iPhone 4 koppelt niet automatisch opnieuw met RNS-510

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Canonshots
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2011 16:35

iPhone 4 koppelt niet automatisch opnieuw met RNS-510

Bericht door Canonshots »

Hallo,

Allereerst wil ik mij even kort voorstellen. Mijn naam is Arjan en sinds kort ben ik een bezitter van een Passat CC met daarin en RNS-510 (executive plus pakket). De auto is in week 5 van 2011 geproduceerd.

Hoewel het koppelen van mijn telefoon met bluetooth (verder: BT) geen enkel probleem oplevert met mijn iPhone 4 heb ik wel het volgende fenomeen:

Wanneer ik na een dag werken of een nacht slapen weer in de auto stap mislukt de koppeling tussen de RNS-510 en de iPhone. Ik moet dan de iPhone opnieuw starten of de BT in de iPhone uitschakelen en weer inschakelen. Dit laatste lukt echter niet altijd waardoor ik alsnog de iPhone opnieuw moet starten. Soms wanneer ik maar even uit de auto ben geweest (enkele minuten tot 1 a 2 uur) en weer terugkom koppelt de iPhone wel, maar meestal dus niet. De BT stack op de iPhone lijkt ook wel van slag te raken (omdat ik deze soms niet eens kan uitzetten zonder eerst de iPhone opnieuw te starten).

Een andere telefoon (Windows phone 7) heeft dit probleem helemaal niet en koppelt iedere keer zonder problemen, ook na een werkdag of een nacht slapen.

Navraag bij VW leverde niets op en de apple store roept dat wellicht een update van de RNS het probleem kan verhelpen. De iPhone is voorzien van de laatste versie iOS.

Heeft iemand dezelfe ervaring, een oplossing of een idee waardoor dit probleem zich voordoet.

mvgr

Arjan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Canonshots
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2011 16:35

Re: iPhone 4 koppelt niet automatisch opnieuw met RNS-510

Bericht door Canonshots »

Helaas nog steeds geen reactie gekregen op mijn vraag. Ik kan mij toch niet voorstellen dat ik de enige bezitter ben van een RNS 510 (in Passat CC van productie week 5, 2011) en een iPhone 4 (voorzien van de laatste iOS versie).

Helaas kan ik niet zien welke versie mijn RNS heeft, maar wellicht moet ik de vraag anders stellen.
Zijn er mensen die een RNS 510 in een VW geproduceerd na week 5, 2011 hebben en daaraan hun iPhone 4 met het laatste iOS hebben gekoppeld en geen problemen hebben met het opnieuw verbinden van de iPhone na terugkomst in de auto?

Het kan natuurlijk ook mijn iPhone liggen (hardware matig bedoel ik dan). Hoe dan ook hoop ik op een oplossing of reden waarom dit niet werkt. Iedere keer je BT stoppen en starten en zelfs soms de iPhone opnieuw starten wordt een beetje vermoeiend.

Anyone?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Chris56
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 jun 2009 17:21

Re: iPhone 4 koppelt niet automatisch opnieuw met RNS-510

Bericht door Chris56 »

Ook een CC (2009), RNS510 en iPhone4.

Niet dat je er veel aan hebt, wnat ik zou het antwoord zo niet weten, maar bij mij werkt het prima.
Ik zou een keer contact opnemen met Emiel van Ham - http://www.electronic4cars.nl

Als hij het niet weet, heb je echt een probleem.

succes ermee!

_____________________________________________________________________________

mvg
Chris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Canonshots
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2011 16:35

Re: iPhone 4 koppelt niet automatisch opnieuw met RNS-510

Bericht door Canonshots »

bedankt voor je reactie en je tip.

Het gaat ook pas fout sinds de nieuwe RNS die sinds week 45 2010 erin zit. Daarvoor moest je volgens mij al een aparte BT module achter je radio of in je connector zetten om überhaupt met de iPhone te kunnen koppelen.

Bij mijn RNS dit er kennelijk een nieuwere BT module in die direct fabrieksaf koppelt met de iPhone, maar ik heb daar dus problemen mee. Koppelen gaat goed en alles werkt super totdat ik weer terug ben in de auto. De ene keer wel (kort uit de auto) en de andere keer gewoon helemaal niet en moet ik BT uit en aanzetten in de iPhone of de iPhone geheel opnieuw starten.

Andere (niet apple) toestellen werken prima.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fred055
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2011 09:50

Re: iPhone 4 koppelt niet automatisch opnieuw met RNS-510

Bericht door Fred055 »

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Skoda Octavia Combi (2008) met RNS-510 (af fabriek). Tot afgelopen vrijdag een Parrot 3200 Color (laatste firmware)erachter gehad. Met HTC nooit problemen gehad. Sinds 2 maanden de iPhone 4 (iOS 4.3.5) en na langere afwezigheid pakt hij de BT verbinding niet automatisch op en moet ik op de iPhone BT uitschakelen / inschakelen.
Afgelopen vrijdag de Parrot laten vervangen door de nieuwste BT module voor de RNS-510 en helaas is het probleem er nog steeds.
Uiteraard direct intensief gaan zoeken op internet en het lijkt er echt op dat het aan het iOS van de iPhone ligt. Als je Googled op "iPhone bluetooth problem" krijg je legio hits, waaruit blijkt dat dit al enkele jaren instabiel is.
Nu maar hopen dat het in iOS 5 opgelost is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wehoo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 okt 2010 20:08

Re: iPhone 4 koppelt niet automatisch opnieuw met RNS-510

Bericht door wehoo »

Ik heb mijn Iphone 4 via een Kufatec Fiscon Basic Plus met de RNS510 gekoppeld.
Dit werkt perfect.
(VW GTI MKV modeljaar 2009).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Canonshots
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2011 16:35

Re: iPhone 4 koppelt niet automatisch opnieuw met RNS-510

Bericht door Canonshots »

Hoi,

Mijn probleem is inmiddels verholpen. Ik heb alleen verzuimd om dat hier nog even te melden. Bij deze alsnog.

Het probleem zat in de iPhone zelf. Na enkele tests met iPhones van anderen kwam ik erachter dat er niets aan de hand leek te zijn met mijn RNS en de achterliggende BT module. Ik heb toen de iPhone ter reparatie aangeboden bij Apple en uiteindelijk een nieuwe iPhone ontvangen. Deze koppelt zonder problemen. De opvolger (iPhone 4S) doet het ook zonder enig probleem.

Er zaten wat andere afwijkingen aan mijn iPhone die door deze vervanging ook zijn verholpen. Ik had blijkbaar een maandagochtend model van de iPhone 4.

Bedankt voor de reacties en wellicht heeft iemand er iets aan in de toekomst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • rns 510 start telkens opnieuw op
    door aydin1 » 07 jul 2017 10:15 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1130
  • Qlarion QY5002SD blijft opnieuw opstarten
    door Hansiebrink » 04 mar 2022 12:18 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 191
  • Navigatie app voor iphone 5
    door anthonybremmel » 20 mar 2015 16:39 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software
    Reacties: 4
    Weergaves: 1271
  • Welk type RNS + problemen streamen iPhone 6
    door Bert Beverdam » 24 sep 2015 23:09 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 747

Terug naar “V.A.G”