Becker Indi Pro ingebouwd in Peugeot 406 break

Gebruikersavatar
Spooktram
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 okt 2007 17:29

Becker Indi Pro ingebouwd in Peugeot 406 break

Bericht door Spooktram »

Dag Navigators,

Gisteren heb ik mijn Becker Indianapolis pro uit mijn oude auto gehaald en in mijn nieuwe wagen ingebouwd, en ik dacht dat het misschien handig zou kunnen zijn voor andere d.h.z.-ers dat ik mijn ervaring met jullie deel.

De Indi is van een Peugeot 406 sedan (1998) naar een Peugeot 406 break (2001) overgezet.
In de sedan was het speedsignaal (pulse) achter de teller weggehaald (draad 475) en ik hoopte dat in de break deze
codering ook aan te kunnen treffen, maar helaas, niet dus!

Dus: eerst het navigatie forum bezocht en tegen dit draadje aan gelopen: viewtopic.php?search_id=1239109200&t=10519.
In dit artikel wordt over zowel codering 6738 als 6739 gesproken als zijnde de pulse draad.

Omdat ik niet zeker was van mijn zaak heb ik contact gehad met mijn dealer en die wist me te vertellen dat ik 6739
moet hebben. Uiteindelijk heb ik die gevonden en wel achter het handschoenenkastje. Hier ligt een 16-polige connector en op pin 11 zat het gezochte draadje.
(zie ook de bijdrage van CHECKIN: 406 (D9) full mux :Op doorverbindingstekker IC11 A, 16-polige zwarte stekker 11/6739)

Enfin het hele zaakje aangesloten, een kalibratie ritje gemaakt, en mijn Indi werkt weer als een tierelier!
Best leuk werk eigenlijk, als het lukt :D

Hoewel de Indi naar mijn idee prima functioneert, heb ik nog wel een tweetal vraagjes:

1) De oorspronkelijke kalibratiewaarden heb ik gewist, en weer opnieuw in gevoerd, waarbij ik de horizontale- en de verticale hoek ongewijzigd heb gelaten (default) en omdat ik het aantal wielpulsen niet weet heb ik deze instelling op "onbekend" laten staan. Maar dan kun je geen bandenmaat invoeren.

Mijn vraag is dan ook of dat niet nodig is, en zo niet, in welke situatie zou het dan toch van toepassing kunnen zijn? ('t zit er per slot van rekening niet voor niets op!)

2) In mijn vorige wagen ging mijn Indi aan op het contact aan en uit (een paar seconden na het van het contact halen). In de huidige situatie gaat de Indi echter niet vanzelf aan en uit. Het zal wellicht iets met een permanente voeding en geschakelde voeding te maken hebben, maar kan iemand dit uitleggen? (vooral omdat in de oude situatie de Indi nog even aan bleef, hoe kan dat dan als het contact uit is?)

Ok, genoeg voor zover.
Hoop dat iemand iets aan mijn ervaring heeft en zie uit naar jullie reacties.

Marko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Spooktram
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 okt 2007 17:29

Bericht door Spooktram »

Ben er inmiddels zelf achter hoe het zit met de voedingen voor de Indi. (had even beter moeten kijken :oops: )

Groet,
Marko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

In elk geval bedankt voor je uitvoerige verslag, en veel plezier met zowel navi als auto!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Spooktram
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 okt 2007 17:29

Bericht door Spooktram »

@ Higgy: Graag gedaan, heb zelf ook altijd veel aan fora als deze gehad!

Hoop nog wel reacties te krijgen op mijn eerste vraag over wielpulsen en bandenmaat.

Groet,
Marko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij de Becker (net als bij sommige andere systemen) heb je de keuze om de wielmaat en aantal pulsen in te stellen of om onbekend te laten staan. Bij invullen van de maten zal de kalibratie iets sneller verlopen maar als je niets invult kom je uiteindelijk op het zelfde resultaat uit. Vrijwel alle moderne systemen doen het volledig automatisch. Alleen al het feit dat na-kalibratie automatisch plaats vindt bijv vanwege bandenslijtage of foutief ingevulde gegevens tootn aan dat invoering niet perse noodzakelijk is. De handleiding besteedt hier ook enige aandacht aan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Spooktram
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 okt 2007 17:29

Bericht door Spooktram »

Bedankt Gerritje,

Dan laat ik het zoals het is.

Groet,
Marko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Spooktram
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 okt 2007 17:29

Bericht door Spooktram »

Toch nog even een vraagje:

In mijn nieuwe wagen was de ISO connector (kamer A) anders bedraad dan je zou verwachten. Zo zat de continu 12V op A7 en de geschakelede 12 V op A4. Die twee heb ik omgedraaid maar nu duurt het zo'n 60 á 70 seconden voor dat de radio uit gaat (na het van contact halen). Het duurt dan nog eens een seconde of 20 voor het ledje gaat knipperen, de verlichting van de "on" knop gaat dan ook uit.
Is dit wel ok?

Bij mijn vorige auto ging de radio na een seconde of 10 al uit.

Groet,
Marko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Lijkt me nu de juiste instelling
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Spooktram
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 okt 2007 17:29

Bericht door Spooktram »

...en dat het dus bij mijn vorige wagen aan de korte kant was?
Hoort de verlichting van het "on" lampje uit te gaan wanneer het contact er af is?

Ben wel benieuwd naar andere ervaringen

Gerritje, iig bedankt!
Marko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bij de Indy moet de accuplus op A4 en de geschakelde plus op A7 zitten, zie de handleiding. En dus heb je ze nu goed zitten.
Wat bedoel je met "verlichting on"? Als je de verlichting vanaf de dimlichten aangesloten hebt op A6, zal dat blijven werken. Of het moet al zo zijn dat de verlichting van jouw auto uit gaat als je het contact af zet. Is dat zo?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Spooktram
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 okt 2007 17:29

Bericht door Spooktram »

Nee JW, wat ik bedoel is dat het "on" knopje links boven in de Indi verlicht wordt. Die verlichting brandt ook wanneer je de Indi met de hand uit zet, d.m.v. dit zelfde knopje (dus met contact nog aan).

Wat ik in mijn voorgaande reactie bedoelde is dat wanneer de Indi, wanneer ik het contact uit zet, na zo'n 70 seconden (!) vanzelf uit gaat, dan ook na een tijdje de verlichting van het "on" knopje uit en gaat (de LED gaat knipperen).

Misschien is het zoals het hoort, maar in mijn beleving (weet het echter niet 100% zeker) was dat bij mijn vorige wagen niet zo.

Marko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47

Bericht door Mr.BS »

Kan het zijn dat er ook nog een accessoire-stand in je contact slot zit?
Ik moet daadwerkelijk de sleutel eruit halen om de radio uit te (laten) schakelen maar dit gebeurt dan wel na enkele (ong.5) seconden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Spooktram
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 okt 2007 17:29

Bericht door Spooktram »

Ben er sinds vanavond achter wat er nu eigenlijk gebeurd.

Wanneer ik mijn auto met de afstand bediening open, gaat de binnenverlichting aan (zeg maar de welkom-in-de-auto stand :D ) en gaat mijn Indi ook al aan. De geschakelde 12 V zit dus "achter" de afstand bediening en niet zozeer achter het kontaktslot.
Wanneer ik de wagen afsluit gebeurd het omgekeerde. De radio blijft doorspelen wanneer de sleutel uit het kontaktslot wordt gehaald, en gaat pas uit nadat de auto (met de afstandbediening) op slot wordt gedaan.

Ik ben er eigenlijk nog niet uit of ik dit wel ok vindt. Zo weet ik nog niet wat er gebeurd wanneer de auto via het deurslot op slot draai. Wil dat morgen even uitproberen. Ik weet ook nog niet of er een een geschakelde 12 V is die achter het kontaktslot zit.

Ik ben nog wel van mening dat de uitschakeltijd aan de lange kant is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik ben nog wel van mening dat de uitschakeltijd aan de lange kant is.
Wat is het probleem hierbij?
Dat kleine beetje stroom dat 'ie dan extra trekt kan nooit een probleem zijn, want het afschakelen duurt sowieso enige tijd. Alleen merk jij dat normaliter niet, dat doet het systeem op de achtergrond om de gegevens op te slaan.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Spooktram
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 okt 2007 17:29

Bericht door Spooktram »

Het is vooral het idee dat het langer duurt dan ik bij mijn andere wagen gewend was. Nu het duidelijk is geworden dat het geen probleem is dat de Indi er wat langer over doet is het vooral een kwestie van wennen.

groet
Marko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47

Bericht door Mr.BS »

De Indi doet er niet langer over om uit te schakelen, jouw auto(-elektronica) doet er langer over om de geschakelde 12V eraf te halen.
Toch fijn, al die elektronica in auto's tegenwoordig. :x

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Spooktram
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 okt 2007 17:29

Bericht door Spooktram »

Aha! dat verklaard een boel.... :wink:

Marko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 695
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1033
  • Peugeot 5008oktober 2014
    door akunamatata13 » 24 okt 2014 23:43 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 1320
  • navi cd voor Peugeot 406
    door Higgy » 28 nov 2014 10:54 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 6
    Weergaves: 1040
  • RT3 rambam in Peugeot 307CC vervangendoor ?
    door MTE71 » 27 jun 2016 22:37 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 973
  • Peugeot 308SW (Sept 2015)
    door havro » 16 jan 2016 11:18 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1754
  • Navigatie origineel Peugeot Boxer kleur
    door kcbouw » 17 okt 2017 22:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 525

Terug naar “Vaste Becker systemen”