plaats GPS-antenne MDF-navigatiesysteem

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
wever053
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2004 22:51

plaats GPS-antenne MDF-navigatiesysteem

Bericht door wever053 »

Beste mensen,

Ik heb een MDF navi-systeem in m'n Golf 4 laten inbouwen. De GPS-antenne is weggewerkt achter de bekleding van de rechtervoorruitstijl. Volgens mij hangt de antenne met een magneet aan het ijzer van de carosserie. Ik vraag me nu af of deze positie wel optimaal is, want wanneer de antenne vlak zou liggen is volgens mij het bereik veel groter. Het systeem functioneert verder goed, maar het valt me wel op dat wanneer ik het systeem op 'GPS-viewer' zet, het aantal ontvangen satellieten constant varieert, van 4 tot 8 (is maximaal), ook wanneer de auto stilstaat. Regelmatig krijg ik ook de kortdurende melding dat de geografische positie niet bepaald kan worden.
Is deze positie voor de GPS-antenne wel optimaal? Een gecombineerde antenne op het dak lijkt me veel beter, maar het schijnt een hele klus te zijn om die te monteren.

Dank voor jullie reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Positie van de antenne lijkt mij inderdaad niet optimaal, een antenne dient een zo'n vlak en vrij mogelijk zicht op de lucht te hebben, en daar lijkt mij hier geen sprake van.

Het plaatsen van een dakantenne op zichzelf is niet moeilijk, echter, de bekleding van het dak van de auto kan nog wel eens problemen opleveren, weet niet precies hoe dat bij een Golf zit.

Een andere optie is onder je achterruit op de hoedenplank (al dan niet met een stofje eromheen zodat die niet opvalt), maar dan is het nog maar de vraag of de verwarmingsdraden niet in de weg zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo,

wat ook een mooie plaats voor de gps antenne is boven de bekerhouder daar zit een metalen plaat waar je hem op kan plaatsen zit ie meteen vast. je haalt de bovenste din-bak eruit en de twee schakelaars links onder de luchtroosters en dan kan je hem er bovenop plaatsen(door de din-bak) , door de opening van de twee schakelaars kan je zien of hij goed zit.de antenne zoveel mogelijk naar je toe plaatsen, net achter de schakelaars.
heb dit al meerdere keren toegepast en het werkt goed, de antenne heeft vrij zicht en boven de gps antenne zit alleen kunststof dus dat is geen probleem.


Topsport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Richard
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2004 20:43

Re: plaats GPS-antenne MDF-navigatiesysteem

Bericht door Richard »

De beste plek voor de GPS antenne is boven het instrumentenpaneel " in " het afschermklepje daar is een vrije ruimte waar de gps antenne net tussen kan zodat deze ook meteen vast zit. het instrumentenpaneel is er met 2 torx (20) schroefjes uit te halen.
Als iemand vragen heeft over div. merken navigatie en voor schema's van VW en Audikan je deze bij mij gratis verkrijgen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • tmc antenne
    door snaffoo » 20 feb 2017 15:23 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 648
  • Gsm antenne aansluiting
    door hjvn » 13 apr 2016 19:23 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 601
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 676
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1842
  • RNS 510 Antenne signaal weg na firmware update
    door Johan rns510 » 09 mei 2015 23:31 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 792
  • problemen pc 5400 gps antenne vervangen voor een universele
    door berend850 » 15 okt 2014 13:12 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 491
  • Welk navigatiesysteem heb ik en hoe?
    door Remie71 » 13 mei 2015 10:45 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 6599

Terug naar “V.A.G”