TMC Voorzieningen

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

TMC Voorzieningen

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik gebruik een MS5100 met TMC box MT5011. Werkt echt perfect mar toch heb ik wat vragen. Anders dan de autoriteiten (Nozema) mij willen doen geloven ontvang ik continue 4 zenders: ViaTMC, RWS-RA1, SkyTMC4U en Radio538. Ik krijg alle berichten goed binnen maar waarom krijg ik zaterdag nou niets te horen of te zien over de afsluiting van de A16 tussen Klaverpolder en Zonzeel, terwijl dit of de radiozenders iedere 30 minuten wel wordt gemeld? Pas op zondag zit deze afsluiting er tussen.
Een andere vraag: Pas als ik tegen de Belgische grens ben begint de ontvangst van 1 0 2 F M en van SkyRadio waarop de Belgische verkeersinfo moet binnenkomen. Het zou volgens mij handiger zijn als die in de gebruiksaanwijzing beschreven "Verkeersinformatie in een straal van 400km" ook echt grensoverchrijdend zou werken, bij mij dus niet, bij wie wel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Hallo Gerritje,
Welkom op het forum.

De verkeersinformatie komt pas door als de betreffende TMC zender (Waarop jou MT5011 op dat moment staat afgestemd) de wegafsluiting doorgeeft. Het kan aan een aantal factoren liggen waarom dat niet gebeurd. Heel simpel voorbeeld is dat de afsluiting gewoon niet is opgenomen in de huidige lijst met files. Let maar eens op ook hoeveel verschil er zit tussen de filemeldingen van bv. RWS-RAD1, Skytmc4u, ViaTMC en Via-TMC. Deze komen zelden helemaal overeen omdat de betreffende zenders hun fileinformatie van een andere provider betrekken.
Je kan heel wat lezen over TMC op http://www.tmc4u.nl:idea:

File informatie is idd ook niet grensoverschrijdend. De nederlandse TMC zenders zenden geen belgische en duitse TMC uit. Hiervoor moet je echt overschakelen op een zender van bv. Belgie of Duitsland.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

TMC Voorzieningen

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dank voor je antwoord. Die site van TMC4U had ik al gevonden maar die kun je toch niet erg serieus nemen als ze het over 2 FM zenders hebben waarvan Classic FM al meer dan 2 jaar niet meer op FM uitzendt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”