DVD Passat RNS-MFD zelfde als Audi MMI DVD?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gebruikersavatar
Haaggie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 mei 2005 11:25

DVD Passat RNS-MFD zelfde als Audi MMI DVD?

Bericht door Haaggie »

Kan iemand mij vertellen of de Audi MMI DVD (Navteq) van het NavigatiePlus-systeem ook gebruikt kan worden in het nieuwe MMI-systeem van de Passat?

Hoor graag even!

Haaggie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Misschien kan dat, maar ook al zou dat zo zijn, wat is het belang van deze wetenschap?
Bij elk van deze systemen zit al een DVD, dus waarom zou je ze over en weer willen gebruiken?

Groet,
JW

P.S. Ik zie dat je dezelfde vraag ook gesteld hebt bij Navteq, die zal wel verwijderd worden door de Mod. Dubbele posting is niet toegestaan, zie het Reglement :oops:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Haaggie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 mei 2005 11:25

DVD

Bericht door Haaggie »

Ok, dat van die dubbele posting wist ik niet. Prima als deze wordt verwijderd, bedankt voor de info hieromtrent.

Ik krijg de vraag van mijn neef. Die heeft het systeem van de passat, maar de DVD is kapot. Ik heb het Audi-systeem, en heb inmiddels de 2005versie. Ik wil de 2004-DVD dus aan mijn neef geven, maar vroeg het me dus eigenlijk af. Vandaar...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: DVD

Bericht door JW »

Haaggie schreef:Ok, dat van die dubbele posting wist ik niet. Prima als deze wordt verwijderd, bedankt voor de info hieromtrent.

Ik krijg de vraag van mijn neef. Die heeft het systeem van de passat, maar de DVD is kapot. Ik heb het Audi-systeem, en heb inmiddels de 2005versie. Ik wil de 2004-DVD dus aan mijn neef geven, maar vroeg het me dus eigenlijk af. Vandaar...
Gesnapt :wink:

Staat er op die DVD niet voor welke systemen hij geschikt is?
Eerlijk gezegd weet ik niet of die systemen wel hetzelfde zijn. In de Passat zit als ik het goed heb een (Blaupunkt) MFD met DVD, terwijl in de Audi wel eens het Becker/Aisin systeem zou kunnen zitten. En die is heeeeel anders.
Vraag eens aan je neef hoe zijn systeem er uitziet en hoe het precies functioneert, en vergelijk dat met jouw systeem. Als die identiek/vergelijkbaar zijn zou je kunnen proberen wat jouw oude 2004 in zijn systeem doet, als het verschilt zou ik het NIET proberen. Er zijn gevallen bekend waarbij het systeem vastloopt met vreemde DVD's en dan moet het naar een reparateur om de DVD er uit te krijgen en het systeem te resetten :oops:

Overigens is het bij een aantal leveranciers gebruikelijk dat je een vervangings DVD krijgt als de oorspronkelijke beschadigd/onbruikbaar is geworden. Uiteraard dan wel diezelfde oude versie en tegen inlevering van de onbruikbare :)
Heeft je neef dat al geprobeerd?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Haaggie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 mei 2005 11:25

dvd

Bericht door Haaggie »

inderdaad: dat risico van het vastlopen van het systeem wil ik voor zijn, vandaar mijn posting. Eerlijk gezegd weet ik niet of hij al heeft geprobeerd de DVD om te wisselen, ga ik 'm zeker meegeven!

Op de DVD zelf staat alleen 'Aisin AW Co. en NavteQ BV' en 'Audi Navigatie Plus (RNS-E)'. Het Audi Nav+systeem is inderdaad van Aisin met kaarten van Navteq. Helaas weet ik niet welk merk hardware/software in de Passat wordt gebruikt...Probeer ik achter te komen.

tot zover bedankt!

Haaggie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Hoe jong is die Passat eigenlijk? Want alleen in de allernieuwste Passat zit bij mijn weten een Blaupunkt MFD DVD systeem, en dan is dus jouw Aisin (dat klopt dus :wink: ) DVD daarin onbruikbaar.
Verbazingwekkend is dan wel dat die DVD nú al onbruikbaar is, of heeft hij er wat anders mee gedaan, als vliegende schotel gebruikt of zo :?: :oops:
In de Passats van vóór die tijd zit een MFD met CD....
Of heeft hij een los ingebouwd DVD systeem in z'n Passat?

Terugkoppeling met je neef over zijn systeem en info over wat er op zijn DVD staat zal hierover wel uitsluitsel geven.

Laat je het even weten? Daar leren we hier ook weer van :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Audi navigatie plus RNS-E scherm
    door Audivirus » 23 dec 2016 15:49 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 787
  • KW-R510E inbouwen in audi a3 2008
    door Ferry A3 » 04 okt 2014 07:56 » in JVC
    Reacties: 2
    Weergaves: 729
  • Code achterhalen van Audi Navigation Plus
    door mikel » 16 mei 2015 20:54 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2455
  • 2de unit (blackbox) waar het beste te plaatsen Audi A3
    door Michel64 » 15 nov 2014 20:30 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 398
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 559

Terug naar “V.A.G”