TMC in Luxemburg

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

TMC in Luxemburg

Bericht door Riekus »

Afgelopen weekend door Luxemburg gekomen en daar kreeg ik geen enkele TMC melding. TMC bleef rood gekleurd. Ook bleek echter dat in het menu 'routecriteria' de optie verkeersinformatie gebruiken niet in de lijst stond.

ben ik nu volkomen abuis als ik meen dat TMC in Luxemburg gewoon zou moeten werken?

Daarenboven is het vreemd dat in het menu routecriterium tijdens mijn rit door Luxemburg er maar 7 opties stonden terwijl normaliter de 8e optie 'verkeersinfo gebruiken' is. Die optie kwam helemaal niet meer naar voren !!

Iemand anders al eens eenzelfde ervaring gehad?

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Riekus,

Ook al had je die optie wel aangevinkt hebben, dan nog, geen TMC in Luxemburg.
Is al een paar maal aan de orde geweest hier, zoek maar even.

Helaas dus, maar wat ik nog vervelender vind is dat het waalse België het ook nog altijd laat afweten. Dus terug van Luxemburg over de Ardennenroute via Luik heb je geen TMC. En dat is zeker met de huidige problemen op die route errrug vervelend, om niet wat anders te zeggen.

Vanwege die problemen ben ik dus 3 weken geleden via Trier, Bitburg en Verviers teruggereden naar Maastricht. En dat ging zonder enig probleem, zie m'n reactie op Fantom's vraag dienaangaande.
Daarenboven is het vreemd dat in het menu routecriterium tijdens mijn rit door Luxemburg er maar 7 opties stonden terwijl normaliter de 8e optie 'verkeersinfo gebruiken' is. Die optie kwam helemaal niet meer naar voren !!
Dat dacht ik ook een keer te hebben, maar later bleek dat ik bij het naar beneden scrollen die optie op de volgende pagina had staan. Zou dat ook bij jou het geval geweest kunnen zijn?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”