RNS MFD2

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
bennyv
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2006 10:24

RNS MFD2

Bericht door bennyv »

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en heb mij net een VW Touran gekocht. Gezien de prijs voor de MFD2 in optie nogal hoog was (3000€) heb ik deze niet meebesteld. Nu zie ik echter hier op het forum en elders ten lande dat dit systeem voor ongeveer 1200€ wordt aangeboden. Een prijs die ik wel kan overwegen.

Mijn vraag: Heeft er iemand ervaring met het naderhand inbouwen en zijn deze aanbiedingen wel te vertrouwen?
Zijn er betere alternatieve voor vaste navigatiesystemen in een VW touran???
Is de navigatie ok (bv vergelijkbaar met TomTom)en zijn er cd's met updates te verkrijgen??

Alvast bedankt voor jullie moeite

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Als je toch een systeem achteraf erin zet zou ik eerder gaan voor een systeem van VDO Dayton. Hier heb je de meest actuele kaarten, kan je kiezen tussen Navteq en TeleAtlas (die maken de kaartendatabases), ben je het goedkoopst uit qua kaarten (als je actueel wilt zijn), heb je vele opties, etc. Kijk eens in het VDO Dayton-gedeelte van dit forum voor de vele positieve ervaringen.

Let op: dit betekent niet dat het RNS MFD2-systeem een slecht systeem is, maar mijns inziens zijn er voor die prijsklasse betere systemen te vinden.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het grote voordeel van een MFD2 systeem is dat het rechtstreeks past in de Touran (als er tenminste aan RCD300/500 radio in zit. Het is een kwestie van GPS antenne even ergens vastplakken en de stekkers overzetten.
Het werkt met Blaupunkt Travelpilot DX CD's of als het een DVD systeem is met een DVD van Blaupunkt.
Nadeel van het laatste systeem is dat het redelijk traag is en je daardoor voornamelijk naar een zandlopertje zit te kijken.
Hoewel ToHo natuurlijk gelijk heeft mbt VDO Dayton, moet je er mee rekening houden dat je dan alleen een navigatiesysteem hebt dat je keurig in de middenconsole kunt wegwerken maar daarvoor moet je wel een adapter kopen, nog een extra radiomodule er bij aanschaffen, handig zijn met de inbouw want je moet draden gaan trekken om je computer ergens weg te werken (Bij mij zit deze onder de bestuurdersstoel).

Wil je de monitor op het dashboard hebben dan speelt mee dat er geknutseld moet worden en dat je een behoorlijk bedrag kwijt bent voor de monitorhouder (Waarom zijn die dingen zo idioot duur???)

Bedenk ook dat als je navigeert, je geen CD's kunt draaien, daarvoor is een aparte wisselaar benodigd of een andere voorziening. Alleen de meest recente MFD2 DVD systemen kunnen audio afspeln, de oude alleen met een update. De nieuwste wisselaars spelen ook DVD's en MP3 af.

Geen van deze systemen zijn vergelijkbaar met een TomTom
Heeft er iemand ervaring met het naderhand inbouwen en zijn deze aanbiedingen wel te vertrouwen?
Gezien de ervaringen op de Duitse fora is een groot gedeelte van de apparatuur afkomstig van diefstal en zitten de verkopers al dan niet via stromannen meestal in Polen en de Baltische staten.
Als er een codekaart bij zit die niet blijkt te werken kan je je apparaat opsturen naar Blaupunktservice om hem voor veel geld te laten unlocken.

Er zijn echter ook betrouwbare Nederlandse leveranciers:

JNCS € 1495
BM-Onderdelenshop € 1500 (DVD systeem € 1800)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En om die (?) reden heb jij dus een VDO in je Touran :wink:

Overigens, ook BMIS levert de MFD2, desgewenst in DVD uitvoering. En bouwt ze ook in.
Voor een goeie prijs even een mailtje naar info at BMIS.nl (vanwege spam is @ gewijzigd in at !!) of via de site www.bmis.nl

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En om die (?) reden heb jij dus een VDO in je Touran
Omdat ik graag knutsel, de radio/cd niet kwijt wilde, de monitor nu staat waar ik hem wil hebben, de VDO veel goedkoper, uitgebreider en slimmer is dan de MFD2

Optisch is de inbouw in de middenconsole veel fraaier!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
En om die (?) reden heb jij dus een VDO in je Touran
Omdat ik graag knutsel, de radio/cd niet kwijt wilde, de monitor nu staat waar ik hem wil hebben, de VDO veel goedkoper, uitgebreider en slimmer is dan de MFD2

Optisch is de inbouw in de middenconsole veel fraaier!
En zo denk ik er precies ook over.
Liever echt goed dan voornamelijk "schone schijn". Waarbij de MFD2 (DVD) dan nog een redelijk goed systeem is.
Het kan qua navigatie en mogelijkheden echter toch niet tippen aan de VDO. Zeker niet aan mijn 5500 met (franse) TMC Box.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik breng je nog even de goede reviews van Jens Wunderwald in herinnering met betrekking tot het VW DVD systeem:

http://www.geo24.de/article/view_460/5.4.9.html

Het komt er echt op neer dat je een groot gedeelte van de tijd naar een zandlopertje zit te staren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 855
  • MFD2 in Fabia 5j 2008
    door joss » 26 apr 2015 20:26 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 488
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 725
  • MFD2 herkent 2014 CD's niet
    door Rob Z » 07 sep 2015 17:07 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 541
  • Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
    door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1022
  • Vreemde kaart na update MFD2
    door Lolapsycho » 12 okt 2014 19:54 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 451
  • VX Europa V13 werkt niet op RNS2 MFD2
    door peanut » 03 okt 2016 10:36 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 480

Terug naar “V.A.G”