2-RDS tuner functie van de Indionapolis PRO

Gebruikersavatar
Spooktram
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 okt 2007 17:29

2-RDS tuner functie van de Indionapolis PRO

Bericht door Spooktram »

Beste forum leden,

Na veel te hebben "meegelezen" en te hebben geleerd over het fenomeen autonavigatie, heb ik nu zelf een vraag voor dit forum.

Mijn vraag gaat over de "2-RDS tuner" in mijn Indionapolis pro.
Op de Beckersite staat vermeld: The integrated 2-RDS tuner ensures interference-free reception and inaudibly switches to the best frequency for the selected station.

Echter wanneer ik een station kies (zeg 3FM) en een lange rit door Nederland maak, blijft dit radiostation niet storingsvrij te beluisteren. Met andere woorden er wordt niet overgeschakeld naar een sterker / andere frequentie
Mijn schoonvader zegt hetzelde te hebben bij zijn Indi (geen pro).

Is er iets dat ik moet instellen of moet weten, of zie ik iets gigantisch (in de gebruikshandleiding) over het hoofd? :oops:

Ben benieuwd naar jullie reactie

Vriendelijke groet,
Marko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hij schakelt ongetwijfeld wel om, dat doet 'ie via RDS signalen.

Het probleem zit 'm in de slechte dekking in ons land van de FM zenders, dat is al een paar jaar een probleem.
Dat betekent dat er gebieden zijn waarin je gewoon geen zender kunt pakken met een redelijk signaal, en tsja, als die er niet is kan de Indy daar ook niks beters van maken :oops:

Alle radio's hebben hier last van, helaas :twisted:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Spooktram
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 okt 2007 17:29

Bericht door Spooktram »

Ok dat is een duidelijk antwoord, helaas moeten we dat dan maar nemen zoals het is.

Bedankt!
Marko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maner
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:35

Bericht door Maner »

Ik ben het niet eens met JW, ondanks zijn grote deskundigheid. Ik rijd met de geweldige Indy en herken het "probleem". Kijk eens in het radiomenu (2x op radio drukken). Ik denk dat je rijdt met het menu op Zenders "fix". Als je deze stand gebruikt zal de radio nooit verschakelen op de sterkste zender. Je kunt beter rijden met zenders "RDS". Dan zul je altijd de sterkste zender ontvangen en de 2e ontvanger zal ook zijn best gaan doen.
In deze stand is het ook mogelijk om 12 zenders vast te leggen als voorkeurstation, net als bij "fix".

Een happy Indy-rijder uit Amersfoort.
http://www.eurobilltracker.com/index.php?referer=39139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maner
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:35

Bericht door Maner »

Nog een aanvulling. Als 2x op radio drukken niet werkt, druk dan 2x op "fm". Daar kun je vinden hoe je radio staat ingesteld.

Een happy Indy-rijder.
http://www.eurobilltracker.com/index.php?referer=39139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Eerder schreef Spooktram:
Echter wanneer ik een station kies (zeg 3FM) en een lange rit door Nederland maak, blijft dit radiostation niet storingsvrij te beluisteren
Daaruit valt imho te concluderen dat 'ie wél omschakelt, het is uitgesloten dat je in NL met maar één 3FM zender uit kunt. Zie ook het overzicht met de dekkingen: http://www.3fm.nl/page/3fm_frequenties

Maar laat hij maar bevestigen hoe de tuner ingesteld staat, ik hou het er op dat 'ie op de RDS stand staat :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Becker systemen”