MFD2 DVD navi

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

MFD2 DVD navi

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voor diegenen die beslist DVD en of/TV willen kijken gedurende het rijden is er slecht nieuws:
De MFD2 DVD versie die om te beginnen totnutoe al geen Audio CD's speelt kan tijdens het rijden niet worden gebruikt (>6 kmh). De oude MFD's konden door het plaatsen van een Dietz-adapter oid nog gefopt worden maar bij de nieuwe types die volledig over CAN-BUS worden aangestuurd is de software zodanig aangepas dat dit niet meer mogelijk is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Als ik het goed begrijp, kan ik dus nog wel mensen met <6Km/h van het zebra pad afscheppen ? :twisted:

Eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee, langzaam kruipend in de file, kijkend op tv hoe lang dit nog gaat duren, en dan <boink>-oeps een kleine aanrijding, en real-time de tijd op tv aangepast zien worden... :P

Alleen dat van die audio cd's, dat snap ik gewoon absoluut totaal niet, mag dus blijkbaar niet naar een muziekje tijdens het rijden luisteren ?

(nou ja, dan de walkman maar... :roll: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

weer een reden om geen VW of OEM te kopen........ :)
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

wmp schreef:Als ik het goed begrijp, kan ik dus nog wel mensen met <6Km/h van het zebra pad afscheppen ? :twisted:

Eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee, langzaam kruipend in de file, kijkend op tv hoe lang dit nog gaat duren, en dan <boink>-oeps een kleine aanrijding, en real-time de tijd op tv aangepast zien worden... :P

Alleen dat van die audio cd's, dat snap ik gewoon absoluut totaal niet, mag dus blijkbaar niet naar een muziekje tijdens het rijden luisteren ?
(nou ja, dan de walkman maar... :roll: )
Da's niet een kwestie van niet mógen, maar van niet kunnen. De speler is daar (nog) niet geschikt voor, maar als ik me goed herinner is, of wordt daar iets aan gedaan. Gerritje weet dat precies, we lezen het wel.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

viewtopic.php?highlight=dvd&t=5767
Zojuist uit andere bron opgepikt:

De MFD2 DVD versie zou vanaf produktieweek 39 ook audio CD's moeten kunnen afspelen.
De oudere toestellen kunnen begin januari dmv softwareupdate ook hiervoor geschikt worden gemaakt.


Quote:
Die mfd2 dvd version ab kalenderwoche 39 spielen auch audio cd's.
Ein software-update fur die alte versionen gibt es ab jan. beim handler!


Nu alleen nog iemand die beide zaken bevestigen kan!
http://www.navisys.de/wbb/thread.php?threadid=220&sid=

Ondertussen bericht gehad van ene Lutschi in Duitsland, een autoriteit op het gebied van VAG apparatuur, dat bovenstaande correct is. Het zal naar aanleiding van een bezoek aan mijn VW Dealer gisteren nog niet meevallen om deze informatie bij de mannen er uit te krijgen. Ze weten het niet en kletsen dus maar wat. Ook de software-update om eea mogelijk te maken voor de aanwezige apparatuur doet de wenkbrauwen fronsen terwijl onze oosterburen daar geen probleem mee schijnen te hebben.

Overigens denk ik dat het nog steeds een beetje doodgeboren kind is dat je krijgt want het blijft zo dat ondanks audio mogelijkheden je de DVD nodig hebt in de Navi om te navigeren. Het systeem leent zich niet om een zgn corridor te laden zodat je kunt navigeren en audio CD's afspelen.
Een voorziening die somme andere apparaten wel hebben met de problematiek van dien van beschadigde media etc.

En gezien de stand van de techniek denk ik dat het op dit moment niet meer zo interessant is om een Audio CD mogelijkehid te hebben. Een MP3 speler is een veel betere en efficientere oplossing. Ook de mogelijkheid die VAG bied dmv een USB/memory card aansluiting in de middenarmsteun van Touran en Golf lijkt in te spelen op deze ontwikkeling.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Van een doorgaans welingelichte kring van Navisys.de:
Heute kam von VW bzw. Vertriebszentrum München und Ludwigsburg das es eine Update CD fürs MFD 2 DVD nicht gibt und nicht geben wird. Scheint so als hätten die Leute mit Index A pech gehabt
.

Jammer maar eerdere kopers van een MFD2 DVD systeem zijn uitgesloten van het audioplezier van hun installatie en aangewezen op een externe bron.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 855
  • MFD2 in Fabia 5j 2008
    door joss » 26 apr 2015 20:26 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 488
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 725
  • Vreemde kaart na update MFD2
    door Lolapsycho » 12 okt 2014 19:54 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 451
  • Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
    door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1022
  • MFD2 herkent 2014 CD's niet
    door Rob Z » 07 sep 2015 17:07 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 541
  • VX Europa V13 werkt niet op RNS2 MFD2
    door peanut » 03 okt 2016 10:36 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 480

Terug naar “V.A.G”