[REVIEW] Fiscon Kufatec Bluetooth Carkit

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
nomad
Normal Member
Normal Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27 jun 2006 15:20

Bericht door nomad »

En waarom confronteer je vagproducts dan niet met dit en vraag je hen deze te vervangen door het huidige model ?
Ik heb er ook een 3GS aan hangen en geen enkel probleem. Hetzelfde voor Android en Windows Mobile 6.5(.5)

Wat je er volgens mij niet bijverteld is dat je oude hardware via een niet-legale romupdate hebt geupgrade naar 6.5
En dat veroorzaakt je problemen. Dan is het makkelijk de Kufatec de schuld te geven terwijl het hier vermoedelijk nieyt eens aan ligt, maar aan je Windows Mobile toestel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peterpijpelink
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 feb 2007 23:40

beetje kort door de bocht deze reactie.

Bericht door peterpijpelink »

En waarom confronteer je vagproducts dan niet met dit en vraag je hen deze te vervangen door het huidige model ?
Ik heb er ook een 3GS aan hangen en geen enkel probleem. Hetzelfde voor Android en Windows Mobile 6.5(.5)

Wat je er volgens mij niet bijverteld is dat je oude hardware via een niet-legale romupdate hebt geupgrade naar 6.5
En dat veroorzaakt je problemen. Dan is het makkelijk de Kufatec de schuld te geven terwijl het hier vermoedelijk nieyt eens aan ligt, maar aan je Windows Mobile toestel.
Lijkt mij dat jij niet kunt weten hoe ik een romupdate heb gedaan, maar ook windows 6.1 gaf ellende, ander toestel naar 6.5 upgrade en identiek ellende. Daarna iphone en ook ellende en dan moet ik dit nog steeds een goed product blijven vinden? Tevens heb ik een origineel windows 6.5 toestel van een collega geprobeerd en identiek zelfde problemen. Dus niet zeggen dat ik iets illegaals zou doen of gedaan zou hebben, ik heb ook naar mijn idee alles geprobeerd en getest.

Een mail naar kufatec word niet eens beantwoord door hun, dus daar hoef ik ook niet eens te zijn lijkt het wel.

Mijn windows toestel heb ik niet meer, de iphone bevalt uitstekend maar de kufatec vertoont dezelfde problemen, dan lijkt mij niet aan een BT stack of iets dergelijks te liggen maar puur aan de kufatec.


Een goed product krijgt van mij alle lof en eerlijke goede reacties, nu met dit product ben ik ronduit ontevreden en ja ik kan nog proberen bij vagproducts maar dat geef ik op voorhand weinig kans behalve uitbouwen en opsturen (waar ik vast wel weer de kosten voor mag betalen..).

Kortom ik blijf bij mijn mening dat de kufatec niet goed is.

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kortom ik blijf bij mijn mening dat de kufatec niet goed is.
Ook gezien andere positieve ervaringen zou ik je willen voorstellen om hiervan te maken dat jouw exemplaar toevallig niet goed is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27 jun 2006 15:20

Bericht door nomad »

Er zijn geen officiele 6.5 roms voor de TyTn II. Klaar. Wat er is, is in elkaar geknutseld door anderen.
Dus legaal is het niet gegaan op die manier.

Maar de essentie van het verhaal is dat JOUW exemplaar niet goed is. Beetje jammer om dan het product in zijn geheel af te kraken. Je moet terug gaan de verkoper en eisen dat ie vervangen wordt door een goed exemplaar. In en uitbouwkosten zijn voor de verkoper. Die had je in eerste instantie een goed product moeten verkopen.

Ik heb inmiddels bijna 10 verschillende Windows Mobile toestellen aan de Kufatec gehad ( na het 5e toestel even resetten :-) en meerdere Android toestellen en een iPhone 3GS. Werkt allemaal probleemloos. Dus de Kufatec is een goed product en jouw exemplaar niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Remko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jul 2006 16:04

Bericht door Remko »

Je kunt bij Kufatec gewoon een update laten doen hoor: http://www.kufatec.de/shop/index.php/ca ... rvice.html.

Voor alle duidelijkheid: het gaat dan niet om een update van de parrot software (fiscon gebruikt een speciale can geschikte OEM carkit van parrot) maar om de firmware van het fiscon board.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rogervb
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 dec 2008 16:48

Bericht door rogervb »

Daarbij staat er op de site van Fiscon een duidelijke handleiding wat je moet doen als je Windows Mobile toestel niet goed werkt met deze carkit, zoek maar eens bij de faq's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
van Inkel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2007 00:30

Bericht door van Inkel »

Review Kufatec.

Heb de kufatec nu een paar maanden.

Ben ronduit tevreden over de super gemakelijke bediening, maar moet toch een kanttekening zetten
bij de geluidskwaliteit. Soms krijg ik de klacht (van de andere kant) dat er zeer veel echo op de lijn zit, met m'n collega (welke in mijn oude auto rijd met een parrot Mki9000 en waar ik nooit problemen mee heb gehad) kan ik geen normaal gesprek voeren, onverstaanbaar, echo wegvallen etc.

Kan ik hier iets aan doen ???
Groeten

Van Inkel

[b]Škoda Octavia Combi II 2.0 TD[color=red]I[/color] 103 kW DSG Elegance Bussinesline Storm Blue[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

van Inkel schreef:Review Kufatec.

Heb de kufatec nu een paar maanden.

Ben ronduit tevreden over de super gemakelijke bediening, maar moet toch een kanttekening zetten
bij de geluidskwaliteit. Soms krijg ik de klacht (van de andere kant) dat er zeer veel echo op de lijn zit, met m'n collega (welke in mijn oude auto rijd met een parrot Mki9000 en waar ik nooit problemen mee heb gehad) kan ik geen normaal gesprek voeren, onverstaanbaar, echo wegvallen etc.

Kan ik hier iets aan doen ???
Als ik dit verhaal zo lees lijkt het als of de microfoon is ingebouwd in de binnen verlichtingunit.
Indien dit het geval is microfoon weer in de originele microfoon behuizing plaatsen en in het zicht monteren.
De gesprekskwaliteit zal dan net zo zijn als dat je belt met de telefoon aan je oor, ondanks dat je in de auto zit.
Indien je toch de microfoon uit het zicht wilt, kun je volgende microfoon van Fiscon laten plaasten:

http://www.kufatec.de/shop/product_info ... uchte.html

Deze microfoon is ook echt bedoeld om in de binnenverlichting te plaatsen, de kwaliteit is dan een stuk beter.
Maar er is niks zo goed als de originele microfoon van Fiscon in het zicht te plaatsen.

Mocht de microfoon al in het zicht zijn plaatst, controleer dan de stekker aansluiting van de microfoon op de Fiscon.
Het is ook mogelijk via de Fiscon de gevoeligheid aan te passen van de microfoon.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Steve H
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2010 12:34

Bericht door Steve H »

Werkt deze ok met de Amundsen / Rns-310 ?
Zoniet wat zijn de alternatieven.

Groetjes Steve

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

Steve H schreef:Werkt deze ok met de Amundsen / Rns-310 ?
Zoniet wat zijn de alternatieven.

Groetjes Steve
De Fiscon werkt ook met de Amundsen / Rns-310 maar dan is er alleen weergave in de boardcomputer,
en niet via het radioscherm zoals mogelijk is bij de RNS510 en RCD510.
Indien je de bediening ook via de radio wilt ben je dus aangewezen op een RNS510 of een RCD510.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

vwgolf schreef:Indien je de bediening ook via de radio wilt ben je dus aangewezen op een RNS510 of een RCD510.
Of wachten tot ze de RNS315 gaan uitleveren :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

Gerritje schreef:
vwgolf schreef:Indien je de bediening ook via de radio wilt ben je dus aangewezen op een RNS510 of een RCD510.
Of wachten tot ze de RNS315 gaan uitleveren :wink:
Waarom weet Gerrit dit weer... inside vriendjes?
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De eerste berichten over de RNS315 verschenen al in november 2009 toen er ook meer bekend werd over de nieuwe Touran waarin hij als eerste zou worden geleverd
Ook de Touareg, Tiguan en Golf modellen 2011 komen met de RNS315
Ondertussen al in een flink aantal prijslijsten opgenomen voor ong. Euro 920
Ziet er gewoon uit als een RNS310 maar dan inclusief Bluetooth en met een HDD
Telefoonbediening via op het touchscreen afgebeelde kiesschijf

Afbeelding

http://www.volkswagen-commercial-vehicl ... 20function.

Radio/navigatiesysteem "RNS 315" CD met kleurenbeeldscherm idem dito als RNS 310 met als extra functies:
  • DAB+ mogelijkheid
  • achteruitrijcamera mogelijkheid
  • 4GB interne flash-kaart mogelijkheid
  • comfortbediening voor mobieletelefoon met Bluetooth
  • via touchscreen optioneel mogelijk standaard voor RNS 315 en boordcomputer Premium
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

re

Bericht door emielvanham »

Bedankt voor de info Gerrit, wordt dus samen met de RNS850 de nieuwe combinatie RNS510/RNS310 De RNS850 inmiddels al gespot, werkt met een hide away unit net als Audi, kijken wat dit met de diefstallen doet!!
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik meende dat de 850 alleen voor Touareg en evt Phaeton bestemd was
Ze hebben een nieuwe supplier gevonden

Afbeelding

http://www.geo24.de/news/view_706__neue ... 2.6.5.html


Bron / directe link

http://www.telematicsresearch.com/tab4/ ... -supplier/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Bericht door emielvanham »

Gerritje schreef:Ik meende dat de 850 alleen voor Touareg en Phaeton bestemd was
En naar ik meen Passat 2011 en Golf7 2012
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

re

Bericht door emielvanham »

Gerritje schreef:Ik meende dat de 850 alleen voor Touareg en evt Phaeton bestemd was
Ze hebben een nieuwe supplier gevonden
Naar wat ik begreep worden deze gemaakt in de Continental fabrieken in Tjechië, de productie van de RNS510 zou verhuisd worden naar Hongarije (nieuwe Conti fabriek)
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ikke1985
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2010 20:56

Bericht door Ikke1985 »

Weet er toevallig ofdat een samsung F480 alles ondersteunt op de kufatec fiscon carkit?
Iemand die deze gsm gebruikt samen met de carkit??

Mvg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beetle
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2008 10:12

Bericht door beetle »

gisteren documenten gekregen om de wagen in te schrijven , vandaag of morgen zou hij afgeleverd worden na 1,5 maand vertraging !!!
nu nog fiscon module van kufatec laten inbouwen ik weet alleen nog niet waar bij VASS Car Electronics of Electronic 4 Cars heeft er iemand hier ervaring mee ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27 jun 2006 15:20

Bericht door nomad »

Ik zou electronic4cars doen. Kijk maar naar de recensies hier op het forum.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peterpijpelink
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 feb 2007 23:40

kufactec uitgebouwd en opgestuurd.

Bericht door peterpijpelink »

Oke vandaag eindelijk tijd gevonden om bij vagproducts langs te gaan, ondanks afspraak bleek hun "inbouwer" er wederom niet te zijn, dus maar voorgesteld om de unit ter plaatste uit te bouwen en op te sturen. 10 minuten later unit ingeleverd (netjes in doosje) en er stond al een doos klaar met een andere defecte unit. Ik hoor binnen 2 a 3 weken dus meer over wat kufatec gaat doen, of repareren of vervangen voor nieuw. Hou jullie op de hoogte.

En car4electronics had mij aangeraden om een nieuw model te vragen aangezien mijn unit al maanden geleden vervangen was door een nieuw model, echter... helaas pindakaas zo ver gaat de service niet, het was een model op voorraad en skoda verkocht hij niet zo vaak dus ja dan krijg je niet het laatste model... sjucht..

efin afwachten en tot die tijd een bluetooth oortje maar gebruiken.

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peterpijpelink
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 feb 2007 23:40

Bericht door peterpijpelink »

beetle schreef:gisteren documenten gekregen om de wagen in te schrijven , vandaag of morgen zou hij afgeleverd worden na 1,5 maand vertraging !!!
nu nog fiscon module van kufatec laten inbouwen ik weet alleen nog niet waar bij VASS Car Electronics of Electronic 4 Cars heeft er iemand hier ervaring mee ?
Mijn mening: electronics4cars is top, aardige mensen en denken mee en bovenal verstand van zaken!
Goede service is mijn ervaring en ben erg tevreden over de geleverde prestatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Roforce
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2010 12:55

Bericht door Roforce »

Gerritje schreef:Radio/navigatiesysteem "RNS 315" CD met kleurenbeeldscherm idem dito als RNS 310 met als extra functies:
  • DAB+ mogelijkheid
  • achteruitrijcamera mogelijkheid
  • 4GB interne flash-kaart mogelijkheid
  • comfortbediening voor mobieletelefoon met Bluetooth
  • via touchscreen optioneel mogelijk standaard voor RNS 315 en boordcomputer Premium
Als deze in 2011 geleverd wordt in mijn O2 Combi Elegance ,wat heb ik dan nog nodig om mijn Iphone 3GS aan mijn Amundsen te "hangen"? Of werkt dit standaard dan al via het navi/Touchscreen?

groet,Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Niets!
BT is ingebouwd
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Roforce
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2010 12:55

Bericht door Roforce »

Korte samenvatting voor alle duidelijkheid:

Met de nieuwe Amundsen/RNS315 in de O2 elegance (zonder businessline telefoonvoorbereidingen) is het mogelijk om via het touchscreen van de Amundsen dmv bluetooth te bellen(ook met de Iphone). Waar zit dan mijn mic?

Alvast bedankt weer...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kufatec Fiscon
    door Golf86 » 04 jul 2016 21:26 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 365
  • rns 510 bluetooth
    door janvb » 28 jul 2014 10:08 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1218
  • bluetooth
    door freebird » 16 feb 2017 11:05 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 694
  • bluetooth avic 9210bt
    door renez » 11 okt 2015 11:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 580
  • Bluetooth blijft op off staan DNX7170DABS
    door Michel1983 » 19 jul 2018 12:28 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 396
  • Krijg bluetooth niet verbonden RNS310
    door tricker89 » 02 mei 2016 22:35 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 7461
  • Zenec NC 37110 koppelen met Bluetooth zendertje
    door pehvanderwal » 13 apr 2020 11:10 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 0
    Weergaves: 272

Terug naar “V.A.G”