geeft ook de navteq 3.0 ditzelfde euvel weer.... op zich, wat mij betreft, niet problematisch.
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

JW schreef:Op het duitse forum vond ik het verhaal over DYN, zie http://navi-forum.net/board/viewtopic.p ... hlight=dyn
Zoals gezegd, gespiekt op het Duitse forum ha ha ha :mrgreen: Overigens is dat een zeer levendig forum, zeker ook waarom het om Beckers gaat :D
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Edwin :-) schreef:
JW schreef:Op het duitse forum vond ik het verhaal over DYN, zie http://navi-forum.net/board/viewtopic.p ... hlight=dyn
Zoals gezegd, gespiekt op het Duitse forum ha ha ha :mrgreen: Overigens is dat een zeer levendig forum, zeker ook waarom het om Beckers gaat :D
Terwijl jij je bericht plaatste was ik het mijne nog aan het samenstellen :oops: :wink: Bijna een geval van Double Posting dus, en dat hebben we hier verboden :twisted: :D

En inderdaad, daar bij de oosterburen is Becker een levendig topic. Met behoorlijke regelmaat kijk ik daar even, steek ik een boel van op.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

JW schreef: En inderdaad, daar bij de oosterburen is Becker een levendig topic. Met behoorlijke regelmaat kijk ik daar even, steek ik een boel van op.
Hier dito. Ik had overigens eerder het Duitse forum gevonden als dit forum. Via een bericht van jou op dat forum (met de url van deze site) kwam ik hier terecht :-)
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Ja zoals hier veel geschreven en gevraagd word over de vdo daytons gaat het bij onze buren met Becker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

beckeronline schreef:Ja zoals hier veel geschreven en gevraagd word over de vdo daytons gaat het bij onze buren met Becker.
't Wordt een beetje off-topic, maar inderdaad, Becker is op het duitse forum het meest op de tong, 1251 thema's met 6794 bijdragen. VDO is tweede met 634/3219, iets voor Blaupunkt.

Het zal wel wat te maken heeft met de origine van de systemen, Philips Carin is in ons land van oudsher een begrip. En dus wordt er veel over geschreven en gevraagd, ook omdat er nog veel Philips systemen in omloop zijn.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • DNX5220BT scherm vraagje
    door Rene196544 » 22 okt 2017 13:20 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 541
  • RNS 510 alleen nog zwart scherm
    door daanos » 03 apr 2015 12:52 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 1812
  • Audi navigatie plus RNS-E scherm
    door Audivirus » 23 dec 2016 15:49 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 791
  • let op scherm kan omgekeerd zijn"....
    door Xsjlo » 07 jun 2017 23:39 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 829
  • Barst in scherm van DNX7280BT Kenwood
    door Cjam » 09 sep 2016 23:02 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 583
  • achteruitrijcamera monteren op het Navidrive scherm
    door hansvanstraaten » 27 feb 2015 15:17 » in Citroën
    Reacties: 0
    Weergaves: 1662
  • Huisnummer op scherm avic-f930bt
    door Raymond77 » 29 feb 2016 22:00 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 527

Terug naar “Vaste Becker systemen”