Geplande wegafsluitingen niet doorgegeven?

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Marnix
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2005 12:56

Geplande wegafsluitingen niet doorgegeven?

Bericht door Marnix »

Het valt mij de laatste tijd op dat veel geplande wegafsluitingen niet worden weergegeven via TMC, zowel die van Radio 1 als die van 538.

De afgelopen 2 maanden zijn er veel wegwerkzaamheden op de A2 en A27: Een heel weekend lang werd eerst de A2 tussen Ehv. en Den Bosch afgesloten en vervolgens de andere richting. Ook de aansluiting A2 - A27 is deze week afgesloten.

Deze afsluitingen zijn gepland, maar worden niet via TMC doorgegeven. Dat valt mij tegen, maar is daar een reden voor?

Groet,
Marnix

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Over welk systeem heb je het hier?

Want bedenk je wel dat het niet alleen een kwestie is van door zenders doorgegeven TMC-info, maar ook hoe jouw systeem daarmee omgaat. En dus ook hoe je de instellingen daarvan gedaan hebt, dus wat je al-dan-niet gesignaleerd wilt hebben.

Dit weekend gaat de A27 dicht, van Gorkum tot Noordeloos. Ik zal checken hoe dat op mijn systeem weergegeven wordt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marnix
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2005 12:56

Bericht door Marnix »

Ik heb de Xanavi Birdview die in Renaults ingebouwd wordt. Ik heb hem volgens mij zo ingesteld dat hij alle meldingen doorgeeft. Ik weet bijvoorbeeld zeker dat ik 'ad-hoc' afsluitingen door bijvoorbeeld ongevallen door krijg.

Marnix

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De afsluiting op de A2 van de afslag naar de A27 wordt wel vermeld: http://damnet.nl/damnet.php?link=&show=vinfo

Ik zal straks eens kijken of ik 'm in mijn systeem kan ontdekken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Intussen even gecheckt, die afsluiting van de A2 >> A27 wordt keurig vermeld in mijn systeem. Welliswaar iets kriptisch, omdat er gesproken wordt over A2 A2..... , en daarmee komt 'ie ook helemaal aan het eind van de lijst te staan omdat er geen afstand vermeld wordt. Maar er is vermeld dat, komend vanuit den Bosch de verbindingsweg richting Utrecht afgesloten is.

Die melding komt via alle zenders die ik gecheckt heb, R1, Sky, 538 en BNR.

Op de kaart is er geen ikoontje te zien, tot dusver. Maar ik neem zonder meer aan dat er bij het berekenen van de route rekening gehouden wordt met deze afsluiting.

Wat kun je hierover in jouw systeem vinden?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Kun je dat berekenen 'door de afsluiting heen' niet testen middels de demo modus? Ik kan nu niet bij het systeem, anders had ik dat zelf ff gedaan. Ben wel benieuwd of dit wordt doorgegeven. In Duitsland worden de wegwerkzaamheden vaak niet via de gratis zenders doorgegeven (er zijn in Duitsland enkele werkzaamheden die, net als in Nederland, enige tijd in beslag nemen, maar desondanks worden ze vaak niet meegezonden via TMC).

Ben benieuwd,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uiteraard kan ik dat testen met de demo-modus, ik heb echter even geen zin om in de auto te gaan zitten met deze temperaturen. En 'm daarvoor te starten en de A/C aanzetten, dat gaat me ook wat te ver :oops:

Bij ons wordt die wegafsluiting A2>>A27 dus wél gemeld, ik schreef dat al eerder.....

Morgenavond zal ik checken of de afsluiting van de A27 tussen Gorkum en Noordeloos er netjes bij staat, die gaat om 21.00u in. Ik verwacht van wel.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Je hebt gelijk. Het is té warm. Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet in die magnetron / oven gaat zitten ;). Ben benieuwd naar de ervaringen van de andere meldingen. Ik hoor het wel.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marnix
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2005 12:56

Bericht door Marnix »

JW schreef:Intussen even gecheckt, die afsluiting van de A2 >> A27 wordt keurig vermeld in mijn systeem. Welliswaar iets kriptisch, omdat er gesproken wordt over A2 A2..... , en daarmee komt 'ie ook helemaal aan het eind van de lijst te staan omdat er geen afstand vermeld wordt. Maar er is vermeld dat, komend vanuit den Bosch de verbindingsweg richting Utrecht afgesloten is.
images/icons/icon9.gif

Die melding komt via alle zenders die ik gecheckt heb, R1, Sky, 538 en BNR.

Op de kaart is er geen ikoontje te zien, tot dusver. Maar ik neem zonder meer aan dat er bij het berekenen van de route rekening gehouden wordt met deze afsluiting.

Wat kun je hierover in jouw systeem vinden?

Groet,
JW
Gisteren avond even gechecked. De melding stond nog op de link die je eerder in deze thread hebt gegeven, maar in mijn systeem was hij niet terug te vinden :-( Ook nog even de instellingen gechecked, maar het was zoals ik al eerder aangaf: alle meldingen zouden weergegeven moeten worden. Ik heb geen idee hoe dit kan.

Groeten,
Marnix

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Wellicht staat er op je CD / DVD nog een 'oude' TMC-tabel ofzo. Of heb je nog een oude softwareversie voor je navigatiesysteem... Ik weet niet precies hoe dit zit bij jouw systeem, maar dit zou eventueel een oorzaak kunnen zijn (dat de juiste codes niet op je CD staan ofzo).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dan zit het dus in de SW van jouw systeem, die de vertaalslag van de hierbij behorende Alert-Code niet (goed) doet.

Kijk vanavond eens of het wel goed gaat met die afsluiting van de A27, tussen Gorkum en Noordeloos die om 21.00u ingaat. Ben benieuwd.

Groet,
JW

Edit JW: ik zie dat ToHo ook al geantwoord heeft.......
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Wellicht staat er op je CD / DVD nog een 'oude' TMC-tabel ofzo. Of heb je nog een oude softwareversie voor je navigatiesysteem... Ik weet niet precies hoe dit zit bij jouw systeem, maar dit zou eventueel een oorzaak kunnen zijn (dat de juiste codes niet op je CD staan ofzo).

Groetjes,

Toho_NL.
Op de CD staan de LTN's, dus de coordinaten van de plekken waar een TMC waarschuwing gegeven kan worden.
De waarschuwingen zelf zijn echter gedefinieerd in de Alert-Codes, en die liggen vast in de SW van je navi.
Nou kan het zijn dat de code voor "afsluiting en omleiding" via een kaart-update ingelezen wordt, echter deze code is al lang bestaand en zou er dus ook al in moeten zitten.
Ik hou het daarom op een fout in de SW, niet op het ontbreken van deze Alert-code op de CD.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marnix
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2005 12:56

Bericht door Marnix »

JW schreef: Ik hou het daarom op een fout in de SW, niet op het ontbreken van deze Alert-code op de CD.
Komt die software mee met de DVD die ook de kaartinformatie bevat? Ik zou ander niet weten hoe ik de software zou kunnen upgraden.

Groeten,
Marnix

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hoe dat bij jouw Xanavi Birdview werkt weet ik niet precies, het zou kunnen zijn dat er met een nieuwe kaart ook een SW upgrade plaats vindt.
Bij mijn VDO is dat niet het geval, daar zijn die twee geheel gescheiden.

Maar kijk eerst even wat er vanavond zichtbaar wordt, met die A27 afsluiting.
Want het is theoretisch mogelijk dat er met de A2 >> A27 bij Everdingen iets anders aan de hand is, ik schreef al dat er een rare syntax staat met A2 A2, zonder afstandsaanduiding.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die afsluiting van de A27 tussen Gorkunm en Noordeloos staat nu gewoon in m'n systeem, en er is ook een icoontje te zien op de weg, bij Gorkum dus.
Is die nu ook bij jou zichtbaar?

De A2>>A27 afslag afsluiting staat er nog altijd in als A2 A2, zonder afstandsaanduiding en zonder icoon.
En er is sinds vanmiddag ook een A12 A12 afslag afsluiting bij den Haag, die wel gemeld wordt maar niet zichtbaar is. Waar die afsluiting zich bevindt weet ik niet, hij is ook niet terug te vinden bij de VID.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Die twee "rare" meldingen zijn nu weg.

Nu wel netjes melding van afsluitingen A27 en van de A4.


Die wat aparte meldingen van afsluitingen zie ik wel vaker. Maar ik denk dat jullie dan het bed nog niet uit zijn. :-)

Altijd wat cryptisch waar de afsluiting nu precies is en nooit zichtbaar op de kaart.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ritselaar schreef:Die twee "rare" meldingen zijn nu weg.
Nu wel netjes melding van afsluitingen A27 en van de A4.
Die wat aparte meldingen van afsluitingen zie ik wel vaker. Maar ik denk dat jullie dan het bed nog niet uit zijn. :-)

Altijd wat cryptisch waar de afsluiting nu precies is en nooit zichtbaar op de kaart.

Frits
Aha, die "rare"meldingen zij er dus alleen 's morgens vroeg? En naar jij denkt dus niet meer om twaalf uur 's avonds als jij al lang op één oor ligt :?: :speechless:
Wel, nu om 11.15 pm staat dus die A2 A2 vanaf den Bosch, dat is de afsluiting van de A27 richting Utrecht er nog wel bij, onderaan de lijst, zonder afstand. Misschien is die er ook nog als jij weer wakker bent, even bij BNR (Via TMC) kijken :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Toen jij dit schreef, zat ik nog buiten met een heerlijk :Beer:

Wel vanochtend tijdens het :sturen: stond de melding er weer niet bij. :-)

Er stonden vanmorgen in de tmc van radio1 4 wegafsluitingen. Deze waren allevier terug te vinden op de kaart.

Blijft toch af en toe raar.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ook nu staat die 'gekke melding A2 A2" niet in de lijst van RWS-RAD1, net zomin als gisterenavond. Toen stond 'ie wel in de lijst van BNR, en nu ook nog. En ook bij Via-TMC staat 'ie nog

Dat bedoelde ik dus gistenavond toen ik schreef:
Misschien is die er ook nog als jij weer wakker bent, even bij BNR (Via TMC) kijken :wink:
Al weer wakker :?: :oops: :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Vanmorgen op RWS-RAD1 de A4 en A27 goed en onderaan het lijstje van 3 meldingen de A9. Deze laatste is weer zo'n rare melding dat de verbindingsweg is afgesloten. Er staat geen aftsand bij tot de plek en dus onderaan en niet op de kaart te vinden.

Ik hou het op onvolmaaktheden in de melding van de file. Want ook zo'n verbindingsweg is een weg op de kaart en zou dus als punt aan te wijzen moeten zijn.


Zal vanmiddag bij de terugreis wel eens op BNR kijken :-)


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marnix
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2005 12:56

Bericht door Marnix »

(terug van weg, dus nu maar eindelijk mijn vervolg op deze thread)

Vanmorgen was de aansluiting A2>>A27 nog afgesloten toen ik er passeerde, maar hij was niet zichtbaar op mijn systeem. Zonet even de website gechecked en daar stond hij ook niet. Dus dat is misschien goed voor mijn systeem.

Ik hou het in de gaten ...

Groeten,
Marnix

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”