Inbouwen MP3 cd wisselaar voor MS4200 in VW passat

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
tourbi
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2005 11:41

Inbouwen MP3 cd wisselaar voor MS4200 in VW passat

Bericht door tourbi »

Hallo,
Ik heb een mp3 cd wisselaar gekocht voor mijn MS4200 en wil die plaatsen in de kofferbak....
Kan iemand mij vertellen wat de meest gebruikelijke route van de kabel tussen radio en cd wisselaar bij een vw passat van 2003 is???

Bij voorbaat dank!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Uit andere fora en div aanbevelingen komt steeds naar voren dat de bedrading het eenvoudigst naast de bestaande kabelboom in de linker drempelbekleding is weg te werken.
Stel voor om je vraag even op het specifieke Passat Forum te stellen want daar zitten de experts, geloof me.

http://www.vwforum.nl/forums.html
http://www.passat3b.de/phpBB2/index.php
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tourbi
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2005 11:41

Bericht door tourbi »

OK doe ik !!!! Bedankt!!! ben nieuw op dit forum vandaar....heb die passat nog maar net en heb een vdodayton mp3 wisselaar op de kop getikt die ik zelf wil inbouwen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Langs de rechterdorpel is het makkelijkst, rechtsvoor schoppaneel verwijderen, drempel omhoog trekken en uit de B-stijl, schroef onder achterbank losmaken (Sedan) of zijkussen achterbank verwijderen door vangpen vergrendeling los te halen met sleutel 17 (Combi).

Voorin kun je de kabel achter het dashboardkastje door leiden (van onder omhoog duwen achterin) en de kabel doorvoeren naar de radioruimte.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tourbi
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2005 11:41

Bericht door tourbi »

Gentry schreef:Langs de rechterdorpel is het makkelijkst, rechtsvoor schoppaneel verwijderen, drempel omhoog trekken en uit de B-stijl, schroef onder achterbank losmaken (Sedan) of zijkussen achterbank verwijderen door vangpen vergrendeling los te halen met sleutel 17 (Combi).

Voorin kun je de kabel achter het dashboardkastje door leiden (van onder omhoog duwen achterin) en de kabel doorvoeren naar de radioruimte.
Hallo Gentry,
Mijn Passat is een gewone 4 deurs uitvoeren bwjr 2003 met neerklapbare achterbanken...

Bedankt voor je tip.... Heb inmiddels het schoppaneel eruit...maar zit nog even met de "drempel"
omhoog trekken zeg je....... maar er is niet veel beweging in te krijgen...... zit ergens vast denk ik en ik wil hem eigenlijk wel heel houden.....
kun je me zeggen hoe je hem omhoog trekt en en waar je "houvast "aan die drempel hebt...???
de B-stijl = dat de tussenstijl van de portieren????
Zo ja dan begrijp ik dat de drempel daar even vanaf getrokken moet worden zodat de kabel in het gootje gebracht kan worden....

Vevolgens zit ik nog even met de achterbank.... die is deelbaar maar ik heb nog niet ontdekt hoe ik hem wat kan oplichten om de kabel ertussendoor de laten gaan.

Het stukje tussen "schoppaneel" rechtsvoor en de radioruimte is me duidelik en dat is het probleem niet.
Heb inmiddels wat VDO "radio beugeltjes"op de kop getikt om de radio eruit te trekken en de cd wisselaar connector aan te sluiten op de blauwe connector aan de MS4200 ... dus dat stukje lukt wel.

Alvast bedankt voor je reactie!!!!

Joop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Waar je het stuk schoppaneel verwijderd hebt kun je nu de drempel recht omhoog trekken nu, vervolgens bij de B-stijl de drempel eruit klikken richting het midden van de auto, achterin de zitting omklappen en de schroef verwijderen van de drempel, dan kun je ook daar de drempel omhoog eruit trekken.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tourbi
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2005 11:41

Bericht door tourbi »

Gentry schreef:Waar je het stuk schoppaneel verwijderd hebt kun je nu de drempel recht omhoog trekken nu, vervolgens bij de B-stijl de drempel eruit klikken richting het midden van de auto, achterin de zitting omklappen en de schroef verwijderen van de drempel, dan kun je ook daar de drempel omhoog eruit trekken.
Hallo Gentry,
Met die drempel omhoogtrekken...lukt nog niet erg....geen beweging in te krijgen... het is net of hij ergens achter blijft haken...maar dat kan ik niet zien......

Het omklappen van die zitting zoals je schrijft....hoe doe je dat???
De zitting van de achterbank zit bij mij vast...ik kan alleen de rug van de achterbank naar voren klappen... en dan komt erin het midden wel een bevestigingsschroef in zicht tussen de beide zittingsdelen.......met een kruiskop......

Maar volgens mij had jij het over een schroef onder achterbank... of is het die in het midden zit..........?????
(ik heb een sedan uitvoering)

overigens zit er bij mij ook wel een vangpen waar de leuning in klikt als je hem weer omhoog klapt.

Als ik die losmaak komt het zijpaneeltje vermoedelijk los????

Kan ik overigens mijn kabel ook onder de drempel doorschuiven??? al of niet met een trekdraad.....of zitten daar obstakels???

Ja misschien wel veel vragen....maar ja wellicht heb jij het eens gezien toen de drempel openlag...wat mij tot nu toe maar niet lukt....zonder al te veel forceren...

groetjes,
joop

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

De zitting van de achterbank kun je als het goed is omhoog trekken aan de voorkant, zowel links als rechts.
onder de achterbank zit een schroef voor de drempel.

Zover ik weet kun je de drempel toch echt omhoog trekken, vooraan beginnen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tourbi
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2005 11:41

Bericht door tourbi »

Gentry schreef:De zitting van de achterbank kun je als het goed is omhoog trekken aan de voorkant, zowel links als rechts.
onder de achterbank zit een schroef voor de drempel.

Zover ik weet kun je de drempel toch echt omhoog trekken, vooraan beginnen.

Hallo,
heeft een langere tijd geduurt maar ik ben een paar weken weggeweest.
Ik kreegde dorpel er niet goed uit en heb de middenconsole geprobeerd..te benutten... mijn kabel loopt nu via de middenconsole(tunnel) naar achteren en dan onder de bank door de kofferruimte in...waar inmiddels de MP3 speler staat te draaien.....
Ik heb nu wel een heel kort stukje kabel in zicht maar dat stoort mij nauwelijks...zit haast nooit iemand achterin...en kabel is zwart op een zwarte bekleding...heb hem vast gezet met zwarte klittenband...
In ieder geval bedankt voor de suggesties en adviezen!!!!

m.vr.gr.
Joop. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • zoek service manual MS4200
    door Hierek » 21 jul 2014 21:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 845
  • navigatie inbouwen mazda 6
    door HUMA » 08 mar 2018 15:42 » in Mazda
    Reacties: 0
    Weergaves: 764
  • pioneer avic f20bt inbouwen???
    door tufferke » 25 okt 2014 16:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 460
  • KW-R510E inbouwen in audi a3 2008
    door Ferry A3 » 04 okt 2014 07:56 » in JVC
    Reacties: 2
    Weergaves: 729
  • Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
    door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies
    Reacties: 3
    Weergaves: 740
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1022
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 262

Terug naar “V.A.G”