Becker Indianapolis Pro 7930

pluim003
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:46

Becker Indianapolis Pro 7930

Bericht door pluim003 »

Hallo,

Kan deze 2e hands kopen, maar was benieuwd of de HTC Touch ook goed te connecten is op dit apparaat.

Tevens zegt de Beckersite dat je ook van een speedpulse gebruik kan maken, zodat je niet een aansluiting op de kmtellerkabel nodig hebt. Wil hem nl. in een oldtimer inbouwen die geen pulsgever heeft (kan er wel in natuurlijk).
In de handleiding wordt hier weer met geen woord over gerept (de speedpulse dan).
Hoe zit dit?

Anders kan ik ook een oude(re) Traffic Pro aanschaffen.

Alvast bedankt.

mvg, Dick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoewel enkele toestellen ook enigszins functioneren zonder puls, is het altijd stukken beter om met een snelheidssignaal te werken. Geen enkele Becker van de generatie TP en Online werkt zonder.
Is er echt geen mogelijkheid voor een puls dan kun je beter een Becker PND van de nieuwe generatie nemen. Die ondersteunen allemaal de HTC Touch en navigeren zonder puls
De HTC wordt ondersteund als er SW 1.15.162.1.GER in zit
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pluim003
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:46

Bericht door pluim003 »

Gerritje, bedankt voor je antwoord. Zal eens kijken wat er in mijn HTC Touch zit.
Ik weet dat de Traffic Pro's niet zonder een kabel aan de kilometerteller kunnen. De Beckersite geeft bij de Indianapolis Pro 7950etc wel aan Speedpulse middels ikoontje.
Pulsgever is wel aan te komen, maar als dat ook voor deze noodzakelijk zou zijn, kan ik net zo goed een TP van zeg 100 euro aanschaffen. Het ging met name om het autoradiodeel. In mijn bijna 33 jaar oude bolide (MB 220D uit 1977) zat een Philips-toestel zonder FM en heeft daar ook bijna 32 jaar ingezeten. Ik heb er een Aldi-ding ingepleurd die alles aan kan (behalve navigatie dan, maar wel BT, SD-kaart etc), alleen dat ding heeft nu voor de 2e keer problemen. Zat op MP te snuffelen naar 2e hands goede autoradio's en liep toen tegen wat leuke Beckers aan. Wel gek dat dat vorig jaar niet gebeurde doen ik eigenlijk op zoek was naar een mooi passende Becker in de oldtimer (Becker heeft de 7942 en 7948, maar die zijn gewoon veel te duur, dwz. ik heb het er niet voor over).

BT is ideaal. Dat deze Becker geen SD-kaart (of USB-ingang heeft) aan kan is een klein minpuntje, zover lijken de Beckers nog niet te zijn. Er zijn wel weer optionele zaken om bv. een ipod aan te sluiten maar die zijn dan ook nog weer aardig aan de prijs. Ik geloof ook niet dat deze Becker BT-audio aan kan, dwz. ik heb het niet gelezen in de handleiding, anders zou je nog je muziek van je telefoon via de radio kunnen laten spelen. Wel vreemd dat goedkope merken dit wel kunnen en een duur merk dit niet bij de opties heeft.

De Becker (ook de Traffic Pro) past qua display en knoppen ook wat beter bij het interieur van mijn wagen, alhoewel ik het Aldi-apparaat nog niet echt storend vond. Hij had niet van die flitsende animaties. ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47

Bericht door Mr.BS »

Let er op dat je geen kat in de zak koopt want de 7930 is geen Indianapolis Pro en heeft ook geen mogelijkheid tot navigatie en geen BT!

Misschien is het gewoon een typefout maar ik wilde je er toch even op wijzen want ze lijken erg op elkaar.

Indianapolis Pro is bijv. een 7950, deze serie kan navigeren zonder puls en heeft BT.
Er is ook nog een 7990 (Grand Prix), zonder navi maar ook met BT.
BT-audio wordt inderdaad niet ondersteund.;(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op het Duitse forum had hij het over de 7950 en daarom viel het me hier niet op dat er een ander typenummer werd gebruikt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pluim003
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:46

Becker Indianapolis Pro 7950 (en geen 7930)

Bericht door pluim003 »

Ik zie het nu ook. Tikfoutje dus. Moest natuurlijk 7950 zijn. Kan dat volgens mij niet meer wijzigen. En inderdaad had ik ook op het Duitse forum een vraag gesteld. Verwacht(te) daar meer Beckergebruikers dan hier in Nederland. ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pluim003
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:46

Bericht door pluim003 »

Gerritje schreef: De HTC wordt ondersteund als er SW 1.15.162.1.GER in zit
Oei, mijn HTC Touch zegt Rom version : 1.11.707.1B WWE van 24 mei 2007. En dat klinkt als een lager versienummer.
Dan zou het niet gaan werken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kun je dat ding niet updaten dan?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pluim003
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:46

Bericht door pluim003 »

Ik zit er naar te kijken. Heb op de HTC-site gekeken, mijn serienummer ingetikt en dan zegt ie dat de download (rom van het goede toestel) niet geschikt is voor mijn toestel. Ben nu elders aan het zoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 663
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 979
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 06 aug 2014 12:50 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 814
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 22 jun 2014 18:57 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 948
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2623
  • Becker Transit 50 software update
    door DickRijneker » 18 nov 2014 02:29 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 744
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1133

Terug naar “Vaste Becker systemen”