Becker High Speed Pro 7820 Lees- en andere fouten

paul
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 apr 2004 10:37

Becker High Speed Pro 7820 Lees- en andere fouten

Bericht door paul »

:evil: Nou heb ik drie maanden geleden geheel onder garantie een nieuwe binnenwerk laten monteren, nou begint het deze week weer: "leesfout, wissel navigatie CD". Gewoon onder het rijden. Drie hele maanden NERGENS last van gehad. En als ik dan een nieuwe originele 3.0 CD invoer herkent -ie hem helemaal (NOG) niet. Enige wat dan helpt is "control alt delete ofwel 1+3+TP. Dan wekr ineesn alles weer. Wie o wie weet of dit een hard of Software probleem zou kunen zijn? ' t begon deze week al toen ik tijdens het rijden rechts in het display ineens allerlei data ontwaarde die ik (daar) nog nooit spontaan gezien had. Nee, ik heb op GEEN ENKEL knopje gedrukt, ik ken hem wel. Getallen, data, teksten als GPS etc met een hoop getallen. 't leek wel een half service menu. Gewoon tijdens het rijden. Volgende dag kon ik "bestemming" nog indrukken maar als ik dan aan de rechterknop draaide gebeurde er niks niks (draaide niet door het menu heen) Gaat er iemand een lichtje branden i.t.v DAT zou het kunnen zijn? Helaas in DLD gekocht bij een dealer die meer dicht dan open is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

In wat voor een merk en type auto is de Becker ingebouwd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 apr 2004 10:37

Bericht door paul »

Astra 2001 dti maar daar kan het niet aan liggen...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Uiteraard kan het wel aan de auto liggen! Heb je al eens gekeken of de constante en gestuurde plus goed aangesloten zijn?? Deze zitten nl. standaard verkeerd om in een Opel. Dit kan een oorzaak zijn van de problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 apr 2004 10:37

Bericht door paul »

Ik ben naief als het om techniek gaat maar leg me eens uit waarom het dan eerst drie maanden goed gaat (vorige keer 4 of vijf maanden, ding is nu een jaar oud)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Je kan het ook anders zien dan heb je nog een jaar garantie! Nee dat is niet leuk. Maar er moet een oorzaak zijn! Waar is toestel gerepareerd? En waar heb je het toestel laten inbouwen? Of heb je het zelf gedaan. Hier doel ik op Weet je zeker dat de A4 en A7 positie op de ISO stekker goed geplaatst zijn??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

paul schreef:Ik ben naief als het om techniek gaat maar leg me eens uit waarom het dan eerst drie maanden goed gaat (vorige keer 4 of vijf maanden, ding is nu een jaar oud)
beckeronline schreef:Je kan het ook anders zien dan heb je nog een jaar garantie! Nee dat is niet leuk. Maar er moet een oorzaak zijn! Waar is toestel gerepareerd? En waar heb je het toestel laten inbouwen? Of heb je het zelf gedaan. Hier doel ik op Weet je zeker dat de A4 en A7 positie op de ISO stekker goed geplaatst zijn??
Wat Beckeronline probeert aan te geven is dat de radio het op eerste gezicht goed doet maar dat er op de achtergrond toch bepaalde dingen fout kunnen zitten. Je kan gemakkelijk controleren of de A4 en A7 goed zijn aagesloten :arrow: Als je Becker radiostations onthoud na het uitzetten van het contact en als hij niet elke keer bij het starten van de auto opnieuw naar satelieten moet zoeken dan zijn de A4 en A7 goed aangesloten.

Laat even weten wat je bevindingen zijn dan kunnen we je misschien verder helpen met je problemen met de Becker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Fantom schreef: Je kan gemakkelijk controleren of de A4 en A7 goed zijn aagesloten :arrow: Als je Becker radiostations onthoud na het uitzetten van het contact en als hij niet elke keer bij het starten van de auto opnieuw naar satelieten moet zoeken dan zijn de A4 en A7 goed aangesloten.

Laat even weten wat je bevindingen zijn dan kunnen we je misschien verder helpen met je problemen met de Becker.
Bovenstaande is niet helemaal correct! De Becker staat standaard op op volgorde zetten van de zenders op basis van sterkste zender. Door de dubbele tuner in de Becker zoekt hij constant dus je merkt niet aan je radiozenders of de A4 en A7 goed zitten.

Gewoon even meten dit is ook zo gebeurd.

Omdat je 'rare'cijfers aan de rechterkant heb staan (gps gegevens zijn dat en dit duid op het opnieuw postioneren van het voertuig!) denk ik dat deze toch echt wel verkeerd om zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

beckeronline schreef: Bovenstaande is niet helemaal correct! De Becker staat standaard op op volgorde zetten van de zenders op basis van sterkste zender. Door de dubbele tuner in de Becker zoekt hij constant dus je merkt niet aan je radiozenders of de A4 en A7 goed zitten.
Niet om het een of ander Beckeronline. Nu heb ik zelf geen Becker maar als ik zenders opsla in het geheugen.
Laat zeggen ClassicFM onder voorkeuze 1. :arrow: Ik zet de radio uit en A4 en A7 zijn niet goed aangesloten dan staat bij de volgende keer dat ik de radio aanzet ClassicFM toch niet meer onder voorkeuze 1 :?: :?: :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Maar dan moet je bij een Becker wel ook echt handmatig zenders opslaan! Dit doet haast niemand omdat de standaard instelling (automatisch afstellen op kwaliteit) de beste keus is.

Maar uiteraard is zo als je handmatig zenders hebt vastgelegd dat die er uit zijn!

(bij handmatig afstellen staat er onder in je display de cijfers 1, 2 enz.... bij automatisch staat er een afkorting van de zender zoals rd1, sky enz....)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Okee Beckeronline dan is dat duidelijk.
Het blijkt maar al te vaak dat we niet duidelijk genoeg kunnen zijn op het forum. :wink:
Dit verduidelijkt in ieder geval voor mij een hoop :Yes:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 apr 2004 10:37

Bericht door paul »

Aangezien ik hem gekocht had bij een k-dealer (autoradioland in Mochengladbach, meer dicht dan open) issie de vorige keer in een Becker "werkstatt" van een nieuwe "laufwerk"voorzien (ergens in Essen) bij een gecertificeerde Becker werkplaats. Nadat ik mijn GPS antenne goed (BUITEN de van metaalfolie voorziene ruit van mijn Astra) heb laten plaatsen heb ik nooit last gehad van "geen ontvangst" behalve toen ik laatst een lange tijd in een parkeergagarge in A'dam had gestaan, maar dat komt naar ik hoor vaker voor. Evenmin ooit last van "voorkeurzenders kwijt". Maar na een klein jaar Becker kan ik me NIET VOORSTELLEN dat ik de enige ben met af en toe "leesfout; kan naviagate CD niet vinden/lezen". Ik ken het ding niet anders. En dattie het na 1+3 +TP gewoon weer doet duidt m.i haast op een software fout, niet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zipkid
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2004 14:31

Bericht door zipkid »

Ik heb die leesfout ook al een paar gehad in mijn gloednieuwe becker indianapolis. Als ik de cd er uithaal en er weer indoe is er niks meer aan de hand... Ik kijk het nog even aan maar als het blijft sta ik zo weer bij mijn garage die hem geleverd en geplaatst heeft.

Zipkid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Paul het is absoluut geen software fout! Deze software is wat dat aangaat probleemloos. Dus het moet of een hardware fout zijn of toch iets met de ingaande signalen. Dus ik zou echt even alles nameten of alles correct is aangesloten en anders moet je toestel toch weer terug naar de reparatie!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • mijn auto tomtom maakt veel fouten
    door 123 » 20 jul 2020 22:10 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 476
  • Tomtom GO 6100 World gebruikt kaart waarin nog veel fouten zitten, specifiek de huisnummers
    door Beckermanneke » 10 sep 2015 17:10 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 723
  • speed pulse draad
    door heatmaster » 23 mei 2016 16:38 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 480
  • RoadNavigator RN 300 andere software
    door Rob217 » 26 aug 2015 11:58 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1946
  • Rijden via andere plaats
    door Frans59 » 21 okt 2015 09:31 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 498
  • Andere software navigatie Volkswagen 7 ??
    door marcelhansen » 13 sep 2014 01:11 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1057
  • Andere kaarten mogelijk? AVIC-F320 BT
    door biggest » 12 sep 2014 14:50 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 4654

Terug naar “Vaste Becker systemen”