skytmc4u

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
blauwe
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:09

skytmc4u

Bericht door blauwe »

Hallo en help....

Ik heb sinds kort aan mijn VDO MS5000 systeem een TMC unit toegevoegd en dat lijkt goed te werken. Ik krijg keurig TMC-zenders in mijn statusbalk te zien. Echter de (kennelijk) sterkste zender is SKYTMC4U want deze drukt alle andere weg. Echter er wordt geen informatie zichtbaar onder de knoppen "v-info op pos" of "v-info op best" en "v-info op route" blijft donkergrijs.
Als er dan eindelijk een andere zender doorheen komt krijg ik prima info en wordt e.e.a. ook verwerkt in mijn geplande route. Wat is er met SKYTMC4U aan de hand en wat kan ik doen om de info wel binnen te krijgen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom op het forum
Rechts boven in beeld zit de mogelijkheid te zoeken. Daar vind je een kleine 100 postings over ditzelfde onderwerp. De zender is wel in de lucht en zendt ook de noodzakelijke codering uit maar geen informatie, al meer dan een jaar lang.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Afhankelijk van waar je rijdt kan die zender de sterkste zijn, maar da's niet overal het geval.
En kun je zelf een zender kiezen? Dat kan als je een MT 5010/01 of 5011 hebt, en SW 7.6 in je computer. Wat heb je?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blauwe
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:09

skytmc4u

Bericht door blauwe »

JW schreef:Afhankelijk van waar je rijdt kan die zender de sterkste zijn, maar da's niet overal het geval.
En kun je zelf een zender kiezen? Dat kan als je een MT 5010/01 of 5011 hebt, en SW 7.6 in je computer. Wat heb je?

Groet,
JW
Ik heb een VDO Dayton MS 5000 systeem met MT 5011 TMC-box. Probleem blijft met SKYTMC4U. Wel op de zenderlijst en steeds als sterkste gepakt, maar geen info. Moet ik iets instellen of levert SKYTMC4U geen info?

Groet,
B

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

M'n vraag opnieuw: welke SW heb je in je systeem zitten?
Als je 7.6 hebt kun je in je Menu naar Info gaan, dan naar TMC Zenderlijst. Daar kun je dan zelf een andere zender kiezen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blauwe
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:09

SW??????

Bericht door blauwe »

JW schreef:M'n vraag opnieuw: welke SW heb je in je systeem zitten?
Als je 7.6 hebt kun je in je Menu naar Info gaan, dan naar TMC Zenderlijst. Daar kun je dan zelf een andere zender kiezen.

Groet,
JW
Ik ben erg nieuw op het gebied van navigatie systemen. Wat is een SW?
Ik kan wel via info naar andere zenders zoeken, maar vaak is alleen skytmc4u de enige zender die doorkomt. Ik woon in midden nederland. Mijn probleem is opgelost als ik de info van skytmc4u (als die er al is....) kan lezen.

Groet,
B

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

SW is de afkorting voor software :idea: In dit geval de systeemsoftware van je navigatiecomputer
In het instellingenmenu kun je onder Systeemconfiguratie zien van welke softwareversie jouw PC5000 is voorzien.
Als je in het kaartscherm op Info drukt ga je naar TMC Zenderlijst en als je de laatste softwareversie hebt kun je door de zenderlijst scrollen en een andere zender selecter en kun je de keuze voor automatisch UITvinken

Jouw probleem wordt nimmer opgelost als je op SkyTMC4U blijft staan want daarvan krijg je duidelijk geen verkeersinfo binnen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blauwe
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:09

Bericht door blauwe »

Gerritje schreef:SW is de afkorting voor software :idea: In dit geval de systeemsoftware van je navigatiecomputer
In het instellingenmenu kun je onder Systeemconfiguratie zien van welke softwareversie jouw PC5000 is voorzien.
Als je in het kaartscherm op Info drukt ga je naar TMC Zenderlijst en als je de laatste softwareversie hebt kun je door de zenderlijst scrollen en een andere zender selecter en kun je de keuze voor automatisch UITvinken

Jouw probleem wordt nimmer opgelost als je op SkyTMC4U blijft staan want daarvan krijg je duidelijk geen verkeersinfo binnen
Soft Ware versie 7.6. Alles wat jij schrijft doet het en was ik ook al uit. mijn probleem is dat ik in een groot deel van mijn regio alleen skytmc4u lijk te kunnen ontvangen en die geeft nou net niets door. Via info kom ik bij zenderlijst waarop alleen skytmc4u prijkt). Vraag blijft of deze zender gewoon geen info doorgeeft of dat het in een ander format is en of ik iets in mijn VDO kan instellen om dat format te kunnen ontvangen. Of ben ik de enige die van skytmc4u geen info krijgt?

Groet en thanks,
B

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Fijn dat je je probleem nu eindelijk voor het voetlicht brengt want eerder begrepen we er echt geen iota van dat je alleen maar Skytmc4u kon ontvangen.
Als dit zo is, dan is er iets ernstig mis met de ontvangst, want in het midden van het land moet je meerdere zenders kunnen ontvangen. De kwaliteit van de ontvangst kun je in het diagnosemenu (Code 6330) aflezen onder TMC info.
Als de ontvangstkwaliteit veel minder is dan 64 (geloof ik) heb je een probleem.

Tav de berichten is jou al gesuggereerd om de zoekfunctie te gebruiken. In die andere 100+ berichten wordt al sind juni 2007 gesproken over het feit dat er geen informatie wordt verzonden
viewtopic.php?search_id=461387026&t=8922
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, zoals Gerritje al schrijft, er moet iets ernstig mis zijn met de TMC ontvangst.
Ik woon ook in het midden van het land en ontvang door de bank een stuk of 6-8 zenders. Een slechte ontvangst resulteert niet alleen in minder zenders, maar ook laat de kwaliteit van de TMC info dan te wensen over. Als het signaal zwak is komt die TMC info niet goed door.
En dus is de vraag: waar zit je TMC antenne? Is dat een plakantenne en zo ja, is die volgens de voorschriften gemonteerd? Of zit het anders?
Over Sky nog een draadje: viewtopic.php?t=9497

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”