Draaiknoppen week geworden

MTT
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2008 22:41

Draaiknoppen week geworden

Bericht door MTT »

Ik heb een Becker Traffic Pro 4720. Enkele jaren niet gebruikt en in de doos bewaard. Haal ik hem net eruit draai ik aan het knopje, blijft mijn vinger vastplakken en staat de afdruk op de knop. Ook zo met de andere draaiknop.
HELP !

Zijn die knoppen zo te vervangen?
Hoeveel kost zo iets en is dit niet een fabricagefout?
Dat kan toch zo maar niet?

Wie weet raad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JBnl
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 dec 2004 19:31

Bericht door JBnl »

Waarom zou dit een fabricage fout moeten zijn ?
Als jij een auto een paar jaar weg zet in de garage zijn de banden ook helemaal broos geworden.....
Groeten, JB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MTT
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2008 22:41

Bericht door MTT »

Dat lijkt me toch echt een andere situatie. Bij een gemonteerde autoband hebben we over een materiaal waar extern druk op wordt gezet. Als bij jou een ongemonteerde band na een paar jaar broos is geworden, dan heb je ofwel een zeer slechte band gekozen of er is een fabricagefout. Dat kan echt niet !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het lijkt er op dat 'ie in een omgeving opgeslagen geweest is waar niet alleen zuivere lucht aanwezig was. Dit soort "verweking" zie je wel als er iets van lage concentraties oplosmiddel in de lucht zit, zou dat kunnen?

Dat gezegd zijnde, uiteraard zijn die knopjes te vervangen. Daarvoor kun je Becker benaderen. Maar ik ben wel bang dat dit niet bepaald gratis zal zijn :oops:
Helpt eerst wat schoonmaken en dan misschien wat talkpoeder niet?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MTT
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2008 22:41

Bericht door MTT »

Nee, dat helpt niet echt, mijn vingerafdrukken blijven er gewoon in staan. Nieuwe laten komen voor het lieve sommetje van bijna € 30 inclusief verzendkosten. Alsof je een emmer leeg gooit. :x

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

€ 30 ?? inclusief alles! Ik zou zeggen, een koopje!
Want het zal toch echt wel te maken hebben met de eerder gesuggereerde wijze van opslaan
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Hoe zal de becker er "inside" vanaf gekomen zijn??
Zat onderdelen die eveneens week geworden kunnen zijn :shock:

Even over banden, deze hebben een productie datum in het rubber staan, het DOT nummer.
1205 bv. voor 12e maand 2005.
Ouder dan 5 jaar zou in principe niet meer verkocht mogen worden, wordt beschouwd als onveilig.
Dus het verhaal aangaande broze banden klopt, je wil niet weten waar mensen mee rond rijden.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MTT
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2008 22:41

Bericht door MTT »

Zoals ik al zei, hij is opgeslagen in de doos bij mij in huis. Als er sprake zou zijn van concentraties oplosmiddel in de lucht zou ik al lang gezondheidsproblemen hebben. Een Grundig autoradio wat ik ook opgeslagen heb in de doos erboven en die 2 jaar ouder is, vertoont geen enkele "verweking". Uit de reacties merk ik op dat het als vrij normaal wordt beschouwd als na enkele jaren een knop blijkbaar door zuurwerking van de vingers op de knoppen al verweert. Dit lijkt me toch echt niet kunnen. In ieder geval heb ik er wel iets van geleerd. Geen Becker meer voor mij met zijn low-end kwaliteit en absurde prijzen voor onderdelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een doosje dat bij elkaar wordt gehouden met het beruchte brede bruine plakband is al voldoende voor een effect als dit. Vergelijking met Grundig is niet relevant zolang de knopjes niet van hetzelfde materiaal zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Voor alle duidelijkheid: jouw probleem met die knoppies is a-typisch. Er zijn hier heel veel gebruikers van dit type Becker en daarvan hebben we nog niet over dit probleem gehoord. Ook op het duitse Geo-Forum is dit bij mijn weten nooit gemeld, en daar komen nog veel meer Beckers langs dan hier.
Die prijzen zijn heel normaal, waarop baseer jij je uitspraak dat ze absurd zijn? Wat kost zoiets bij een andere fabrikant?
Tot slot: Becker TP's zijn bepaald geen Low-End. Het zijn uitstekende toestellen, met een heel goede reputatie. Terecht :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Becker systemen”