Becker in Renault Laguna

huibert
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2003 20:45

Becker in Renault Laguna

Bericht door huibert »

Heb een Becker (oude type) in de Laguna 2 gebouwd .stekkers enzo passen goed er is echter een vreemd ding als de GPS-antenne voor de voorruit ligt dan heb ik geen onvangst van de satelliet leg ik hem voor de zij ruit dan werkt het wel goed krijg zo 5 satelliet binnen. Wat kan ik hier aan doen dat ik wel ontvangst heb bij de voorruit.Of ligt het aan de voorruit zelf (geen voorruitverwarming).

Groeten Huibert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Je voorruit is naar alle waarschijnlijkheid voorzien van een gemetaliseerde laag. Deze laat ging gps straling door. Dus je antenne kan niet onder de voorruit geplaatst worden. Het beste kan je hem onder het paravaan monteren (plaat onder je ruitenwissers)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47

Bericht door Mr.BS »

Soms laten de fabrikanten een stukje open (niet gemetaliseerd) in de voorruit om hier de GPS antenne te plaatsen.
Onder de paravaan heeft als nadeel dat ie wel eens vochtig/nat kan worden en daar houden die Beckers niet zo van.
Misschien even navragen bij de dealer/importeur...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcelNL
Average Member
Average Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:07

Bericht door MarcelNL »

gewoon de antenne op de spiegel met wat tesa powerstrip plakken, het gat in de metaallaag bevindt zich om de spiegel heen. Ik heb zelf drie jaar met de antenne met zijn bolle zijde op de voorruit geplakt gereden (iets schuin, hoe horizontaler hoe beter en dus staat ie nu in de andere auto op de spiegel).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

MarcelNL schreef:gewoon de antenne op de spiegel met wat tesa powerstrip plakken, het gat in de metaallaag bevindt zich om de spiegel heen. Ik heb zelf drie jaar met de antenne met zijn bolle zijde op de voorruit geplakt gereden (iets schuin, hoe horizontaler hoe beter en dus staat ie nu in de andere auto op de spiegel).
Zo wordt het inderdaad altijd geschreven en verteld. Maar klopt dat ook?

Als je kijkt naar die plek, daar bovenaan de voorruit zie je dat een GPS antenne die daar gemonteerd zit NOOIT verder naar achteren kan kijken dan de lijn/vlak door de antenne en de bovenste metalen begrenzing van de ruit. Dat betekent dus dat alleen de Sat's gezien worden die in dat gezichtsveld zitten, in een hoek/vlak tussen de horizon en een graad of dertig tov de verticale es naar achteren, bij elkaar 120 graden dus. Van de ongeveer 12 Sat's die er boven de horizon zijn vallen er zo altijd een aantal weg, die zitten achter het metaal.
Daarom is het dan beter die antenne wel parallel te monteren aan de ruit, zo dicht mogelijk daar tegenaan in dat speciale vlakje. Immers op die wijze gemonteerd hoeft de antenne niet onder een hoek van 90 graden te kijken maar slechts onder 60 graden om ook de laag staande Sat's te pakken en onder 60 graden is de gevoeligheid van de antenne beter dan onder 90 graden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

In mijn espace de antenne met de bolle kant tegen het raam in het 'vrije' deel van de voorruit geplakt. Perfecte ontvangst (altijd meer dan 5 satelietten). Dus horizontaal is op zijn minst een rekbaar begrip.

groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Carminat Laguna II CD systeem overzetten
    door LagunaDos » 12 jul 2014 21:41 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 949
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 940
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1629
  • Nieuwe CD in Renault V28 (4R-LPN)
    door rayman76 » 22 apr 2018 10:02 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 734
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2216
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 684
  • Carminat Renault 2003 rond draaiende cursor
    door Andre F » 05 dec 2017 12:53 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 575

Terug naar “Vaste Becker systemen”