diefstalgevoeligheid navigatie seat leon 2013

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
kippenalarm
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2013 12:51

diefstalgevoeligheid navigatie seat leon 2013

Bericht door kippenalarm »

Ik weet dat de RNS 510 en RNS-e bij bosjes uit de auto gehaald worden. Ik heb echter geen idee hoe dat zit met de 2013 modellen. Navi in een 2013 A3 ziet er al heel anders uit. Hoe zit dat bij het diefengilde?

En hoe denkt men dat het diefengilde denkt over de navi in de Seat Leon 2013?

Media System Touch (5-inch): The entry level is the Media System Touch with a 5-inch touchscreen, radio with SD-card slot and four speakers. External devices for playing individual playlists can be connected via USB or aux-in points. Arranged evenly on the left and right of the touchscreen are six buttons that activate the functions “Radio”, “Media”, “Car”, “Setup”, “Sound” and “Mute”. The Media System Touch is standard equipment with the Reference equipment line.

Media System Colour (5-inch): In the Style and FR, the Media System Colour with SD Card reader and CD drive (MP3 capable) and six speakers is part of the standard equipment. It connects to external devices via Bluetooth, USB or aux-in. Its colour, 5-inch touchscreen also serves to control vehicle functions.

Media System Plus (5.8-inch): The Media System Plus comes with a 5.8-inch touchscreen with three-dimensional graphics, as well as an optional DAB tuner for digital radio reception and voice control. The system delivers sound to six or eight speakers. Evenly arranged to the left and right of the touchscreen are eight buttons. In addition to those provided with the 5-inch systems and depending on equipment, they provide access to the functions “Phone” and “Voice”. The SD card, USB and iPod connector can be found in the glovebox, while the screen provides high definition and a large palette of colours.

Navi System (5.8-inch): The top solution is the same as Media System Plus, but also incorporates a voice activitated navigation system. Route guidance information is also displayed on the colour screen between the speedometer and rev counter, directly in the driver’s line of sight.


Tussen het Media system plus en het Navi system kan je volgens mij aan de buitenkant het verschil niet eens zien. Voor mij lijkt het ook wel een beetje op de RNS 510...

Dus tja. Hoe zit dat met de nieuwe modellen. En als het dan toch diefstalgevoelig is, moet je dan als je zelf iets van din2 aftermarket met afneembaar front er in wil zetten e.e.a. toch fabriek af ter voorbereiding hiervoor bestellen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: diefstalgevoeligheid navigatie seat leon 2013

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Als ik het goed heb zijn van de nieuwe media systemen van de Volkswagen Groep het scherm en de de aansturing ervan inclusief de CD drive gescheiden van elkaar. De balk aan de onderkant van het Media System Plus en Media Navi Systeem is de bewegingssensor en ik kan op geen enkel plaatje een CD slot vinden. Deze zit waarschijnlijk in het dashboard kastje.

Door deze scheiding van het scherm en de controle- en afspeelunit zal het systeem minder diefstalgevoelig zijn dan de RNS-510 is. Bij de RNS systemen is het een kwestie van een paar makkelijk te bereiken schroeven losdraaien en dan was de hele unit los, bij het Media Navi System moet er én in de middenconsole én in het dashboardkastje hardware verwijderd worden wat meer werk is en dus ook langer duurt.

Hoe inventief het dievengilde hier mee om gaat weet ik natuurlijk ook niet, maar ik zou zeggen dat met de nieuwe systemen het iig veel lastiger is geworden om ze te stelen dan dat dit met de RNS lijn is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: diefstalgevoeligheid navigatie seat leon 2013

Bericht door Janloco »

Ook bij mijn Golf 7 is het media systeem uit elkaar getrokken. Een deel zit in het handschoenen kastje maar een deel zit ook in de auto. Achter het scherm zit niet zoveel. maar wel veel kabels. De systemen werken ook als boordcomputer voor de auto. Alleen het scherm stelen heeft dan ook weinig zin. Maar het dievengilde is natuurlijk niet "gek" en zullen best wel een manier vinden om ook dit systeem te stelen en bruikbaar te maken in een andere auto. Maar ze moeten iig wel veeel meer "demonteren" dan alleen het systeem dat achter je scherm zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kippenalarm
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2013 12:51

Re: diefstalgevoeligheid navigatie seat leon 2013

Bericht door kippenalarm »

Bedankt voor de antwoorden. Schreef ik echt diefengilde...? wat erg. My bad. Dievengilde.

Hier dus een stukje Seat Leon 2013.

Bron / directe link

Dat is dan ook een los component zoals MJMaverick beschreef?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: diefstalgevoeligheid navigatie seat leon 2013

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Idd, vanaf seconde 42 duidelijk te zien dat de controle unit in het dashboard kastje zit en dat er echter het scherm waarschijnlijk niet meer zit dan kabels die Janloco beschrijft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Peter Wiebes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2013 22:37

Re: diefstalgevoeligheid navigatie seat leon 2013

Bericht door Peter Wiebes »

Ook uit de Golf 7 worden de NAV gestolen. Eerste melding

http://www.vwforum.nl/post2419700.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigatie-update voor een Nissan Note uit 2013
    door Bert1969 » 28 dec 2014 18:48 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 673
  • CD500 MY2009/2010 Benelux v.2012/2013
    door A__x » 04 aug 2014 11:59 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 823
  • CD70 navi talen cd van de editie navtec 2013-2014
    door Astra Twintop » 08 aug 2015 19:52 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1025
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1071
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1295
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 717
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 673

Terug naar “V.A.G”