4725 langzaam als het koud is

Rene Marcks
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2004 09:05

4725 langzaam als het koud is

Bericht door Rene Marcks »

Vooraf,

ik heb de constante puls en de schakelpuls goed staan. De antenne geeft op de snelweg 7 8 soms 9 sattelieten aan dus dat is allemaal goed.
's morgens duurt het vaak 5 minuten aleer hij de satelieten vindt maar dan doet hij het verder perfect. De auto staat dan de heledag in de garage en als ik eruit rijdt doet hij het nagenoeg meteen.
Volgens mij zijn er twee mogelijkgheden.
Er krimpt iets door de kou
De terugrij puls is niet aangesloten en ik rijdt 'smorgens enkele meters terug. Dit zal het wel zijn maar ik blijf het dan vreemd vinden dat hij zolang naar satelieten zoekt. Dit kan toch niks met de achteruitrij puls te maken hebben????

Ik hoor graag jullie mening


Rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Re: 4725 langzaam als het koud is

Bericht door Han »

Rene Marcks schreef:De terugrij puls is niet aangesloten en ik rijdt 'smorgens enkele meters terug. Dit zal het wel zijn maar ik blijf het dan vreemd vinden dat hij zolang naar satelieten zoekt. Dit kan toch niks met de achteruitrij puls te maken hebben????

Ik hoor graag jullie mening
Wat is de reden om deze draad niet aan te sluiten ?
Als het bij een becker toestel niet nodig was had de fabriek ook deze aansluiting niet gemaakt!

En hou er rekening mee dat 20 meter achteruit rijden een verschil geeft van 40 meter.
Dus zou ik adviseren die draad toch maar aan te sluiten en dan kijken of je probleem er nog is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Niks bijzonders dat 'ie er 's morgens een paar minuten over doet om de Sat's te "vinden". Hij ziet ze nl al eerder, maar moet je systeem moet ze gaan analyseren en er vervolgens een positie uit halen. Dat kost tijd, omdat er 's morgens een heel andere set Sat's boven je hoofd staat dan aan het eind van de vorige middag. En voor 'ie dat allemaal vergeleken heeft met wat er in z'n bibliotheek opgeslagen zit ben je even verder.
Ook bij mijn snelle MS 5500 kan dat een paar minuten duren....

Dat alles is verder niet belangrijk omdat je systeem weet waar je staat, die positie heeft 'ie opgeslagen toen je het contact uitzette.
Maar het is wel vervelend dat 'ie je positie kwijt raakt als je achteruit rijdt terwijl de GPS bepaling nog niet compleet is. Dan kan het wel eens een paar minuten dwalen worden.
Daarom: Aansluiten die achteruit :!: :!: Dan is dat probleem ook opgelost :)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Het is ook van belang waar de gps ontvanger gemonteerd zit.... als deze onder het dashboard zit doet hij er 's morgens en zeker als het koud is langer over dan op het dashboard om de gps te fixeren. Kunststof is nl. ook koud en laat dan moeilijker een gps signaal door.

Maar als je de achteruit aangesloten hebt dan hoeft dit geen enkel probleem te geven de gyrokompas doet dan gewoon netjes zijn werk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rayadam
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2004 10:24

Zelfde klacht

Bericht door rayadam »

Hoi,

Ik heb eigenlijk dezelfde klacht, als ik weg rijd dan kent hij geen sattelieten, maar soms onderweg ook niet. Dan springt alles op nul en dan later pakt hij weer 6 sattelieten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

beckeronline schreef:Het is ook van belang waar de gps ontvanger gemonteerd zit.... als deze onder het dashboard zit doet hij er 's morgens en zeker als het koud is langer over dan op het dashboard om de gps te fixeren. Kunststof is nl. ook koud en laat dan moeilijker een gps signaal door.
Maar als je de achteruit aangesloten hebt dan hoeft dit geen enkel probleem te geven de gyrokompas doet dan gewoon netjes zijn werk.
Hallo,

Ik weet dat er geen "grapjes mode" op dit forum bestaat, maar je kunt dat ook zó doen:
[grap] Kunststof is nl. ook koud en laat dan moeilijker een gps signaal door [/grap]

Want dat is het toch wel? Er zijn mij in elk geval geen eigenschappen van kunsstof bekend waarbij de tangens delta of soortgelijke parameters, verantwoordelijk voor het E-M-gedrag veranderen bij lage temperatuur....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Had inderdaad tussen een semi grapjes mode moeten staan maar die is er ook niet.... Maar het is wel zo dat een antenne onder het dashboard er langer over doet om een goede fixatie te verkrijgen dan de antenne op of nog beter een antenne op het dak. Maar de hoofdoorzaak waardoor het probleem naar voren komt geeft de beste persoon zelf al aan... de achteruitrijsignaal zit nog niet aangesloten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene Marcks
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2004 09:05

Bericht door Rene Marcks »

beckeronline schreef:Had inderdaad tussen een semi grapjes mode moeten staan maar die is er ook niet.... Maar het is wel zo dat een antenne onder het dashboard er langer over doet om een goede fixatie te verkrijgen dan de antenne op of nog beter een antenne op het dak. Maar de hoofdoorzaak waardoor het probleem naar voren komt geeft de beste persoon zelf al aan... de achteruitrijsignaal zit nog niet aangesloten.
Beste Beckeronline

Ik ben zo wie zo dankbaar voor vele tips die je geeft en waar ik ook iets mee kon. Toch blijft het vreemd dat de ene keer de Becker het meteen doet en ook vele satelieten ontvangt en het de andere keer gewoon 10 minuten laat afweten. Het gaat me niet om dat achteruitrijsignaal. Ik begrijp ook wel dat hij dan op de kompas veel precieser is. Hij is soms 's-morgens (en zeker als het gevroren heeft) de weg en de antennes kwijt. ook al rijd ik er niet mee achteruit.
Het is niet erg als je het niet weet wellicht komen we er ooit achter

nogmaal toch bedankt voor de tips waar ik wel veel mee kon

Rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Ja dat heb ik zelf ook met mijn becker :!: (weleens) maar dat geeft bij mij geen enkel probleem ik kan gewoon navigeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Rene Marcks schreef:
beckeronline schreef:Had inderdaad tussen een semi grapjes mode moeten staan maar die is er ook niet.... Maar het is wel zo dat een antenne onder het dashboard er langer over doet om een goede fixatie te verkrijgen dan de antenne op of nog beter een antenne op het dak. Maar de hoofdoorzaak waardoor het probleem naar voren komt geeft de beste persoon zelf al aan... de achteruitrijsignaal zit nog niet aangesloten.
Beste Beckeronline

Ik ben zo wie zo dankbaar voor vele tips die je geeft en waar ik ook iets mee kon. Toch blijft het vreemd dat de ene keer de Becker het meteen doet en ook vele satelieten ontvangt en het de andere keer gewoon 10 minuten laat afweten. Het gaat me niet om dat achteruitrijsignaal. Ik begrijp ook wel dat hij dan op de kompas veel precieser is. Hij is soms 's-morgens (en zeker als het gevroren heeft) de weg en de antennes kwijt. ook al rijd ik er niet mee achteruit.
Het is niet erg als je het niet weet wellicht komen we er ooit achter

nogmaal toch bedankt voor de tips waar ik wel veel mee kon



Rene
Toch de vraag nog eens: Is die achteruit nou aangesloten?
Het gaat er niet alleen om dat je achteruit rijdt ná het starten 's morgens, maar ook vóórdat je je auto wegzet en dan wat mindere satelliet ontvangst hebt. Dan kan je Becker geen juiste positie opslaan als je het contact uitzet, en dus heb je bij het starten een probleem.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene Marcks
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2004 09:05

Bericht door Rene Marcks »

JW schreef:
Rene Marcks schreef:
beckeronline schreef:Had inderdaad tussen een semi grapjes mode moeten staan maar die is er ook niet.... Maar het is wel zo dat een antenne onder het dashboard er langer over doet om een goede fixatie te verkrijgen dan de antenne op of nog beter een antenne op het dak. Maar de hoofdoorzaak waardoor het probleem naar voren komt geeft de beste persoon zelf al aan... de achteruitrijsignaal zit nog niet aangesloten.
Beste Beckeronline

Ik ben zo wie zo dankbaar voor vele tips die je geeft en waar ik ook iets mee kon. Toch blijft het vreemd dat de ene keer de Becker het meteen doet en ook vele satelieten ontvangt en het de andere keer gewoon 10 minuten laat afweten. Het gaat me niet om dat achteruitrijsignaal. Ik begrijp ook wel dat hij dan op de kompas veel precieser is. Hij is soms 's-morgens (en zeker als het gevroren heeft) de weg en de antennes kwijt. ook al rijd ik er niet mee achteruit.
Het is niet erg als je het niet weet wellicht komen we er ooit achter

nogmaal toch bedankt voor de tips waar ik wel veel mee kon



Rene
Toch de vraag nog eens: Is die achteruit nou aangesloten?
Het gaat er niet alleen om dat je achteruit rijdt ná het starten 's morgens, maar ook vóórdat je je auto wegzet en dan wat mindere satelliet ontvangst hebt. Dan kan je Becker geen juiste positie opslaan als je het contact uitzet, en dus heb je bij het starten een probleem.

Groet,
JW


Toch blijft het vreemd.
Nu vriest het ook en hij doet het al een paar dagen 's-morgens meteen perfect. Die achteruit is nog steeds niet aangesloten en daar heeft hij inderdaad nauwelijks (zeg maar geen) last van. Ik heb nu 's-morgens meteen sattelieten dus ook dat zg opnieuw berekenen klopt niet.
Maar goed hij doet het nu

vr gr

René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • avic3 doet vreemd als het koud is
    door retep42 » 03 dec 2014 20:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 389

Terug naar “Vaste Becker systemen”