Ervaringen met V-trafic (Frankrijk)

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik ben op dit moment in Zwitserland en daarbij door Luxemburg en Frankrijk gereden. Voor de gelegenheid heb ik V-Trafic vrijgeschakeld. Ik ben echt enorm verbaasd over de hoeveelheid en kwaliteit van de berichten. Ik kreeg meldingen over sloopwerkzaamheden, wegmarkeringswerkzaamheden, tijdelijke gewijzigde verkeerssituatie i.v.m. wegwerkzaamheden en tijdelijke verkeerslichten! Hoezo uitgebreid! Ook kreeg ik meldingen over de D en N-wegen en ik kon de zender al ruim voor Frankrijk (in Luxemburg) ontvangen, dus wist al voor de grenscontrole dat er verderop file stond. En inderdaad er stond ook file. Gelukkig was de file niet zo lang, want ik reed op zondag :).

Ik ben dus echt zeer tevreden over de TMC-service en zo mogen ze van mij allemaal zijn...

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Eerder maakte ik al melding van m’n positieve ervaringen met V-Trafic.
En tijdens de vakantie in la douce France in september heb ik dat opnieuw ervaren, ongelofelijk uitgebreid en aktueel, ook op N- en de kleinere D-wegen.

Een indruk van wat situaties, vastgelegd op een zaterdag morgen rond een uur of 10.
Vlak bij ons onderkomen in Parisot waren wegwerkzaamheden, die als volgt te zien waren in het systeem

Afbeelding Afbeelding

Een ander plaatje laat “beperkingen” zien voor vrachtwagens

Afbeelding Afbeelding

Dan een plaatje van wegwerkzaamheden op de D-weg

Afbeelding Afbeelding

In al die gevallen wordt de verwachte vertragingstijden aangegeven, die in de MS 5500 meegenomen worden bij de dynamische routeberekening.

Uiteraard worden ook de problemen op de Autoroutes weergegeven, zoals hier bij Toulouse

Afbeelding Afbeelding

Vervolgens is te zien dat, ook op een zaterdagmorgen rond 10 uur er al heel veel meldingen zijn, 121 in een lijst. Van heel dicht bij naar een afstand van bijna 500 km weg.

Afbeelding Afbeelding

Maar niet heel Frankrijk wordt dan in beeld gebracht, de zender France-Inter is in staat de berichten te beperken tot de (naaste) omgeving. Dat wordt gedaan om te zorgen dat de lijst niet te vol loopt, immers daarmee zou de Navi verstopt raken.

Op deze plaatjes is te zien hoe dat gedaan wordt. We zaten in de zuidelijke helft van het land, dus daarvan kreeg je de meeste info. En van het noordelijk gedeelte kreeg je geen info, dat krijg je pas als je onderweg gaat.

Afbeelding Afbeelding

Overigens is het wel zo dat je op hoofdlijnen info krijgt over problemen op een geplande route, ook op grotere afstand. Dat heb ik al eens in een ander bericht geschreven.

Al met al, een herbevestiging van wat ik al vaker geschreven heb: Met V-Trafic bieden de Fransen heel veel meer dan de TMC in ons land doet.
Ik weet het, niet iedereen houdt van Frankrijk, maar dit is :Yes:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

We houden wel van Frankrijk, maar niet van de mensen (aldus een voormalig minister).


Jouw beeld komt aardig overeen met mijn ervaringen tijdens wintersport en een verblijf vorig jaar rond het meer van Geneve in de zomer.

Dan kan er nog heel veel verbeterd worden in NL.


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
307
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mar 2004 20:54

v-trafic

Bericht door 307 »

Toch nog een foto zonder een kruis door het "geldzakje"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat probeer je ons hiermee te vertellen of duidelijk te maken? Dat je zo goed plaatjes kunt zoeken nav je eerdere post waar je vraagt om meer info over TMC Pro? :lol:
viewtopic.php?p=58433#58433
Dit is zoals je kunt zien een C-IQ toestel in actie en geen 5200PT
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
307
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mar 2004 20:54

Bericht door 307 »

@ Gerritje,

Volgens mij haal je nu 2 zaaken door elkaar :D

De posting hier gaat over V-trafic toch ?

In een ander topic wordt er naar info gevraagd ...

En plaatjes zoeken ......

Die heb ik zelf gemaakt als je de fotograaf ook wil weten, misschien nog tijdstip en plaats :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De posting hier gaat over V-trafic toch ?

In een ander topic wordt er naar info gevraagd ...
Ik meende te mogen veronderstellen dat je met je 5200PT geìnteresseerd was in de mogelijkheden van o.a. V-traffic
Toch nog een foto zonder een kruis door het "geldzakje"
Maar waartoe de foto diende begrijp ik niet helemaal
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik kan me er wel wat bij voorstellen.

Wat hoger in dit draadje staat een plaatje dat ik geschoten heb, met daarbij een kruis door zowel V-Trafic als Via-Michelin. En dat ondanks het feit dat ik de VT box heb, maar die loopt niet via C-IQ.

In dit plaatje heeft 307 kennelijk de V-Trafic via C-IQ vrijgeschakeld gehad, vandaar dat er geen kruisje staat :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
307
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mar 2004 20:54

Bericht door 307 »

Opvolger voor de MT 5010/01-VT Box (die nodig is om V-trafic te kunnen gebruiken (MS5500, MS5400, MS3200, MS4200RS1, MS4150RS1, MS6000, MS5000 et MS3100.))

MT5011VT (4103590906199)
Boîtier tuner TMC pour systèmes de navigation MS5500, MS5400, MS3200, MS4200RS1, MS4150RS1, MS6000, MS5000 et MS3100.

Prijs Euro 360,00 :shock:

Software matig geen verschil, echter de behuizing is iets kleiner.


Ooit iemand ervaring gehad met de Pay TMC Via Michelin ? ( Ja ik weet, dit topic gaat over V-trafic)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die VT Box staat bij http://www.orbitica.com/gps/vdo/mt5000.htm . De SW is de 3.39, specifiek voor de V-Trafic uitvoering. In de "gewone boxen" zit de 3.38.

Bij mijn weten is Via Michelin vrijgegeven bij Supercode, er is een posting dienaangaande viewtopic.php?p=48014&search_id=305637114#48014 .

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Zoals al ook gemeld in het VDO Topic, toch ook hier een aanvulling omdat het over V-trafic gaat. ontvangst dmv de PC 5200/PT
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En dus, ook met de 5200PT volop profiteren van V-Trafic :D

Op je tweede plaatje zie ik als derde NRJ staan. Heb je die ook geprobeerd? Dat is, als ik het goed heb Via-Michelin, da's ook een betaalzender. Maar dat muntje staat er bij jou niet achter :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

JW,

De tweede foto (in bovenstaande posting)heb ik in de beurt van Geneve gemaakt, ik had toen tijd, als passagier, het één en ander te bekijken, ik heb toen NRJ over het hoofd gezien, echter op de terug weg viel mij op, zie onderstaande foto, dat ik hem weer tegen kwam in de lijst van TMC zenders, dit was op de ring van Brussel, heb hier zeeeeer lang in de file gestaan, echter als ik hem selecteerde, geen info en tmc werd zwart, zal dit komen omdat de kaart gegevens van België zijn en dat je dan geen "buitenlandse"TMC kan selecteren ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, tóen was je te laat :wink:
Ben benieuwd naar je volgende ervaring, wanneer ga je weer die kant op?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fif
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:01

Bericht door fif »

Ik heb een nieuwe mondeo met touchscreen navi, en ik ga binnenkort weer naar Frankrijk, eens kijken of de genoemde TMC aanbieders ook op de Ford goed werken!
[url=http://www.flitspaleninfrankrijk.nl]Flitspalen in Frankrijk - alle flitspalen via POI[/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

JW,

Ben weer terug uit Frankrijk, Zoals ik in het andere TOPIC heb beschreven, blijft het toch behelpen met de PC5200-PT, de vorige VDO modellen hebben naar mijn mening een betere TMC module in de Pc's zitten.

Maar goed, de kwaliteit van de informatie aangeboden door de TMC zender, V-Trafic ,blijft verbluffend.

De zender V-Michelin, ben ik op de momenten dat ik de mogelijkheid had, niet tegen gekomen.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Checkin,

je schrijft: Maar goed, de kwaliteit van de informatie aangeboden door de TMC zender, V-Trafic ,blijft verbluffend.

Is dit in positieve danwel negatieve zin ?

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Ritselaar,

Natuurlijk in positieve zin :wink:
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Afgelopen week weer in Frankrijk geweest met daarbij de beschikking over V-Trafic middels een VT-box van VDO Dayton :).

Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van de meldingen. We kregen over diverse D en N-wegen meldingen die ook klopten (soms gaf het display te lang aan dat er iets aan de hand was (driehoekige blokjes), maar dit is V-Trafic niet te verwijten daar dit met de diverse PLOC codes te maken heeft die in de navigatie database staan.

Ik ben zeer tevreden over de hoeveelheid, uitgebreidheid en kwaliteit van de meldingen. Op een gegeven moment reden we op de snelweg waar een vrachtwagen stopte i.v.m. een kapotte band. Binnen 5 minuten was er de melding dat er een vrachtwagen langs de weg stond met pech. Gezien de overige hoeveelheid meldingen uit de omgeving vind ik de 5 minuten snel genoeg. Natuurlijk wil je eigenlijk dat bij het moment van kapotgaan van de band je meteen een melding krijgt, maar dit is simpelweg niet mogelijk ;-). Kortom: zeer tevreden!

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TOM XL en navigatie in Frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 12:18 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 613
  • Ervaringen delen mbt de DNX7250DAB
    door supersjors » 24 okt 2014 10:10 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 589
  • ONE XL geen flitsers voor frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 11:52 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 496

Terug naar “Traffic Message Channel”