RNS 310 niet compatibel HTC Desire HD

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
cpa
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2012 20:33

RNS 310 niet compatibel HTC Desire HD

Bericht door cpa »

In mijn Volkswagen zit een standaard RNS310 systeem. Mijn nieuwe telefoon een HTC Desire HD A9191 kan niet gekoppeld middels bluetooth met de autoradio. Het VW systeem herkend het toestel wel echter het systeem geeft ook aan nadat je probeert een verbinding te maken, dathet niet compatibel is.

Wie weet wat de oplossing is om te zorgen dat de systemen wel met elkaar kunnen communiceren en dus hands free gebeld kan worden.

HTC Desire HD heeft een bluetooth 3.0, andriod- versie 2.3.5, HTC Sence-versie 3.0, Softwarenummer 3.12.405.1.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: RNS 310 niet compatibel HTC Desire HD

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Waarschijnlijk moet je op jouw HTC aangeven dat er gebruik gemaakt mag worden van het Remote SIM Access Protocol (kortweg rSAP). Oudere VW navi's (of eigenlijk de Bluetooth modules waar ze gebruik van maken) maken daarvan gebruik om als het ware de SIM kaart van jouw telefoon over te nemen en daarmee jouw navi tot telefoon te maken.
Ik heb zelf met Android 2.3.5 en 2.3.6 probleemloos contact gemaakt met een oudere RNS-510. Weliswaar geen RNS-310 maar volgens mij werkt het daar hetzelfde.
Helaas kan ik je niet zo 1-2-3 vertellen waar die setting op jouw telefoon te vinden is omdat ik nu een andere telefoon heb, maar ergens bij de Bluetooth instellingen vermoed ik.
Mocht in jouw telefoon dat rSAP profiel niet aanwezig zijn kun je zoeken naar apps die dat toevoegen.

Suc6.

Marnix

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cpa
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2012 20:33

Re: RNS 310 niet compatibel HTC Desire HD

Bericht door cpa »

Hallo MJMaverick. Bedankt voor je info. Ik ga even zoeken wat er mogelijk is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Peter
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 aug 2011 21:07

Re: RNS 310 niet compatibel HTC Desire HD

Bericht door Peter »

Wat voor telefoon module heb je in je auto /merk, type/ ??? Die zit onder de rechte stoel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”