TMC omgekeerd???

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

TMC omgekeerd???

Bericht door Bacardi »

Beste mensen,

ik heb een kenwood KVT928 met een PC5200 gekoppeld met daarbij dus de ingebouwde TMC.
Ik maak gebruik van een splitter tussen de antennekabel zodat ik een goed TMC bereik heb.
Voor de duidelijkheid, ik heb de nieuwste software op de 5200 en beide kaartdatabases (laatste zal wel niet uitmaken).

Nu het probleem: Ik heb steeds vaker dat de TMC volledig niet klopt of veel te laat is.
Ik rijd standaard vanaf amstelveen naar Leiden en heb daarbij de navi aan.
Hij geeft steeds vaker pas de file door precies wanneer ik erin rijd (NA 30 van de 40KM!!) op de A4 bijvoorbeeld.
nu was het vrijdag helemaal bingo, hij gaf op de weg terug 4 files op de weg.
ik denk, bekijk het, daar is het 5 baans en no way dat daar file staat dus reed door.
inderdaad, er stonden geen files waar hij dat aangaf. tot de laatste 4 km (ongeveer 5 km na de laatste melding die hij aangaf) op de A9 en die gaf hij dus niet aan.
alsnog een tijd vastgestaan dus.

de betrouwbaarheid is er volledig niet dus en dit is juist een van de redenen waarom ik juist dit systeem heb gekocht.

Iemand enig idee?

even voor de duidelijkheid, ik heb normaal iets van 8 zenders waar ik uit kan kiezen waarbij ik hem op automatisch heb staan.....
alvats bedankt@!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

vanochtend weer een mooie,

richting leiden op de A4, dikke file as usual. ik rij om en hij blijft mij terug naar de A4 sturen.
Ik lette even niet op en kon niet anders dan inderdaad de A4 oprijden en ja hoor, rijd precies het begin van de enormlange file in.
Op de radio werd deze file overigens gemeld (een of andere aparte oorzaak, normaal wordt de A4 niet genoemd daar hij op een gebruikelijke plaats staat).

niemand ideeen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Welke TMC zender was op dat moment aktief?
Er zit heel veel verschil tussen de verschillende "aanbieders", zie de diverse postings daarover, vandaar m'n vraag.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Vaak ene Hayder of Skyradio stond bovenaan (pakt hij alleen die dan ook trouwens want er staan er vaak meer dan 8 in de lijst)....

maargoed, als hij op automatisch staat zou hij toch alles bij elkaar op moeten tellen zegmaar?

Hoe los ik dit op want vandaag wilde hij me weer over de A5 via Haarlem naar amstelveen sturen (30 km om!!) omdat hij dacht dat er een 20minuten durende file op de A4/A9 stond die er helemaal niet was!

ik krijg dit nu steeds vaker ook......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bacardi schreef: 1) Vaak ene Hayder of Skyradio stond bovenaan (pakt hij alleen die dan ook trouwens want er staan er vaak meer dan 8 in de lijst)....

2) maargoed, als hij op automatisch staat zou hij toch alles bij elkaar op moeten tellen zegmaar?

3) Hoe los ik dit op want vandaag wilde hij me weer over de A5 via Haarlem naar amstelveen sturen (30 km om!!) omdat hij dacht dat er een 20minuten durende file op de A4/A9 stond die er helemaal niet was!

ik krijg dit nu steeds vaker ook......
1) Skyradio, praat me er niet van. Daar zijn al heel wat topics over vol geschreven, lees ze maar eens in deze TMC sectie :oops:

2) Was het maar zo. Als je een zender opzet, wordt de in het systeem aanwezige TMC info van andere zenders "overschreven". Alleen de nieuwe TMC info blijft dan aanwezig in je systeem. En als die niet goed is ben je de klos.

3) Oplossing: stem handmatig af op een andere TMC zender, dat kan met de PC 5200. Een behoorlijk goeie is NOS-ANWB, zie andere postings in deze sectie.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Ik heb inderdaad ff zitten lezen.....

ik ga eens testen met NOS-ANWB en Via-TMC, die staan er bijna altijd wel bij.

als hij die nu niet heeft, pakt hij dan wel een andere of doet hij dan helemaal niets?

Klopt het dat NOS geen flitsers doorgeeft (en ik daardoor dus 538 moet nemen....)?

bvd bacardi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bacardi schreef:Ik heb inderdaad ff zitten lezen.....

ik ga eens testen met NOS-ANWB en Via-TMC, die staan er bijna altijd wel bij.

1) als hij die nu niet heeft, pakt hij dan wel een andere of doet hij dan helemaal niets?

2) Klopt het dat NOS geen flitsers doorgeeft (en ik daardoor dus 538 moet nemen....)?

bvd bacardi
1) Wat bedoel je hiermee?

2) Alleen de Via zenders zenedn de flitsinfo uit. Dat zijn 538, BNR en Q-Music.
Over de vergelijking mbt de TMC hebben we in december een verhaal gemaakt: viewtopic.php?t=10032

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

1) Op het moment dat hij Via-TMC (538 dus) niet kan vinden, pakt hij dan een andere zender of wacht hij tot hij Via-TMC weer kan vinden?

2) had ik al gezien, ik heb zegmaar baat bij flitsinfo... ik rij nog wel eens te hard.. en volgens de verschillende berichten doet 538 niet enorm onder voor Radio1...

vanmiddag reed ik weg en kon 7 tmc zenders vinden maar geen Via-TMC, hij ging op automatisch... daarna was Via-TMC weer te bereiken maar bleef hij op automatisch staan... HUH?

Ik het ding teruggezet op Via-TMC en WEER file op de A9/A4... ik scheld het ding verrot en wat denk je (wel 2 km nadat het was aangegeven maargoed), daadwerkelijk file!!!! moest er wel even om lachen hoor...

ik ga de via-tmc even testen de komende dagen (ik moet naar belgie dus daar valt hij vanzelf weg en dan kijken wat hij doet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als je probeert een bepaalde zender te vinden, in dit geval Via-TMC, dat is dus Radio 538, en die zender kan niet ontvangen worden schakelt hij om naar de zender die op die plek de sterkste is. En uiteraard blijft hij daar dan op staan :idea:

Overigens, stel je niet te veel voor van die flitsinfo. Die is niet beter dan wat toevallige passanten over politiecontroles aan radio 538 doorgeven. Ook daar is al een boel geschreven op het forum.

En als je net naar een andere zender omgeschakeld bent heb je niet onmiddellijk alle TMC info van die zender geladen in je systeem. Dat duurt even, een gevolg van de (on)mogelijkheid om alles in één keer te laden. Daartoe ontbreekt de daarvoor benodigde bandbreedte.

In België zul je, als je in Vlaanderen rijdt TIC-VL wel als zender krijgen, die TMC wordt uitgezonden door de vlaamse zender Radio2. Géén flitsinfo op die zender, een gewaarschuwd mens telt voor twee :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • let op scherm kan omgekeerd zijn"....
    door Xsjlo » 07 jun 2017 23:39 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 823

Terug naar “Traffic Message Channel”